Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 18 apr 2024 4:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Kan werkgever na finale kwijting nog geld verhalen?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Incognito



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016 13:32    Onderwerp: Kan werkgever na finale kwijting nog geld verhalen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik zit met een situatie en hoop dat iemand me verder kan helpen. Anderhalf jaar geleden ben ik, na een onwerkbare situatie, gestopt bij mijn oud werkgever. We hebben een vaststellingsovereenkomst getekend waarin staat dat "de werkgever en werknemer na de financiële eindafrekening niets meer van elkaar te vorderen hebben. Zij verlenen elkaar financiële kwijting." Na de beëindiging is er geen loonstrook/specificatie overhandigd. Nu, anderhalf jaar later blijkt dat zijn boekhouder een fout heeft gemaakt en ik nog een deel loonheffing moet betalen. Kan mijn ex-werkgever nu eisen dat ik dit geld alsnog betaal?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2016 18:36    Onderwerp: Re: Kan werkgever na finale kwijting nog geld verhalen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Incognito schreef:
Hallo allemaal,

Ik zit met een situatie en hoop dat iemand me verder kan helpen. Anderhalf jaar geleden ben ik, na een onwerkbare situatie, gestopt bij mijn oud werkgever. We hebben een vaststellingsovereenkomst getekend waarin staat dat "de werkgever en werknemer na de financiële eindafrekening niets meer van elkaar te vorderen hebben. Zij verlenen elkaar financiële kwijting." Na de beëindiging is er geen loonstrook/specificatie overhandigd. Nu, anderhalf jaar later blijkt dat zijn boekhouder een fout heeft gemaakt en ik nog een deel loonheffing moet betalen. Kan mijn ex-werkgever nu eisen dat ik dit geld alsnog betaal?

Nee, dat is waar die finale kwijting voor is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016 10:26    Onderwerp: Re: Kan werkgever na finale kwijting nog geld verhalen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Incognito schreef:
Hallo allemaal,

Ik zit met een situatie en hoop dat iemand me verder kan helpen. Anderhalf jaar geleden ben ik, na een onwerkbare situatie, gestopt bij mijn oud werkgever. We hebben een vaststellingsovereenkomst getekend waarin staat dat "de werkgever en werknemer na de financiële eindafrekening niets meer van elkaar te vorderen hebben. Zij verlenen elkaar financiële kwijting." Na de beëindiging is er geen loonstrook/specificatie overhandigd. Nu, anderhalf jaar later blijkt dat zijn boekhouder een fout heeft gemaakt en ik nog een deel loonheffing moet betalen. Kan mijn ex-werkgever nu eisen dat ik dit geld alsnog betaal?

Nee, dat is waar die finale kwijting voor is.

Volgens mij is een nuance op zijn plaats. In principe kan de werkgever niets meer vorderen, want dat is inderdaad met de finale kwijting als onderdeel van de vaststellingsovereenkomst afgesproken.

Echter als in de uitvoering van de vaststellingsovereenkomst fouten zijn gemaakt, Bijvoorbeeld omdat een deel van de ontslagvergoeding verkeerd is uitbetaald, lijkt me dat niet onder de finale kwijting te vallen. Mocht het gaan om verkeerde loonheffing over eerdere salarissen dan vallen ze sowieso wel onder de finale kwijting.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je netjes je belastingaangifte hebt ingevuld komt daar vanzelf wel uitrollen of je te veel of te weinig loonheffing belast kreeg en of je nog wat verschuldigd bent aan de belastingdienst.

Iets betalen aan je werkgever lijkt me sowieso niet aan de orde, had de boekhouder dat maar goed moeten bijhouden.
Klinkt mij als een 'damage control' situatie waarin bedrijf/boekhouder nog wat centjes bij elkaar probeert te schrapen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 08 sep 2016 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even ter info...


Je bent nooit zelf loonheffing verschuldigd aan de belastingdienst, de werkgever is deze belasting verschuldigd.
De loonheffing die je werkgever betaalt (en op je salaris inhoudt) is een voorheffing voor de inkomstenbelasting.

Dus waarschijnlijk heeft de werkgever een naheffing loonbelasting gekregen en wil deze verhalen op de betreffende werknemer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds