Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

KaZaA blijkt goed voor cd-verkoop
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Wie moet(en) er in de KaZaA-zaak aangepakt worden?
KaZaA, want zij maakt willens en wetens auteursrechtschending mogelijk en verdient er een vermogen aan
3%
 3%  [ 1 ]
De gebruikers, want zij downloaden muziek zonder te betalen
3%
 3%  [ 1 ]
Alleen de aanbieders van bestanden, want zij maken de muziek openbaar
13%
 13%  [ 4 ]
De muziekindustrie moet niet zo zeuren en gewoon met de tijd mee gaan
65%
 65%  [ 19 ]
Zowel KaZaA als de gebruikers
13%
 13%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 29

Auteur Bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2004 22:30    Onderwerp: KaZaA blijkt goed voor cd-verkoop Reageer met quote Naar onder Naar boven

KaZaA is een bekende zaak in de juristenwereld. Gebruikers ondervinden gemak van de snelle dienstverlening en het ontbreken van een financiele vergoeding, maar de muziekindustrie schreeuwt moord en brand. Vandaag verscheen echter een bericht dat het met de cd-verkoop helemaal zo slecht niet gaat. Zie http://www.smh.com.au/articles/2004/03/28/1080412234274.html

Mijn vraag is daarom: Moeten KaZaA of haar gebruikers wel aangepakt worden? En zo ja, hoe?
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2004 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind dat er helemaal niemand aangepakt moet worden en die artiesten moeten niet zo zeiken hoor!! Alsof ze nu dood gaan van de honger ofzo die hebben hun zakken allang al gevuld...
En die cd-verkoop blijft echt wel bestaan, er zijn genoeg mensen die nog altijd een mooie/originele cd willen kopen met orginele geluidskwaliteit in plaats van de hele dag op Kazaa te zitten downloaden en dan nog met slechte geluidskwaliteit te zitten.
Dus ik ben zeker pro-KazAA!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2004 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie heeft er een goede versie van Voorbij, Life for Rent, She's So High Very Happy wordt helemaal gek van die krassen en al die zooi, dat ze eens goede kwaliteit online gooien!
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan heel goed begrijpen dat sommige artiesten het niet leuk vinden dat hun werk gratis op het internet wordt verspreid. Voor andere is het juiste een zege. Zo krijgen ze de kans om uberhaupt gehoord te worden. Al denk ik dat het voornamelijk de platenmaatschappijen zijn die het meest achter het net vissen. Daar heb ik persoonlijk geen problemen mee. Gemiddeld houdt een goedverkopende artiest ongeveer een euro per verkochte plaat over. De detailhandel krijgt vervolgens ook nog tussen de 30 en 50 eurocent en de rest is voor de platenmaatschappij en de fiscus. Geen wonder dat het vooral de platenmaatschappijen zijn die je hoort klagen.
Op het internet barst het naast KaZaa van de mp3 download sites. Veelal uit Rusland. Het is zinloos hier geld en energie in te steken om het tegen te houden. Laat justitie zich maar met andere zaken bezig houden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het geen probleem dat Kazaa bestaat, en dat er massaal gebruik van word gemaakt.
Dit zorgt er alleen voor dat de muziekindustrie (en voor een gedeelte ook de artiesten) zich moeten inspannen om de consument te bereiken.
Marco Borsato is daar een goed voorbeeld van, als tegeninitiatief brengt hij nu een DVD uit.
Zeer goed idee, want mensen die Marco "wel aardig" vinden (dus niet de fans) moeten nu ook de DVD kopen om te genieten van zijn muziek.
Ik zelf download niet veel audio maar wel veel video(clips).
En dan met name zaken die ik in Nederland niet kan aankomen.
Ik ben een groot fan van Daniel Landa een Tsjechische Ska artiest.
Hij heeft al 3 DVD's uitgebracht in Tsjechië maar die kan je helaas nergens in Nederland kopen, dus moet ik ze wel downloaden.
Anderzijds is het wel weer zo dat als ik audio of video erg mooi vind dat ik alsnog de CD of DVD koop, zoals in het geval van Daniel Landa, als ik in Tsjechië ben.
Dit doe ik puur en alleen omdat ik me er van bewust ben dat er natuurlijk geen oneindige stroom van nieuwe CD's kan zijn zonder reguliere verkoop, er komt een eind aan.
Dus ik ondersteun die bands en/of artiesten die ik het waard vind om te ondersteunen.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 14:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar ben ik het inderdaad mee eens. Het grote voordeel is dat je op deze manier kunt kijken of je het een goede cd vindt voordat je hem koopt. Zo weet je in ieder geval zeker dat je niet met een miskoop blijft zitten.

Misschien dat het allemaal juridisch niet mag, maar het is dweilen met de kraan open op deze manier. Laat ze hun aandacht maar op andere problemen vestigen!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 18:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Was was aan het lezen op de fok nieuwssite en kwan dit bericht tegen...
onderzoek, gedaan door Harvard , naar het effect het illegaal downloaden voor de muziekindustrie;uit het onderzoek blijkt dat er geen dan wel een zeer minimaal effect waar te nemen is. Er is geen, dan wel een zeer minimale, daling van de verkoopcijfers als gevolge van het illegaal downloaden...

hier het bericht...copy paste was helaas niet mogelijk:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/39931
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: di 30 mrt 2004 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het klinkt misschien dom hoor, maar ik vind het gek dat zoiets zo makkelijk kan. Als het niet mag, moeten ze ook zorgen dat je er niet met alle gemak van de wereld bij kan.

Dus als ze willen dat het echt niet gebeurt moet er dan ook strikt gehandhaafd worden. Zolang alle middelbare scholieren het nog bij bosjes doen..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, bij muziek is het dan nog wel eens zo dat men de cd alsnog koopt. Maar hoe zit het dan met films? Als je die een keer gezien hebt, waarom zou je die dan nog willen kopen? En als je hem dan zou willen kopen, waarom zou je het geld voor een origineel betalen als je hem via via goedkoop kan krijgen met een mooi nephoesje eromheen. Lijkt tenslotte net echt allemaal.

Ik denk dat we internet te onvoorbereid tegemoet zijn gegaan en nu liggen alle mogelijkheden overal. Hoe krijg je zoiets weer terug op de kaart? Het simpelste zou zijn de originelen goedkoper te maken, want wat levert het downloaden dan nog op? Maar tja, het is maar de vraag of de platenmaatschappijen er in mee willen gaan.

Herinnert iemand zich de MTV-cd's die van de vrachtwagen waren gevallen? Nou, ik heb ze in mijn kindertijd geregeld voorbij zien komen en gevoelsmatig vond ik dat er iets niet klopte aan dat hele verhaal. Dat is precies hetzelfde als met downloaden. Ergens klopt iets niet.

Ik ben van mening dat iedereen aangepakt mag worden. Zowel Kazaa als de man achter de pc. Maar ik vraag me af of het allemaal wel zo verstandig is. Als je Jantje pakt, moet je Pietje ook pakken en zo hebben we dadelijk half Nederland te pakken. En het lijkt mij veel geld kosten om iedereen te pakken. Is het allemaal de moeite waard?

Kijk tegen iemand die tien liedjes download, moet je geen proces beginnen. Maar de particulier die dvdtjes en cdtjes download en kopieert en doorverkoopt . . . tja, is die maatschappelijk gezien goed bezig? Want juist die handelaartjes zijn doornen in de ogen van de muziekmaatschappijen. En ik geef ze geen ongelijk. Zij werken er hard voor en een ander gaat ermee vandoor.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Particulieren die downloaden worden ook niet aangepakt.
Het zijn de mensen die muziek AANBIEDEN die aangepakt worden.
En daarnaast is het in Nederland zo dat geen enkele OvJ het recht op een huiszoeking heeft puur en alleen op grond van enkele gekopieerde CD's.
Er bestaat een soort gedoogbeleid voor de "kleine particulier" zolang deze niet kopieerd, verhandeld of anderszins illegale zaken aanbied knijpt justitie een oogje dicht. ( Zo dus==> Wink )
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit soort ontwikkelingen kan je niet voorbereid tegemoet gaan, omdat je je nou eenmaal niet voor kan stellen wat de gevolgen zijn van zo een ingrijpende verandering.
En ook al klopt er inderdaad iets niet, ik heb absoluut geen medelijden met de platenmaatschappijen. Ze hadden die cd's, dvd's etc. al jaren geleden veel goedkoper moeten maken. Die dingen zijn gewoon ongezond duur en ja, dan raak je klanten kwijt.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ja wat is er op tegen voor een consument om z'n CD's en DVD's veel goedkoper in bijv. de VS te bestellen?
Een CD blijft een CD en een DVD (regio 1 in de VS) kan meestal ook wel afgespeeld worden in de huidige generatie DVD spelers.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2004 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niks! Nada! Noppes!
(er op tegen)
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bart



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 08 apr 2004 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Behalve dan dat je dan wel douanerechten moet gaan betalen...

Quote:
Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Quote:
Geluids- en beeldapparatuur cd-schijven (DVD en muziek CD):
3,5%

Bron: Belastingdienst: Goederen kopen via internet
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 08 apr 2004 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DVD Empire schreef:


Brother Bear $22.79
Cheaper By The Dozen (2003) $19.99
Final Countdown, The (2 Disc Limited Edition) $23.06
Final Countdown, The (Widescreen) $15.36
Greatest Show On Earth, The $8.99
Matrix Revolutions, The (Widescreen) $19.95
Office Space (Widescreen) $14.79
Rundown, The (Widescreen) $20.77
Something's Gotta Give $21.71
Texas Chainsaw Massacre, The: 2 Disc Special Edition $29.54


Sub-Total: $196.95


Dit zijn de 10 best verkopende DVD's op dit moment voor dit bedrijf,
voor deze 10 DVD's betaal je géén verzend kosten maar wel de belastingen inderdaad.

Je bent dan dus voor 10 DVD's:
(196.95 / 1.2) = 164.125 X (1.035 X 1.195) = 202.99 Euro.

Voor iets meer als 200 Euro kan ik dus 10 van de populairste Amerikaanse DVD's bestellen.
Geen slechte deal als je de prijzen van de top 10 verkopende DVD boxxen van bijv. Bol.com vergelijkt.

Bol.com schreef:

Scarface S.E. [2DVD] 25,99
24 - Seizoen 1 [6DVD] 56,99
Luizenleven (Bug's Life) 21,99
Looney Tunes Back in Action 18,99
Monsters en Co 12,99
Pirates Of The Caribbean [2DVD] 24,99
Lion King 3 - Hakuna Matata 23,49
Matrix Revolutions, The [2DVD] 29,99
Finding Nemo [2DVD] 24,99

Matrix Reloaded [2DVD] € 29,99

(Sub)totaal: € 270,40


Deze vergelijking loopt natuurlijk partiëel mank maar in de VS worden DVD's eerder aangeboden waardoor een vergelijk van dezelfde DVD's is altijd oneerlijk.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds