Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 9:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

KPMG Meijburg & Co of Ernst & Young!?!?!
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Ik zou kiezen voor:
Ernst & Young
62%
 62%  [ 5 ]
KPMG Meijburg & Co
37%
 37%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 8

Auteur Bericht
Saman85



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 12:33    Onderwerp: KPMG Meijburg & Co of Ernst & Young!?!?! Reageer met quote Naar onder Naar boven



Laatst aangepast door Saman85 op za 12 apr 2008 18:27, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Siego

Siego

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 96


BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Merkwaardig, dat je bij Kpmg meijburg meer betaald krijgt dan bij E&Y. Mijn ervaring is dat je bij E&Y beter betaald krijgt. Maar goed. Een lease auto krijg je meestal als je minimaal 4 dagen in de week werkt.

Als ik jou was zou ik echt gewoon kijken hoe de mensen zijn op de afdeling. Waar je je beter thuis voelt. Natuurlijk ook inhoudelijk moet je kijken waar je voorkeur ligt. Ik zou daarom eerst bij beide een korte stage doen of iets dergelijks. Het hangt echt specifiek af bij wie je komt te zitten. Binnen Meijburg en E&Y verschilt het vaak gewoon heel erg van afdeling tot afdeling.

Mijn voorkeur gaat persoonlijk uit naar E&Y, maar ik ben overigens helemaal geen fan van accountantskantoren. Het is namelijk zo dat je bij KPMG Meijburg over het algemeen in je eerste jaren wat meer aangiftes te doen krijgt. Dat vind ik persoonlijk niet echt uitdagend werk. Dit kan binnen Meijburg natuurlijk sterk verschillen (van afdeling tot afdeling).
Dat(aangiftes/compliance) is trouwens meer zo bij accountantskantoren. Mijn ervaring is dat je bij advocatenkantoren wat vaker te maken hebt met een transactiepraktijk waarbij je projectmatig te werk gaat. Dit maakt dat het werk over het algemeen juridisch wat meer diepgang heeft en het daarom voor de individuele belastingadviseur interessanter is.

Als je fiscaal recht hebt gestudeerd komt de inhoud van de studie meer overeen met een internationale tax praktijk bij een big four en bij de tax praktijk van een advocatenkantoor.
_________________
"What is the use of confessing if I don't repent?" - Michael Corleone
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
mhordijk



Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 15:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als man uit de bedrijfsleven-praktijk weet ik dat voor fiscale procedures KPMG Meijburg beter aangeschreven staat, niet alleen bij (grote) bedrijven zelf die een fiscale procedure willen starten, maar ook bij de fiscus (althans bij een groot aantal belastinginspecteurs). Ze hebben meer en betere expertise in huis om ingewikkelde fiscale procedures te winnen dan KPMG (aldus de markt). Als ik voor jouw keuze stond, zou ik daarom dus kiezen voor KPMG Meijburg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Siego

Siego

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 96


BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat klopt ook wel. Ze staan beter aangeschreven. Dit heeft een keerzijde. Ze spelen het liever save en zoeken niet graag de grenzen op. Je kunt dan kiezen om bij zo'n club te gaan, maar ik zou ook kijken wat je als individu prettig vindt. Als belastingadviseur is het toch interessant een beetje de grenzen op te zoeken en af en toe aggressief adviseren.
Kpmg als geheel staat natuurlijk hoog aangeschreven, maar in hoeverre heb jij er als individu baat bij. Ik kan me dan voorstellen dat je dan liever naar een club gaat die wat kleiner en minder hoog aangeschreven is, maar dat je wel interessanter werk kunt doen.
_________________
"What is the use of confessing if I don't repent?" - Michael Corleone
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
mhordijk



Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat bedoelde ik niet. Wat ik bedoelde, is dat ondernemingen die zelf reeds (al dan niet met eigen inhouse fiscalisten) op het scherpst van de snede bij hun fiscale aangiften hadden gehandeld c.q. grenzen hadden opgezocht en waarover de fiscus vervolgens naderhand moeilijk doet, volgens mij door KPMG Meijburg beter verdedigd kunnen worden in procedures dan door E&Y.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Saman85



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008 3:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoor verschillende verhalen. Meestal komt het erop neer dat E&Y internationaal hoger gewaardeerd wordt. Verder zegt men dat ik erop bedacht moet zijn dat het Meijburg is, wel aangesloten bij KPMG maar internationaal gezien dus niet een volwaardig KPMG kantoor.

Nevertheless, heb ik een mooi bod van KPMG.. + auto van de zaak. E&Y bied mij aanzienlijk minder goede arbeidsvoorwaarden. Toch trekt e&y me aan!! vooral hun internationale en dynamische sfeer. KPMG meijburg heeft echter ook leuke mensen. Dilemma dilemma, ik denk dat ik er een weekendje over na moet denken. Een verschil van 700 bruto (incl. auto) is niet niks. Natuurlijk wordt het wel gelijkgetrokken nadat ik mijn studie heb voltooid.

ik vraag me af of ik na een jaar bij kpmg nog wel terug kan naar ernst & young of andersom. Hebben jullie hier ervaring mee?? Dat iemand een bod afwijst maar een jaar later toch bij dat bedrijf wilt werken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Wouterpppp



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 22 feb 2008 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat je niet gek maken door mooie verhalen. Ik ben zelf advocaat maar een oud-studiegenoot van me heeft 3 jaar geleden op basis van mooie verhalen voor een big4 accountancykantoor gekozen. Bleek toch niet zo rooskleurig als hem werd voorgespiegeld, hij is na 1,5 jaar overgestapt naar KPMG Meijburg vanwege de mogelijkheden bij grote, internationale klanten. Hij zit nu een half jaar op een project in New York bij het lokale KPMG Tax kantoor. Zo zie je maar weer… Kies gewoon op basis van kwaliteit!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Saman85



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 14:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk zijn er internationale transacties en projecten waar Meijburg zich mee bezig houd. Maar ik moet de 1e 1,5 jaar vooral aangiften doen bij Meijburg, welke ik niet hoef te doen bij Ernst & Young. En natuurlijk leer je een basis en feeling door aangiften te doen, echter lijkt het mij 1,5 jaar lang best wel eentonig en vooral productief werk. Dat wilt niet zeggen dat ik verwacht om meteen sexy werk te doen bij Ernst & Young, waarschijnlijk zullen dat uitzoekklusjes en kleine deelnemingen aan lopende projecten zijn. Natuurlijk ga ik geen adviezen schrijven of mij bezig houden met transacties, dat zal pas na jaren ervaring komen. En dat is denk ik zo bij elk ander belastingadvies praktijk. Maar goed maandag of dinsdag laat ik weten welke van de twee het wordt.

MAar ik vraag me nog steeds af of bedrijven je afschrijven als een aanbod eenmaal is afgewezen, of je na een jaar of misschien 2 jaar nog steeds aannemen. Iemand hier ervaring mee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Siego

Siego

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 96


BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2008 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, bij Meijburg doe je in je eerste jaren bijna alleen maar aangiftes. Ik ben daar nooit zo'n een fan van geweest. Een aantal aangiftes is goed voor je ontwikkeling maar je hoeft er geen koning in te worden. De studie fiscaal recht heeft een ander karakter.
Persoonlijk zou ik echt gewoon kiezen voor een kantoor waar ik gewoon goede kansen krijg en inhoudelijk interessant werk kan doen. Meijburg is als kantoor een goed kantoor, maar als beginneling krijg je niet zo snel interessant werk.
Persoonlijk zou ik liever kiezen voor E&Y. Heb je nog nagedacht over advocatenkantoren en andere accountantskantoren? PWC ?
Zelf heb ik bij PWC en Meijburg gewerkt. PWC vond ik inhoudelijk interessanter en de mensen waren daar ook aangenamer.
_________________
"What is the use of confessing if I don't repent?" - Michael Corleone
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds