Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Jure
Moderators: de Webmeester, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 18:46    Onderwerp: Jure Reageer met quote Naar onder Naar boven

We hebben de afgelopen tijd flink zittten knutselen op Jure.nl
Met Jure.nl beoog ik een alternatief voor Rechtspraak.nl te ontwikkelen.

De site is nog volop in ontwikkeling en 'in beta' live gezet. Er zullen nog nieuwe features en verbeteringen worden ontwikkeld.

Toch ben ik al heel benieuwd naar jullie reactie.

Hierboven zul je trouwens een advertentie aantreffen, waarmee je alvast kunt testzoeken. Smile
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 19:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ziet er al mooi uit! Good
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ziet er allemaal goed uit. Het is me alleen niet direct duidelijk wat de meerwaarde van jure.nl is boven rechtspraak.nl (maar ik zoek dan ook maar zelden Nederlandse jurisprudentie). Kan je daar misschien iets over zeggen?
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 14:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Het ziet er allemaal goed uit. Het is me alleen niet direct duidelijk wat de meerwaarde van jure.nl is boven rechtspraak.nl (maar ik zoek dan ook maar zelden Nederlandse jurisprudentie). Kan je daar misschien iets over zeggen?


Op de uitspraken pagina's staan allerlei extra opties die voor een bezoeker bruikbaar zouden kunnen zijn. Mijn ervaring is dat heel veel bezoekers gebruik maken van de PDF en mail-a-friend functie op RN. Dat zijn momenteel features die nog niet geimplementeerd zijn op Rechtspraak.nl en wel op Jure.nl

Het zoeken zou ook een stuk sneller en beter moeten gaan dan op Rechtspraak.nl, waarbij de bezoeker gebruik kan maken van de zogenaamde facetted search (De kenmerken die aan de linkermarge staan op de zoekresultatenpagina).

De drie overzichten zijn overigens ook handig vind ik zelf. Het navigeren is hierdoor beter dan Rechtspraak.nl

Zelf vind ik als FF gebruiker ook wel cool dat de opensearch-functie is meegenomen. In mijn browser kan ik bovenaan Jure toevoegen, zodat ik zonder de site te hebben bezocht al kan zoeken naar uitspraken.

Maar we zijn er nog lang niet hoor... Wink
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 16:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de Webmeester schreef:
Zelf vind ik als FF gebruiker ook wel cool dat de opensearch-functie is meegenomen. In mijn browser kan ik bovenaan Jure toevoegen, zodat ik zonder de site te hebben bezocht al kan zoeken naar uitspraken.

Dat is handig! Ik ga hem thuis toevoegen. (Als ik me kan herinneren hoe dat ook alweer moet.)

Hoe actueel is Jure.nl? Zoekt Jure.nl real time in rechtspraak.nl, of is er een eigen database?
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergo sum schreef:
Dat is handig! Ik ga hem thuis toevoegen. (Als ik me kan herinneren hoe dat ook alweer moet.)
Wanneer je op Jure surft kun je in FF klikken op het downdownmenuutje en dan staat er onderaan Jure.nl toevoegen. Klikken en dan staat Jure in je standaardlijstje.
ergo sum schreef:
Hoe actueel is Jure.nl? Zoekt Jure.nl real time in rechtspraak.nl, of is er een eigen database?
Een eigen database en dagvers. Smile
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toevoegen gelukt! Good
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergo sum schreef:
Toevoegen gelukt! Good

Goed man. Bevalt het?

Gebruik zelf de zoekfunctie via de browser ook. Zojuist kwam ik trouwens wel een bugje tegen:
Zoeken op zaaknummer die een slash bevat via de opensearchfunctie geeft een foutje. Dat komt vanwege dat teken.

Update: Peter heeft de bug inmiddels verholpen. Zoeken op zaaknummer gaat prima. Smile
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2008 13:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er al wensen om bepaalde zaken op Jure.nl te verbeteren?

Gebruikerservaringen zijn welkom! Smile
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2008 20:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een RSS-feed voor zoekresultaten, zodat je elke dag de nieuwe jurisprudentie binnenkrijgt. Een beetje zoals mijn scraper.

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2008 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://jure.nl/rss/alle-rechtsgebieden geeft een overzicht van verse uitspraken of je kunt via http://jure.nl/rss de gewenste feed samenstellen.
Of bedoel je wellicht wat anders?
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2008 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil een RSS-feed van alle nieuwe uitspraken waarin het woord 'computervredebreuk' voorkomt. Of "6:74 BW". Kan dat?

Mijn scraper kan dat wel Razz

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2008 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Ik wil een RSS-feed van alle nieuwe uitspraken waarin het woord 'computervredebreuk' voorkomt. Of "6:74 BW". Kan dat?

Nu begrijp ik je beter dan door jouw omschrijving: "Een RSS-feed voor zoekresultaten, zodat je elke dag de nieuwe jurisprudentie binnenkrijgt".
Jure.nl houdt namelijk nu geen searchlog bij. En met deze (persoons)gegevens diensten aanbieden is nog een klein stadium te ver...
Collectieve intelligentie wordt nog wel een keer toegepast.

Aan zo'n persoonlijk ingestelde pull-informatiestroom bijvoorbeeld via RSS-feed of een alert via e-mail had ik ook al wel gedacht.

Ik zag alleen een grote taaluitdaging ontstaan, die me nu een brug te ver is. Op dit moment heb ik namelijk geen overzicht van woorden die een bepaalde samenhang hebben. (synoniemen, die relatie tussen de door jou genoemde wet 6:74 BW en het fenomeen computervredebreuk, etc.) En gebundeld kan deze taaltechniek een mooie oplossing bieden.

Meerdere "alerts" instellen wanneer je zowel tender als aanbesteding bedoelt? Dat kan dan automagisch. Wink
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2008 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de Webmeester schreef:
Jure.nl houdt namelijk nu geen searchlog bij. En met deze (persoons)gegevens diensten aanbieden is nog een klein stadium te ver...

Persoonsgegevens? Je doet de zoekopdracht, en het resultaat haal je niet door je template heen maar verpak je in het RSS formaat. Verder stop je daar maximaal 10 resultaten in, dan krijg je automagisch de nieuwste resultaten te zien in die feed.

En die taaluitdaging is een hele mooie, maar laten we eerst de basisfunctionaliteit goed werkend hebben. Het is al heel wat dat Jure gewoon hyperlinks heeft in plaats van Javascript-gebaseerde $postback$ rommel. Waarom moet elk juridisch informatiesysteem toch zo gebouwd zijn dat het drie kwartier duurt voor de informatie in je pagina staat, alles alleen via een omweg werkt en uitsluitend zolang je de Back-knop niet gebruikt, en met een verbod om pagina's een andere titel te geven dan "Volledig bericht"? (Of "Jure" in plaats van "Resultaten 1-10 voor trefwoord computervredebreuk")

Sorry, de informaticus in mij moest dit even kwijt. Mijn PHP script is lekker sneller Razz

Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: di 06 mei 2008 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een voorstel ter verbetering is van harte welkom, Arnoud.

De url's van uitspraken op Jure.nl zijn inderdaad wel praktisch. Bijvoorbeeld voor deeplinken naar uitspraken of wanneer je het ljn zelf al weet om in te voeren in de adresbalk van je browser (via Jure.nl/LJN).

Het trefwoord (of een combinatie ervan waar je mee hebt gezocht) vermelden bij de zoekresultatenpagina is inderdaad een goede tip i.v.m. gebruiksvriendelijkheid. Thanks.

Jouw overige feedbackpunten komen op dit moment nog niet bij mij aan.. Sorry. Embarassed

Hoewel dit wel iets anders is: http://jure.nl/zoeken-op-trefwoorden/ontslag werkt al wel (Of een ander trefwoord achter de laatste slash). Alleen is dat geen attendering per RSS of e-mail.
_________________
Meedoen | Nettiquette | Colofon
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds