Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 24 apr 2024 1:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Intrum Justitia inzake vordering (12 jaar oud)
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 14:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Deurwaarders zijn over het algemeen niet zo terug schrijverig wanneer het iets anders is dan hun standaard dreigbrieven.

In het geval ze jouw vordering ook als verjaard kwalificeren zul je waarschijnlijk niets meer van ze horen. Zijn ze het niet met je eens en zien ze juridische mogelijkheden dat is de gang naar de rechter hun enige uitweg.


Is het niet verstandig om een bevestiging te vragen dat het verjaard is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk niet dat ze dat zullen geven, waarom ook eigenlijk. Het niet beantwoorden zegt genoeg.
Het beroep op verjaring is een argument waarover een rechter zich moet uitspreken en ik denk niet dat je op zo'n rechtsgang zit te wachten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 15:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klaas Jan schreef:
Alfred777 schreef:
Deurwaarders zijn over het algemeen niet zo terug schrijverig wanneer het iets anders is dan hun standaard dreigbrieven.

In het geval ze jouw vordering ook als verjaard kwalificeren zul je waarschijnlijk niets meer van ze horen. Zijn ze het niet met je eens en zien ze juridische mogelijkheden dat is de gang naar de rechter hun enige uitweg.


Is het niet verstandig om een bevestiging te vragen dat het verjaard is?

U kunt erom vragen, maar of u die ook krijgt valt nog maar te bezien.

Verder heeft u 14 dagen de tijd gegeven om te reageren, maar na een week bent u al nerveus. In feite bent u de ideale prooi voor een incassobureau.
Haalt rustig adem en denk er verder niet meer over na. U heeft een beroep op verjaring gedaan en daarmee is de kous af.

Als IJ nog mogelijkheden ziet om geld van u afhandig te maken, komt u daar snel genoeg achter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vandaag een brief ontvangen waarin ze aangeven dat de vordering gestuit is, omdat ze een mail hebben verstuurd. Vervolgens opgebeld en gevraagd hoe het precies in elkaar zit. Ze geven aan dat ze in 2009 willens en wetens een brief hebben verstuurd naar mijn oude adres. In 2003 hebben ze iemand telefonisch gesproken, waarschijnlijk de nieuwe bewoner van mijn oude adres. Gevraagd of het in 2009 aangetekend verstuurd is en dat hebben ze dus niet gedaan. Aangegeven dat ik deze vordering niet erken en dat ze het maar moeten doorzetten. Maar nu weet ik niet wat ik moet doen :'(
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U had helemaal nooit moeten reageren op die mail, dat vond ik al eerder en dat vind ik nu nog. Nu blijft de discussie tussen u en IJ tot in den treure doorgaan. Ze hebben beet en ze geven voorlopig niet meer op. Ze weten dat uw email adres klopt, dat uw adres klopt en dat u gevoelig bent voor wat zij u te melden hebben.
En nu hebben zij uw telefoonnummer waarschijnlijk ook nog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2014 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had inderdaad niet moeten reageren! Maar goed, ik heb vanochtend de jurdische loket opgebeld voor advies. Aangegeven dat ik gisteren IJ had opgebeld en die vertelde me dat ze de verjaring heb gestuit, willens en wetens, door brieven te versturen naar de oude adres. Jurdische loket geeft aan dat deze handelswijze correct is.
Ik ga vandaag een brief sturen met het verzoek om bewijzen aan te leveren. Hopend dat ze deze aanleveren, hoewel ik van jurdische loket heb begrepen dat ze niet verplicht zijn om dit te doen. Vrees dat het tot een rechtszaak zal komen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2014 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie schrijft die blijft.
Een mail of een telefoontje is geen bewijs voor de stuiting.
en zoals anderen hier ook opmerken: GA GEEN CORRESPONDENTIE VOEREN! Te snel geef je ze handvaten en alles wat je schrijft komt in een eventuele procedure naar boven.

Ga gewoon rustig zitten afwachten. Dagvaarden ze je dan is het vroeg genoeg om wat te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag weer een brief ontvangen, waarin gedreigd wordt het verschuldigde bedrag voor 24 november betaald moet worden. Bij geen betaling gaan ze me dagvaardigen waardoor de kosten met 375 verhoogd zullen worden. Iemand een idee hoe nu te moeten reageren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2014 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou zelf een dagvaarding afwachten. Zo'n brief valt bij mij onder het hoofdstuk dreigen in de hoop op een reactie.

Je hebt het argument van verjaring al genoemd dus maar eens kijken of ze het aandurven.

Gewoon stoicijns blijven, doen zij ook,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ederom vandaag een brief ontvangen met een kopie van akte van cessie. Maar de andere stukken kunnen ze niet leveren. Daarbij vertellen ze doodleuk als k eerder had gereageerd dat ik ze dan wel had gekregen. Ze maakte een opsomming van facturen van 5 maanden uit 2001, gezamenlijk goed voor +/- 700 euro. Terwijl ik een rekening van bijna 2100 euro moet betalen. Hierbij vervalt de vordering niet naar hun zeggen! Ik heb de brief van SF gebruikt, toegevoegd dat ik een onderbouwing wens van het totale bedrag. Daarnaast wil ik stukken hebben waaruit blijkt dat ze me hebben aangemaand en dat deze in goede orde zijn ontvangen. Naast deze brief heb ik een acceptgiro ontvangen waarin ze aangeven een betalingsregeling van 50 euro pm met me willen kortsluiten. Hiervoor was het onmogelijk een regeling te treffen, blijkend uit eerder verstuurde brieven, maar nu kan wel een regeling getroffen worden.???????
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uiteindelijk zullen ze eerst moeten bewijzen dat zij de vordering tijdig gestuit hebben.
Je blijft op het randje lopen.

De enige vraag die van jou kant gesteld moet worden is dat je om je dossier compleet te maken een bewijs van tijdige stuiting wilt ontvangen.

Pas dan kom je aan het bestuderen van een specificatie toe.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Uiteindelijk zullen ze eerst moeten bewijzen dat zij de vordering tijdig gestuit hebben.
Je blijft op het randje lopen.

De enige vraag die van jou kant gesteld moet worden is dat je om je dossier compleet te maken een bewijs van tijdige stuiting wilt ontvangen.
Pas dan kom je aan het bestuderen van een specificatie toe.


Daar had ik ook ernaar gevraagd, maar ze kunnen dat niet meer tonen. Is een opsomming van een aantal facturen wel voldoenden? Want facturen hebben ze ook niet aangeleverd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: di 02 dec 2014 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een opsomming van facturen. Wat is de datering van die facturen?
Langer als vijf jaar?
Mogelijk verzinnen ze een verzamel facuur waarvan de datering binnen de korte verjaringstermijn ligt, maar ook die is niet relevant. De verjaring per facuur gaat lopen vanaf het moment van verschuldigheid.

De stuitingshandeling is nauwkeurig in de wet en in jurisprudentie beschreven. Je nieuwe vrienden moeten aantonen dat ze een stuitingsmededeling aan jouw verzonden hebben en dat die jou heeft kunnen bereiken. De bewijslast ligt bij hun.

Als zij geen verzendbewijs van stuiting kunnen tonen, zou ik ze verder maar in hun sop gaar laten koken. Mochten ze toch nog geld uit willen geven aan een aangetekende brief dan volsta je met een herhaling van een beroep op verjaring en een verzoek om bewijs van stuiting.

Meer niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb wederom een dreigement ontvangen, waarin wordt aangegeven dat ik niet aan de gemaakte afspraken heb gehouden. Wellicht doelend op de door hun opgelegde betalingsregeling. Ze dreigen nu voor de zoveelste keer met een dagvaarding die maar niet komt.
Vervolgens heb ik dezelfde brief verstuurd, waarin ik aangeef dat het verjaard is. In deze brief heb ik aangegeven dat ze zowel de stuiting niet kunnen bewijzen als de benodigde stukken zoals contract en facturen niet kunnen aanleveren. Ook heb ik aangegeven dat ik stappen zal ondernemen van oplichting. Ik heb geen afspraken met hen gemaakt, dat verzinnen ze gewoon. Vanochtend ik heb een sms ontvangen, om contact met ze op te nemen. Uiteraard ga ik dat niet doen, ik doe alles schriftelijk. Sterker nog, ik zal vanaf heden geen enkel brief naar hen laten toekomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Buitengewoon!
Laat ze maar komen. Geen vonnis, geen bewijsbare stuiting...... verjaart dus.

Uw dreigement over oplichting valt een beetje buiten de orde, omdat de vordering dan wel verjaart mag zijn, de ontstane, niet afdwingbare natuurlijke verbintenis blijft wel overeind.

Zolang ze niet met aangetekende brieven gaan beginnen gewoon niet meer reageren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds