Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 21:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Intrum Justitia inzake vordering (12 jaar oud)
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.Verkerk schreef:
Quote:
(...) wij hebben onze cliënt geadviseerd een gerechtelijke procedure tegen u te starten. (...) Wij stellen u derhalve nog één maal in de gelegenheid om de vordering te voldoen en zodoende onze cliënt voor te zijn om een procedure te starten.

Uit deze zinnen lijkt het er op alsof er nog geen vonnis ligt, maar dat moet te controleren zijn.
Ik kan uit je gegevens niet beoordelen of de vordering reeds verjaard is, maar zo niet, zou ik zsm een betalingsregeling proberen af te spreken, mits het bedrag klopt.


Daarom twijfel ik heel erg of er vonnis is uitgesproken, ik heb het in verleden een potje van egmaakt. Wel weet ik dat ik een vordering van t-mobile volledig heb ingelost. Maar ik weet niet zeker of het over dezelfde dossier gaat. In ieder geval er is heel veel tijd verstrekt en hoogte van het bedrag is belachelijk hoog. Ik ga alsnog geen contact met ze opnemen ivm stuiting. Maar ja, als ze een vonnis hebben dan hebben ze 20 jaar de tijd. Dan vraag ik em af indien er sprake is van een vonnis of het niet te laat is met het verhalen van de vordering. Beslag leggen op inkomen is zo gepiept als je een vonnis hebt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klaas Jan schreef:
A.Verkerk schreef:
Quote:
(...) wij hebben onze cliënt geadviseerd een gerechtelijke procedure tegen u te starten. (...) Wij stellen u derhalve nog één maal in de gelegenheid om de vordering te voldoen en zodoende onze cliënt voor te zijn om een procedure te starten.

Uit deze zinnen lijkt het er op alsof er nog geen vonnis ligt, maar dat moet te controleren zijn.
Ik kan uit je gegevens niet beoordelen of de vordering reeds verjaard is, maar zo niet, zou ik zsm een betalingsregeling proberen af te spreken, mits het bedrag klopt.


Daarom twijfel ik heel erg of er vonnis is uitgesproken, ik heb het in verleden een potje van egmaakt. Wel weet ik dat ik een vordering van t-mobile volledig heb ingelost. Maar ik weet niet zeker of het over dezelfde dossier gaat. In ieder geval er is heel veel tijd verstrekt en hoogte van het bedrag is belachelijk hoog. Ik ga alsnog geen contact met ze opnemen ivm stuiting. Maar ja, als ze een vonnis hebben dan hebben ze 20 jaar de tijd. Dan vraag ik em af indien er sprake is van een vonnis of het niet te laat is met het verhalen van de vordering. Beslag leggen op inkomen is zo gepiept als je een vonnis hebt.


Er wordt in beginsel al gestuit door het bericht van de schuldeiser aan de schuldenaar. Maar als er inmiddels al meer dan vijf jaar is verstreken sinds je wat van ze gehoord hebt en er inderdaad ook geen vonnis ligt, dan lijkt mij dat de vordering reeds verjaard is. Wat niet wegneemt dat dit je op een andere manier gaat blijven achtervolgen (via BKR oid).
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is algemeen bekend dat Intrum Justitia stokoude vorderingen opkoopt en die probeert te innen bij klanten. Doorgaans weten de oorspronkelijke schuldeisers, T-mobile, Wehkamp e.d. niets meer van die rekening. Dat die nog zin zouden hebben in een rechtszaak dat kunt u wel vergeten. IJ hoopt gewoon dat er nog iemand intrapt. Meestal krijg je meteen een enorme 'korting' als je wel reageert, maar niet van plan bent te betalen.

Uit de mail blijkt dat ze uw huisadres niet kennen en ze proberen zo nog wat te halen via de mail, lekker goedkoop en je weet maar nooit of iemand nog ergens toe te bewegen is. Soms krijgen schuldenaren nog een 'concept-dagvaarding', dit om nog meer druk op de ketel te zetten. Van een vonnis is geen sprake, reken maar dat ze dat dan allang hadden vermeld in de mail. De rekening is daarom verjaard.

Overigens zijn sinds 2011 de banden tussen de telecomproviders en BKR verbroken, dus dat u last zou hebben van een BKR aantekening waag ik te betwijfelen. De providers hebben nu hun eigen BKR, dat is Preventel. Daar heb je geen last van als je bijv. een huis wilt kopen. Wel als je een nieuw contract bij een provider wilt afsluiten, maar ik vermoed dat zelfs dat niet bij u speelt.

Ik raad u aan helemaal niet te reageren richting IJ.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rienzilla



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 87


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 21:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan het kwaad om wel even te reageren met de inhoud dat je van mening bent dat als er al sprake was van een vordering, dat deze inmiddels is verjaard? Cq. even bij ze te informeren of er een vonnis kan worden overlegd? Voor de verjaring maakt dit immers niets uit, en je schetst niet het beeld van iemand die 'gewoon niet reageert'. Mochten ze dan wel over een vonnis beschikken kun je alsnog als de wiedeweerga betalen om verdere kosten verbandhoudend met executie te voorkomen. Zo niet, dan doe je verder niets en is de kous af.
--
R
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014 22:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rienzilla schreef:
Kan het kwaad om wel even te reageren met de inhoud dat je van mening bent dat als er al sprake was van een vordering, dat deze inmiddels is verjaard? Cq. even bij ze te informeren of er een vonnis kan worden overlegd? Voor de verjaring maakt dit immers niets uit, en je schetst niet het beeld van iemand die 'gewoon niet reageert'. Mochten ze dan wel over een vonnis beschikken kun je alsnog als de wiedeweerga betalen om verdere kosten verbandhoudend met executie te voorkomen. Zo niet, dan doe je verder niets en is de kous af.
--
R

Dat moet je dan alleen maar doen als je het niet erg vindt dat ze je de komende maanden gaan stalken. Ze hebben dan tenminste enigszins beet en weten dat er ergens iemand aan de andere kant van de lijn zit, die er toch een beetje mee in zijn maag zit. Ze hebben je IP nummer, dat is een leuk begin. Vervolgens zullen ze je vragen waar je precies woont, want pas dan zullen ze het ' vonnis dat er misschien wel of niet is' (dat laten ze in het midden) aan je overleggen. Vervolgens willen ze je telefoonnummer want ze willen ook nog wel met je 'overleggen'.

En eenmaal een telefoonnummer, ben je de klos. Vanaf dat moment gaan ze je stalken....ook in de avonduren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 30 okt 2014 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte mevrouw/heer,

Onlangs hebben wij u gesommeerd de openstaande vordering van T-Mobile te voldoen. Wij hebben u hierover een brief gestuurd naar het bij ons bekende onderstaande adres of wanneer bij ons geen adres bekend is ontvangt u deze e-mail daarvoor in de plaats.

(juiste adres)

Wij hebben tot op heden geen (volledige) betaling van u ontvangen.

U begrijpt dat onze opdrachtgever dit niet kan accepteren en wij hebben onze opdrachtgever geadviseerd een gerechtelijke procedure tegen u te starten.

De kosten voor deze mogelijke gerechtelijke procedure zullen eveneens op u worden verhaald.

Indien onze opdrachtgever het advies voor een gerechtelijke procedure overneemt zult u binnenkort van een van onze deurwaarderpartners een dagvaarding ontvangen.

U kunt onze opdrachtgever voor zijn door binnen vijf dagen na dagtekening van deze e-mail uw achterstand van € 2478,56 aan ons over te maken op IBAN NL80INGB0000007019 ten name van Stichting Intrum
Justitia Nederland te Den Haag. U dient bij uw betaling altijd uw dossiernummerxxxxxxxx te vermelden.

Indien u inmiddels wel aan uw verplichtingen heeft voldaan verzoeken wij u hier melding van te maken via de website www.intrum.nl/aanmaning. De inlog gegevens vindt u in de tabel onderaan deze e-mail.

Intrum Justitia is lid van de Nederlandse vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen (NVI).

Hoogachtend,

Intrum Justitia

Dit is nu de 3e dreiging die ik heb ontvangen, nu wel met het juiste adres. Dit is nu het moment om te reageren denk ik. Maar uit deze brief is toch duidelijk dat er geen sprake is van een vonnis. Dan is er sprake van verjaring. Als het goed heb jij een link van een excelente brief die ik graag wil gebruiken. Kan jij me misschien deze link linken? Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even wat verlaat, maar ik zou lekker niet op de mail reageren. Als er geen vonnis is, en dat lijkt me nu wel duidelijk, is het allemaal verjaard.

Wanneer ze je aangetekend gaan schrijven wordt het anders en moet je wel iets terug schrijven. De tekst is dan simpel. "Ik weet niet waar U het over heeft en kunt U mij aangeven om welke vorderingen het gaat."

Ze zullen dan met bewijzen moeten antwoorden en als het een vordering betreft die langer dan vijf jaar geleden opeisbaar is geworden, zul je ze met een beroep op verjaring moeten teleurstellen.

Uit ervaring weet ik dat veel mensen schrikken van een deurwaader en van het fenomeen verjaring niet op de hoogte zijn. Op het moment dat je het bestaan van de vordering erkent is de verjaring van de baan.

Na het beroep op verjaring zul je niets meer van ze vernemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rienzilla



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 87


BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Op het moment dat je het bestaan van de vordering erkent is de verjaring van de baan.


Waarom? Verjaring kan toch niet ongedaan gemaakt worden, behalve dan door het alsnog voldoen van die vordering (die na verjaring een natuurlijke verbintenis geworden was)?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2014 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Even wat verlaat, maar ik zou lekker niet op de mail reageren. Als er geen vonnis is, en dat lijkt me nu wel duidelijk, is het allemaal verjaard.

Wanneer ze je aangetekend gaan schrijven wordt het anders en moet je wel iets terug schrijven. De tekst is dan simpel. "Ik weet niet waar U het over heeft en kunt U mij aangeven om welke vorderingen het gaat."

Ze zullen dan met bewijzen moeten antwoorden en als het een vordering betreft die langer dan vijf jaar geleden opeisbaar is geworden, zul je ze met een beroep op verjaring moeten teleurstellen.

Uit ervaring weet ik dat veel mensen schrikken van een deurwaader en van het fenomeen verjaring niet op de hoogte zijn. Op het moment dat je het bestaan van de vordering erkent is de verjaring van de baan.

Na het beroep op verjaring zul je niets meer van ze vernemen.


Ik heb een aangetekende brief verzonden waarin ik beroep doe op verjaring! Ben bij jurdische loket geweest en die zijn van mening dat het verjaard is. Zolang ik maar ingeschreven stond in de GBA is verjaring aannemelijk! En met koeieletters:
"Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: za 08 nov 2014 1:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb me misschien een beetje slordig uitgedrukt, maar met erkenning bedoel ik dat je om bijv. een betalingsregeling verzoekt Daarna is de verjaringstermijn weer 5 jaar.

Nu je je direkt op verjaring hebt beroepen is dit natuurlijk niet van toepassing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 08 nov 2014 2:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Ik heb me misschien een beetje slordig uitgedrukt, maar met erkenning bedoel ik dat je om bijv. een betalingsregeling verzoekt Daarna is de verjaringstermijn weer 5 jaar.

Zoals gezegd, voor erkenning is het, na verjaring, gewoon te laat om nog iets te stuiten of om de verjaring teniet te doen. Verjaard blijft verjaard.

Je zou nog wel kunnen denken aan de mogelijkheid (per ongeluk) afstand te doen van een beroep op verjaring. Het doen van afstand van een beroep op verjaring is mogelijk zolang nog geen beroep op verjaring is gedaan. Maar het vragen om, of zelfs het treffen van, een betalingsregeling kan naar mijn mening niet worden uitgelegd als een verklaring van de wil om afstand te doen van het beroep op verjaring. Zie ook hier.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus uiteindelijk zou je kunnen concluderen dat wanneer je op een verjaarde vordering betalingen hebt gedaan de betalingsregeling gewoon stopkunt zetten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014 2:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Dus uiteindelijk zou je kunnen concluderen dat wanneer je op een verjaarde vordering betalingen hebt gedaan de betalingsregeling gewoon stopkunt zetten.

Mee eens.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas Jan



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb tot heden niets vernomen van IJ, in de brief heb ik verzocht om binnen 14 dagen te reageren. Inmiddels ruim 1 week voorbij en deze idioten dreigen altijd met binnen 5 dagen betalen anders......
Indien er niet egreageerd wordt, wat kan ik als beste doen? Gelukkig heb ik de brief aangetekend verstuurd, daar ben ik achteraf wel blij mee.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 13:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deurwaarders zijn over het algemeen niet zo terug schrijverig wanneer het iets anders is dan hun standaard dreigbrieven.

In het geval ze jouw vordering ook als verjaard kwalificeren zul je waarschijnlijk niets meer van ze horen. Zijn ze het niet met je eens en zien ze juridische mogelijkheden dat is de gang naar de rechter hun enige uitweg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds