Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 14:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Inhoudingen op Salaris
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Viogo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 0:51    Onderwerp: Inhoudingen op Salaris Reageer met quote Naar onder Naar boven

Korte schets situatie:
HR van onze organisatie heeft in mei 2007 vergeten een aantal studie kosten te vermerinderen met het salaris. Hier is HR in december 2007 achtergekomen. Zonder inlichting is zonder pardon op het december salaris een groot bedrag circa €1000,- ingehouden (en dat in een feest maand Confused ).
Fout is inmiddels toegegeven en excuus brief is verzonden, maar verder geen actie. Leuke bijzonderheid: mensen die inmiddels de organisatie hebben verlaten hebben geen verrekening gekregen, geen gelijke behandeling.

Wat kan ik verder nog doen en welke wettelijke grondslagen heb ik om iets mee te doen?

Alvast bedankt voor de info!

Groeten Viogo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 9:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In beginsel mogen ze dat geld gewoon terugvorderen.

In één keer zo'n groot bedrag, zonder waarschuwing, inhouden vind ik wel erg onredelijk. Je zou kunnen voorstellen dat ze het in een aantal termijnen doen.

Dat het bedrijf de moeite niet neemt om achter iedereen aan te gaan geeft jou niet het recht het geld te houden.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Viogo



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 10:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Michèle,
Begrijp mij niet verkeerd. Het gaat mij er absoluut niet om dat geld te houden. Waar het mij om gaat is dat ze een onredelijke oplossing hebben gekozen terwijl het hun eigen fout is geweest. Inmiddels is aangeboden, gelijk na het ontdekken van de inhouding, het bedrag in termijnen terug te betalen. HR wil hier niet aan, omdat dit een chaos in de administratie zou veroorzaken. De oplossing die zij geboden hebben is zo nog onredelijker dan de onverwachte complete inhouding op het loon. De werknemer moet toch beschermd worden tegen zulke praktijken? Ten eertse is er meer dan een half jaar overheen gegaan. Ten tweede is over de correctie niet gecommuniceerd. Ten derde heeft HR deze fout zelf veroorzaakt. Ten vierde staat de HR ondanks hun eigen fout niet open voor andere oplossingen. Ten vijfde de HR behandelt niet alle werknemers gelijk. Ik weet dat in het bestuursrecht de beginselen van behoorlijk bestuur een rol spelen, geldt dit niet ook deels voor het bedrijfsleven. Zoja, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ook het beginsel van gelijke behandeling een rol speelt en kan daar niet zo makkelijk aan voorbij gegaan worden zoals jij beweerd.
Het kan toch niet zo zijn dat voor zulke zaken de werknemer niet beschermd wordt? Wie heeft er enig idee in welke hoek ik het moet zoeken? Alle info is welkom.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groeten, Viogo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 11:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Te veel betaald loon mag worden verrekend. Ik neem aan dat nog snel in december is verrekend om de verrekening belastingtechnisch eenvoudig te kunnen houden.

Bij werknemers die al vertrokken zijn kan uiteraard niet worden verrekend. Ongelijke behandeling van ongelijke gevallen is toegestaan.

Misschien worden die reeds vertrokken werknemers nog apart aangesproken, misschien ook niet. Je kunt daar geen rechten aan ontlenen.

Als jij was vertrokken, was bij jou ook niet verrekend, en was jij net zo gelijk behandeld als werknemers in diezelfde situatie.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds