Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 10:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ingeschreven (UL)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 15:13    Onderwerp: Ingeschreven (UL) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben zo blij dat ik het even kwijt moet. Vandaag heb ik me namelijk ingeschreven bij de IBG voor de UL. Ik had tegen mezelf gezegd 15 punten uit blok 3 en je gaat je inschrijven en dat is dus gelukt. Nog 1 blok goed doorkomen en ik ben in september in Leiden van de partij.

Heb er 8 jaar over gedaan om op de universiteit uit te komen. Dus vandaar dat ik gewoon helemaal door het dolle heen ben. Zaterdag nog even op de opendag geweest en dat was ook weer heel gezellig. Kreeg echt het gevoel dat ze me graag als student zagen komen. Ik ben echt toe aan een stap hogerop. Steeds krijg ik weer te horen dat ik me niet af moet vragen waarom bepaalde regels in de wet zo zijn, of dat ik veel te diep door denk.

Dus Leidenaren nog tips voor deze aankomende eerste jaars student?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben geen Leidenaar, maar sommige tips zijn landelijk: veel lol maken en hard werken. Laughing
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ga ik zeker doen. Ik verheug me er echt op. Vind het gewoon jammer dat er eerst nog een vakantie tussen zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 17:44    Onderwerp: Re: Ingeschreven (UL) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ik ben zo blij dat ik het even kwijt moet. Vandaag heb ik me namelijk ingeschreven bij de IBG voor de UL. Ik had tegen mezelf gezegd 15 punten uit blok 3 en je gaat je inschrijven en dat is dus gelukt. Nog 1 blok goed doorkomen en ik ben in september in Leiden van de partij.

Heb er 8 jaar over gedaan om op de universiteit uit te komen. Dus vandaar dat ik gewoon helemaal door het dolle heen ben. Zaterdag nog even op de opendag geweest en dat was ook weer heel gezellig. Kreeg echt het gevoel dat ze me graag als student zagen komen. Ik ben echt toe aan een stap hogerop. Steeds krijg ik weer te horen dat ik me niet af moet vragen waarom bepaalde regels in de wet zo zijn, of dat ik veel te diep door denk.

Dus Leidenaren nog tips voor deze aankomende eerste jaars student?


Hier geen Leidenaar maar wel mijn felicitaties! Leuk om te zien dat je zo gemotiveerd bent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 20:13    Onderwerp: Re: Ingeschreven (UL) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ik ben zo blij dat ik het even kwijt moet. Vandaag heb ik me namelijk ingeschreven bij de IBG voor de UL. Ik had tegen mezelf gezegd 15 punten uit blok 3 en je gaat je inschrijven en dat is dus gelukt. Nog 1 blok goed doorkomen en ik ben in september in Leiden van de partij.

Heb er 8 jaar over gedaan om op de universiteit uit te komen. Dus vandaar dat ik gewoon helemaal door het dolle heen ben. Zaterdag nog even op de opendag geweest en dat was ook weer heel gezellig. Kreeg echt het gevoel dat ze me graag als student zagen komen. Ik ben echt toe aan een stap hogerop. Steeds krijg ik weer te horen dat ik me niet af moet vragen waarom bepaalde regels in de wet zo zijn, of dat ik veel te diep door denk.

Dus Leidenaren nog tips voor deze aankomende eerste jaars student?


Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb MAVO, HAVO en VWO gedaan en ben daarna gaan studeren (biofarmaceutische wetenschappen in Leiden). Lange weg om te gaan, maar uiteindelijk meer dan de moeite waard. Van harte gefiliciteerd! Weet je al waar je gaat wonen? (Toch niet aan de Musschenbroekstraat he? Wink )

Tips voor Leiden (al ben ik dan al sinds 2002 weg uit Leiden, tijdens mijn promotieonderzoek ben ik in Rotterdam gaan wonen)...

Wordt lid van een vereniging. Minerva en Quintus zijn goed voor de banden voor het leven, Augustinus en Catena vooral voor een leuke studietijd. En het is in Leiden aan te raden ergens lid te worden, want dan haal je er gewoon meer uit. Wordt ook lid van een juridisch dispuut. Ik was lid van Aesculapius (de farmaceutische vereniging, en ik was ook echt actief, iedereen was trouwens automatisch lid, dat zal bij rechten wel anders zijn)

Doe ook de avondpropedeuse Filosofie (als dat nog kan, maar als je het trekt kun je gewoon afstuderen in de filosofie en dat is een prachtig vak). Sommige van mijn leukste contacten heb ik daar opgedaan. Daarbij leer je dan anders tegen zaken aan te kijken en dat is voor iedere academicus een goede zaak.

Koop een stel bloedhonden of pit bull terriërs, om je fiets te bewaken.

Vroeger, toen komodo nog in Leiden studeerde, werden vooral eerste jaars rechten colleges nogal eens in het Gorlaeus laboratorium gehouden omdat daar de grootste zalen waren cq. zijn. Bus 43 is dan afgeladen (echt proppen). Vanaf het station is ook prima te lopen, ik liep alles in Leiden.

Nou moet ik even naar mijn rijst kijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 21:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gefeliciteerd! je doorzettingsvermogen wordt beloond, enne... ik vind het ontzettend leuk dat je dit met ons deelt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 321


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd en succes volgend jaar. Smile

Quote:
Koop een stel bloedhonden of pit bull terriërs, om je fiets te bewaken.


Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annemiekewp schreef:
gefeliciteerd! je doorzettingsvermogen wordt beloond, enne... ik vind het ontzettend leuk dat je dit met ons deelt!
Ikke ook!!

Good
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Propedeuse filosofie? daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. Misschien doe ik dat wel. Ik ben inderdaad ook van plan om een actief studentenleven te gaan leiden. Ik wil lid worden van een studentenvereniging (hoor veel leuke dingen over Quintus). Ook wil ik graag lid worden van het Strafrechtdispuut SOS en natuurlijk van de juridische faculteitsvereniging.

Ik denk trouwens niet dat er nu nog colleges in een laboratorium worden gegeven. Aangezien de hele faculteit gerenoveerd is en ik er van uit ga dat ze voor grote collegezalen hebben gezorgd. Bovendien hebben ze een numerus fixus, dus ze weten precies hoeveel studenten ze er elk jaar bijkrijgen.

Vooralsnog ben ik niet van plan om op kamers te gaan. Ik woon in Noordwijk en Leiden is dan niet zo heel ver reizen. Bovendien ik vind dat half uurtje reistijd heerlijk om nog even snel in de boeken te kijken, voor het goede gevoel zeg maar.
Ik kan in iedergeval niet wachten. Is het al september???


Laatst aangepast door Patricia20 op ma 21 mei 2007 21:59, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
[...]
Ik kan in iedergeval niet wachten. Is het al september???


Laughing

Gefeliciteerd, en hulde voor je doorzettingsvermogen. Good
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
erikasuzanne

erikasuzanne

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2007 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even over het Gorlaeus, daar worden nu nog steeds veel hoorcolleges gehouden.
Het enige voordeel is dat de meeste hoorcolleges in 2 groepen zijn verdeeld en meestal één van de 2 in het KOG wordt gehouden en de ander in het Gorlaeus.
Dus als je een beetje slim je rooster in elkaar gaat knutselen heb je nergens 'last' van Very Happy
_________________
Estimated amount of glucose used by an adult human brain each day, expressed in M&Ms: 250
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2007 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe bedoel je dat? Je kunt je rooster toch niet zelf samenstellen of in bepaalde mate wel?

Gaan er overigens nog mensen naar de EL-CID?
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Dieseltje



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2007 22:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van harte!
Heel erg leuk om die (herkenbare) opwinding te zien. Heb zelf ook na jarenlange omzwervingen het idee nu eindelijk (eind 1e jaars deeltijd) op m'n plaats te zijn.
En een adviesje van iemand die zo gek is om in de vakantie al B2 vakken te gaan voorbereiden: vergeet in de tussentijd niet te genieten van het (studenten)leven. Ik kijk met jaloersheid naar 'jullie' Wink .
_________________
Nulla tenaci invia est via.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik was juiat van plan om in de vakantie B1 vakken te gaan voorbereiden. Ik heb net het boek ''Encyclopedie van de Rechtswetenschap'' aangeschaft omdat ik hoorde dat dit vak een echt struikelblok is voor eerste jaars studenten.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedoel je het boek van Cliteur? (Heet bij mij "Rechtsfilosofie - een thematische benadering".)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds