Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Info inwinnen (betreft buitenlandse ervaring, stage enz.)
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ElianeS




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006 3:21    Onderwerp: Info inwinnen (betreft buitenlandse ervaring, stage enz.) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het valt me op dat het op dit subforum erg stil is; zijn er maar zo weinig rechtenstudenten geïnteresseerd in buitenland-ervaring?

Ik ben zelf pas eerstejaars maar me nu al een beetje aan het oriënteren op de mogelijkheden, want ik vind het erg belangrijk voor mezelf om een tijdje naar het buitenland te gaan. Het liefst de UK, maar het duurt nog een tijd dus wie weet wat voor mogelijkheden er nog komen...

Ik ben dus ook erg nieuwsgierig naar de verhalen van anderen: waar ben je begonnen, hoe heb je het allemaal geregeld, was het te doen met beurzen e.d., waarom heb je voor die uni en/of dat land gekozen, hoe heb je de andere cultuur ervaren, etc. etc. Hopelijk zijn er wat mensen hier met leuke ervaringen die willen spuien... Ik ben benieuwd! Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou het ook wel erg graag willen, maar ja, tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren (waaronder mijn werk .....)

Heb zelf alleen een soort stages in Melbourne geregeld (na mijn afstuderen overigens, was meer als werkervaring bedoeld) in het kader van een andere, inmiddels wel afgeronde studie. Dat was wel erg leuk, al kan het gegeven dat je geen native speaker bent in zowel de PR (wat ik deed) als bij rechten een behoorlijke handicap zijn.

Leuk dat je dat wilt gaan doen!!!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ooooohhhh tikSimone wat heb jij met Melbourne gedaan? Ben je er zelf geweest of had je alleen stage voor anderen geregeld?

Ik krijg eind deze maand te horen of ik voor 6 maanden in Sydney mag gaan studeren....ik hoop het echt!

Mijn eerste ingeving van een land om in het buitenland te studeren was altijd the UK geweest, ik ben half-engels, ik ken het land en de taal goed en ach ik kon dan ook mooi bij familie blijven wat weer flink de kosten drukt en gezellig is. En the UK heeft ook goed onderwijs qua rechten.

Maar toen.... sinds vorig jaar is the UK mijn back-up en Sydney mijn eerste keus.

Hoe ik bij Sydney gekomen ben:
Ik moet voor mijn master Int. & Europees recht minstens 3 maanden, maximaal 1 jaar in het buitenland studeren. Dus was ik vorig jaar (mijn 2e jaar rechten) begonnen met het zoeken van info op internet en ik was alle informatiedagen op de uni afgegaan. Op de infodag van de rechtenfaculteit hadden ze een lijst met universiteiten waarmee de RU een contract had gesloten en jawel daar stond Sydney op!
Ik dacht once in a lifetime opportunity! Anders zie ik toch de kans niet om naar Australie te gaan, dus die grijp ik.

Maar voor niets gaat de zon op, zodra ik mijn zinnen op Sydney had gezet, had ik me meteen daarvoor ingeschreven (vorig jaar al!) bij Bureau Socrates die dit regelt, daar kreeg ik te horen dat maar 2 studenten per jaar naar Sydney mogen en ik dus eerst door een selectiecommissie moet....die is dus deze maand...

Daarnaast is de reis naar Sydney best prijzig waardoor ik nu alle mogelijke stichtingen en ander soortige organisaties afga die mij willen subsidieren.

Maar ik wil het echt, en dan kan in juli hopelijk het avontuur beginnen. Ik ga voor 6 maanden en het leuke is dat daar de lessen eind november ophouden, en hier pas begin februari beginnen. Dus heb ik mooi de tijd om rond te reizen!

Maar ik zit nu dus midden in al het geregel, eerst nog de commissie afwachten en dan hopelijk visum, onderdak regelen en de TOEFL-test halen.
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 15:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

O ja en een leuke manier om meer over buitenlandse universiteiten te weten te komen is om mentor van een buitenlandse student te worden.
Zo integreren hun meer in NL en kan jij hun allerlei vragen stellen over hoe het daar is, ze studeren daar immers al jaren.

Vanaf volgende week wordt ik mentor van een studente uit Italie en misschien nog een paar anderen. Helaas voor mij was 1 student uit Australie al bij iemand anders ingedeeld.
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2006 23:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ikke was d'r zelf natuurlijk!

V.w.b. contact leggen: misschien via een Australisch rechtenforum of de plaatselijke uni?? Is ook wel handig als je een kamer zoekt.

Ik duim voor je!!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: di 17 jan 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ja hoor ff wat geregeld vandaag en ik krijg de Australische student ipv de Italiaanse!
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 0:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Good
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Yo Steef! Dancing
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 2:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah, nu zie ik pas dat Steef geen Stefan is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja mensen eindelijk is het zover: IK GA NAAR AUSTRALIE

van juli tot december dit jaar zit ik in Sydney Very Happy
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Feli!!!! Good
Je gaat ons wel op de hoogte houden, he?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
STEEF
Redacteur
STEEF

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 268


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jazeker! Ik ga iig een mooie site maken waar al mijn avonturen op komen te staan.
_________________
When it is too good to be true, it is not true! (Oprah)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
skeet120



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 39


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 23:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In Utrecht is alles perfect geregeld via het International Office. Je kunt op hun site en brochures alles vinden over de mogelijkheden, de beurzen etc!

Ik ga volgend jaar naar Nottingham Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Haspel

Haspel

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga begin januari naar Helsinki. M'n vriendin woont daar, dus ik kan echt niet wachten. Moet nog wel flink wat dingen regelen, maar dat komt wel goed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 30 sep 2006 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil ooooooooooooooooook!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds