Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 17:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Incasso kosten mobiele aansluiting na verhuizing
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KH








Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 25 jan 2005 21:14    Onderwerp: Incasso kosten mobiele aansluiting na verhuizing Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enige tijd heb ik bij Orange een mobiele aansluiting gehad. Dit betrof een aansluiting, waarbij maandelijks € 15,- als beltegoed op de simkaart gestort werd. In de zomer van 2004 heb ik deze aansluiting opgezegd, waarna het nummer ook inderdaad afgesloten is.

Het probleem is echter het volgende: in januari 2004 ben ik verhuisd. Ik heb Orange in januari 2004 een schriftelijke adreswijziging gestuurd, waarin ik dit heb meegedeeld.

Blijkbaar heeft Orange verzuimd deze adreswijziging door te voeren. Afgelopen week sprak ik mijn oude huisbaas en hij vertelde mij dat er een rekening van Intrum Justitia voor mij lag op het oude adres, omdat er een tweetal rekeningen van Orange (à € 15,- p.s.) nooit door mij zou zijn betaald. Het bedrag van € 15,- werd door middel van automatische incasso maandelijks van mijn rekening ingehouden. In de maanden juni en juli kon deze opdracht blijkbaar niet uitgevoerd worden en heeft Orange (naar eigen zeggen) diverse aanmaningen naar mijn oude adres verstuurd. Aangezien ik verhuisd was, heb ik deze aanmaningen nooit ontvangen en wist ik dus ook niet van het feit af, dat er bij hen nog een bedrag van € 30,- openstond.

En nu wil ik dus bij Orange de incassokosten à € 48,69 declareren. Hoe sterk sta ik? En hoe kan ik dit het beste aanpakken, want ik kan niet bewijzen dat ik inderdaad een adreswijziging gestuurd heb.

Als iemand tips heeft, hoor ik dit graag! Dank jullie wel!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
meloen

meloen




Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 30


BerichtGeplaatst: di 25 jan 2005 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp was je beide bedragen wel verschuldigd, omdat het de maanden voor je opzegging betrof.
Het lijkt mij dat een volmacht tot incasso je niet ontslaat van je verantwoordelijkheid om er op toe te zien dat je betaalt hetgeen je verschuldigd bent. Enerzijds dien je, als je een machtiging afgeeft, er voor in te staan dat die kan worden geeffectueerd (lees: dat er voldoende saldo is). Anderzijds zal je - niet ten onrechte - worden tegengeworpen dat je aan de hand van je afschriften eenvoudig kunt controleren of er een afschrijving heeft plaatsgehad. Dat klemt temeer als je je relatie met de schuldeiser hebt beeindigd: een uitgelezen moment om de rekening op te maken. Ben ik nog wat schuldig of heb ik nog iets tegoed?

Dat zou allemaal wellicht wat milder kunnen worden beoordeeld als je bent verhuisd en een adreswijziging hebt gestuurd. Maar helaas, zoals je zelf al schrijft, daar heb je geen bewijs van.

Volgens mij moet je betalen.
_________________
Studeren is als reizen. Het gaat niet om het doel, maar om de weg er naar toe.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2005 0:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

meloen schreef:
Anderzijds zal je - niet ten onrechte - worden tegengeworpen dat je aan de hand van je afschriften eenvoudig kunt controleren of er een afschrijving heeft plaatsgehad.
Die motivatie zie ik wel vaker doch overtuigd mijns inziens niet. Een automatische incasso wordt juist vaak geopperd als mogelijkheid om de debiteur van administratieve lasten te ontzien. Dat is in de regel ook de reden dat mensen een incassomachtiging afgeven, zo hebben ze er geen omkijken meer na. Mocht er bij een incasso iets mislopen, dan krijg je in de regel een schriftelijke herinnering omdat het niet onmogelijk is dat de mislukte incasso aan je aandacht kan zijn ontsnapt. Je kunt er tevens vraagtekens bij stellen of een mislukte incasso ingebrekestellende werking heeft.

Dit geheel los van de casus, gezien er aanmaningen zijn verstuurd.

Quote:
Volgens mij moet je betalen.
Een bedrag van € 48,69 is te hoog, ook al zouden incassokosten op hun plaats zijn.

Als Orange ontkent een adreswijziging te hebben ontvangen heeft TS hoe dan ook een probleem.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Werner




Geslacht: Man



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2005 2:29    Onderwerp: adres onbekend? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stond in de opzegging het goede adres vermeld? Heeft Orange gereageerd op die opzegging door daarnaar te handelen? Dat gegeven is van belang omdat daarmee dan vast staat dat Orange het in de opzeggingsbrief genoemde adres kende en dan had het op haar weg gelegen om in ieder geval KH nog op dit nieuwe adres aan te schrijven.

Ik zou zeker niet zomaar die € 48,69 betalen. Waar dat bedrag op gebaseerd is, is mij een raadsel. Volgens mij kan het in ieder niet meer dan € 37,-- bedragen ex btw (voorwerk II aangepaste tarieven).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds