Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Iemand uploadt zonder toestemming mijn foto's
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kwinter



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 0:05    Onderwerp: Iemand uploadt zonder toestemming mijn foto's Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo iedereen, ik zit met de volgende situatie:

Enige tijd geleden ontving ik een E-mail van een (mij onbekende) oud-schoolgenoot met daarin vragen over ons oude schoolgebouw. We haalden herinneringen op en daarbij stuurde ik hem via WeTransfer rond de 150 foto's en filmpjes toe, die ik heb gemaakt van het schoolgebouw. Deze waren voor hem persoonlijk bedoeld, omdat hij vragen had over de indeling van de lokalen. Ik heb er niet expliciet bij gezegd dat hij het materiaal niet mocht publiceren, omdat ik dat eigenlijk vanzelfsprekend vond.

Voor hem bleek dit echter minder vanzelfsprekend te zijn, want ik kwam erachter dat hij al mijn foto's en filmpjes op meerdere websites had geüpload. Toen ik hem vroeg dit te verwijderen, begon hij moeilijk te doen, was hij opeens zijn wachtwoord kwijt en deed hij later alsof hij het had verwijderd terwijl hij de boel alleen op "privé" had gezet. Toen ik aandrong, verwijderde hij mijn materiaal alsnog. Dit was vorige week.

Vandaag kwam ik erachter dat hij mijn foto's ook elders heeft geüpload en dat ze daar nog gewoon online staan. Blijkbaar ging hij er vanuit dat ik daar toch niet achter zou komen. Ik heb hem opnieuw gevraagd al mijn materiaal te verwijderen, maar gezien zijn eerdere reacties/handelingen vrees ik dat hij dat niet zo serieus neemt.

Het liefst zou ik willen dat hij alles gewoon offline haalt zonder dat daar een juridisch proces voor nodig is, maar ik lijk niet echt tot hem door te dringen. Dreigen met juridische stappen zou kunnen helpen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik in mijn recht sta als ik daarover begin. Het liefst zou ik die stap echter vermijden, deels omdat dit voor escalatie zou kunnen zorgen (hij reageert nogal geïrriteerd op mijn mails) en deels omdat ik vrees dat een gang naar de rechter stressvol, tijdrovend en (te) duur zal zijn.

Wat zou ik het best kunnen doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 8:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U staat in uw recht. Wellicht kunt u nogmaals wijzen op uw auteursrecht, nogmaals verzoeken om verwijdering, en aangeven dat het hopelijk toch niet zo ver hoeft te komen dat u de webmaster van de desbetreffende site moet benaderen, laat staan andere wegen zou moeten bewandelen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kwinter



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw antwoord!

Ik heb hem nogmaals verzocht om verwijdering. Hij antwoordde daar niet op, maar heeft de foto's wel verwijderd. Ik denk echter dat het een kwestie van tijd is voor ze elders opnieuw opduiken.

Stel dat het zo ver komt dat ik toch juridische stappen moet nemen, hoe moet ik dat dan doen en wat gaat mij dat kosten? Ik heb geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 17:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Schrijf een mail waarin u bedankt voor de verwijdering en waarin u benadrukt dat hij het materiaal helemaal nergens meer mag uploaden, omdat u dan anders stappen moet ondernemen, en dat die kosten op hem worden verhaald.
U heb een jurist nodig als het niet stopt. Wat het gaat kosten is niet te voorspellen. Maar als het tot een rechtszaak komt, enige duizenden euro's. De verliezer moet deze weliswaar betalen bij I.E. zaken, maar in het geval van een kale kip ...
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kwinter



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt! Ik vrees echter dat ik zelf ook zo'n kale kip ben: enige duizenden euro's voor een rechtszaak kan ik niet opbrengen. Het rechtssysteem lijkt alleen te zijn weggelegd voor mensen met een goed gevulde portemonnee. Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan komt u wellicht in aanmerking voor een toevoeging, door de staat gefinancierde rechtsbijstand. Kijk voor meer informatie eens op www.rechtsbijstand.nl, een site van de overheid.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kwinter



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 12 jul 2016 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal daar eens even gaan kijken. Nogmaals bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bertvanloo



Leeftijd: 80
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 196


BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 16:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En al nieuws? Zonder acte ex art 2 Aw. is het regelrechte inbreuk. U legt de zaak zelf uit in een dagvaarding. Iemand van dit forum helpt u wellicht even. Anders op internet wel iets te vinden. Stuur uw schoolkameraad het concept van de dagvaarding. Dat wil meestal wel helpen. Anders deurwaarder E 100,--, griffierechten natuurlijk persoon E 250,-- (ronde cijfers). Weer een lesje geleerd voor uw oude schoolvriend. Very Happy
_________________
Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Kwinter



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 0:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gelukkig is dit niet nodig geweest: na flink aandringen en uiteindelijk zinspelen op juridische stappen heeft hij alles offline gehaald en beloofd dat zo te houden. Sindsdien ben ik het ook nergens meer tegen gekomen op internet dus het lijkt erop dat hij zich eraan houdt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bertvanloo



Leeftijd: 80
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 196


BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 10:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, maar voor het gebruik tot de verwijdering is ook een schadevergoeding gerechtvaardigd.
_________________
Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 11:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mogelijke tip voor het zoeken naar je foto's;

https://ctrlq.org/google/images/

Hier kun je jouw eigen foto uploaden en deze wordt dan vergeleken op het internet. Zo kun je snel zien of een foto ergens publiekelijk op een website staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bertvanloo



Leeftijd: 80
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 196


BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Idd, dat werkt een beetje.
_________________
Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds