Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Iemand gehackt
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
123123456



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2016 1:56    Onderwerp: Iemand gehackt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ben erg dom geweest. Ik ben veel met computers bezig en ben op een site terecht gekomen die je allemaal databases laat doorzoeken en wachtwoorden laat zien die ooit gelekt zijn.
Ik vond dit wel interessant en vond het boeiend dat dit zo makkelijk te vinden was.
Ik heb met hiervan gevonden gegevens ingelogd bij iemand en binnen die inlog omgeving heb ik nog veel meer inloggegevens zien staan.
Hier heb ik toen een paar van uitgeprobeerd om te kijken of deze wachtwoorden het ook deden.

Ik ben extreem dom geweest en had dit niet moeten doen, ik heb er dan ook ontzettend veel spijt van. Deze persoon bleek echter ook goed met computers te zijn en stuurde mij later die dag een email dat hij mijn gegevens had achterhaald. Ik ben erg in paniek geraakt en heb teruggemailed dat ik geen kwade bedoelingen had, geen gegevens heb opgeslagen. Ook heb ik uitgelegd hoe ik bij zijn gegevens ben gekomen en dat ik uit nieuwsgierigheid rond heb gekeken, en dat het me speet.
Zijn reactie was dat hij graag wil ontmoeten om zo te kunnen beoordelen of hij mij kan vertrouwen of niet, omdat hij ook persoonsgegevens van zijn bedrijf in zijn mail had. Ik heb gemailed dat ik dit niet wou, maar dat ik echt geen gegevens heb opgeslagen.

Omdat ik niet wist hoe hij aan mijn email en andere gegevens is gekomen heb ik een groot forum waar ik al vele jaren lid van ben verzocht om identificeerbare informatie te verwijderen. Om hier spoed achter te zetten heb ik gezegd dat er een stalker achter mij aan zat.

Later kreeg ik een email van een serveradministrator van het desbetreffende forum. Hij zei dat ik nu weet hoe een slachtoffer zich voelt en dat ze mijn gegevens en reacties allemaal gaan veiligstellen mocht de politie hierom vragen. Het bleek dus dat deze serveradministrator een familielid is van de man waar ik bij ingelogd was geweest.

Allereerst is het natuurlijk extreem dom van mij, ik kan wel door de grond zakken van schaamte en angst. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen te kwetsen en ik heb helemaal niet aan de consequenties gedacht.

Mijn IP is verkregen door mijn inlogpoging, deze werd door de emaildienst gemeld als onbekende inlogpoging. Mijn emailadres en andere gegevens zijn echter verkregen via het familielid, de serveradministrator, adhv mijn ip.
Want dat is hoe hij mij heeft kunnen bereiken.

Het betreffende forum is een zeer groot forum, en staat ook reregistreerd als bedrijf.

Onder welke straf valt dit? En hoe zit het met de manier waarop mijn gegevens zijn achterhaald?

Ik heb er echt extreem veel spijt van en ik heb helemaal geen overzicht van de problemen die ik heb verricht voor zowel mezelf als het ongemak en schrik van anderen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds