Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 23:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Identiteits fraude en boete NS
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TrulyScrumptious



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015 15:40    Onderwerp: Identiteits fraude en boete NS Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn dochter heeft een 2x een boete binnen gekregen van de NS voor zwart rijden (Tilburg, waar ze nog nooit geweest is in haar hele leven en Breda) . Volgens de NS is er een paspoort getoond hierbij. Helaas voor de NS was het dus niet mijn dochter want die zat die dagen gewoon op school en staat ook geregistreerd als zijnde dat zij gewoon op school was die twee dagen. Na de NS te hebben gebeld hebben wij zoals zij ons voorstelde aangifte gedaan bij de politie van identiteitsfraude en alle protocollen die zij ons gaven gevolgd en terug gestuurd.
Het paspoort van mijn kind ligt gewoon hier in huis en is door niemand gebruikt.

Nu heeft de NS een incasso buro op ons afgestuurd die ook wederom weer de zelfde informatie gevraagd die we al hadden gestuurd naar de NS. Nu zegt Bos Incasso dat er gelegitimeerd is met een paspoort. En dat het dossier dus gewoon ongewijzigd blijft. en dat er in de aangifte geen vermissing is gedaan van het paspoort. Dat klopt want die ligt hier al jaren gewoon in de kast en is het huis niet uit geweest. Dus waarom zou mijn dochter aangifte van vermissing doen als ze haar paspoort gewoonin huis heeft liggen.

Wat vreemd is dat de naam van mijn dochter verkeerd is want ze hebben wel de voorletters goed maar missen het woordje Van in haar achternaam.


Ik weet niet wat ik moet doen maar voor mij is wel duidelijk dat ik weiger te gaan betalen voor iets wat mijn dochter niet heeft kunnen doen want ze kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. Zou iemand mij advies kunnen geven want ze beginnen nu in mijn nek te hijgen en ik ben dus al geruime tijd met iets bezig waar wij helemaal niks mee te maken hebben.

Met vriendelijke groet,

Gabrielle
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is natuurlijk mogelijk dat niet alleen (ik noem eens een willekeurige naam) Amalia van Solmsberg een bestaand persoon is, maar bijvoorbeeld Amalia Solmsberg ook. Kennelijk komt het vaker voor.

Heeft de NS een kopie van het betreffende paspoort gemaakt, of in ieder geval zaken als BSN, geboortedatum e.d. opgeschreven? Daaruit zou dan de identiteit van de werkelijke "boef" moeten blijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TrulyScrumptious



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 12 aug 2015 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ze hebben alleen de rekening gestuurd en verder geen bewijs materiaal. Volgens de gang van zaken nu is mijn dochter schuldig en ik moet bewijzen dat zij het dus niet was of klakkeloos gewoon dokken.
Of gaan liegen tegen de politie dat haar paspoort verdwenen is wat ik dus pertinent weiger.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij (met verklaringen e.d.) kunt weerleggen dat dochterlief op het moment van beboeten ergens anders was (een verklaring van de school "ze had die dag onderwijs van 10 tot 3" bijvoorbeeld), is het aan de NS om te stellen en bewijzen dat het niettemin toch dochterlief was die de boetes heeft ontvangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 13 aug 2015 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het paspoort wat de NS heeft is dus ook niet het paspoort van uw dochter.

Poot stijfhouden en alles steeds terugsturen etc.
Zij moeten bewijzen, niet u.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds