Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 17:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurprobleempje!
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
B1



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2013 18:35    Onderwerp: Huurprobleempje! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

(hoop dat ik mijn vraag op de goede plek stel)

Niet zo heel lang geleden heb ik besloten mijn eigen bedrijfje te beginnen en was daarvoor op zoek naar een passende bedrijfsruimte. Ook was ik op zoek naar een freelance monteur voor het service en onderhoud aan motoren. Na een zoektocht ben ik terecht gekomen bij een eigenaar van een bedrijf die en service doet aan motoren plus deze man had voor mij bedrijfsruimte te huur, 2 vliegen in 1 klap zou je zeggen!

Echter had ik mijn zinnen al gezet op een andere ruimte, maar na overleg de onderhandelingen over deze ruimte beëindigd en heb ik besloten in zee te gaan met de eigenaar van het eerstgenoemde bedrijf. Deze ruimte zou ik gaan huren als ''winkelruimte'' met daarin een showroom voor vaartuigen.

Echter konden we het steeds niet eens worden over de exacte inhoud van het contract en de te huren ruimte omdat deze niet naar mijn zin was.
Helaas was de eerste lading vaartuigen al uit het buitenland over gekomen en had ik dus dringend ruimte nodig. Hoewel de exacte inhoud van het contract nog niet naar mijn zin was (de ruimte) heb ik toch getekend voor 1 jaar nadat door de eigenaar was beloofd dat alles wel goed zou komen, en daarbij gezegd dat ik het niet eens was met de ruimte en dan ook niet de eventuele bijlagen zou ondertekenen ter vastlegging van de ruimte.

Helaas liep het na ingebruikneming van de ruimte al snel mis, ik moest de ruimte delen met de eigenaar van het pand, zijn werknemers en clientèle konden vrijelijk tussen mijn goederen rondlopen en daardoor werd overlast veroorzaakt, is er schade ontstaan en zijn er dingen ontvreemd.

Ook werd mij diverse keren de doorgang belemmerd omdat de spullen van de eigenaar in de weg stonden. Ook ben ik door een gemeente ambtenaar aangesproken dat mijn handel niet overeen kwam met wat is toegestaan volgens het bestemmingsplan (detailhandel). Echter heeft de eigenaar van het pand mij de ruimte wel verhuurd onder de kop ''winkelruimte'' Na over deze dingen een aantal keren een hoogoplopende ruzie te hebben gehad heb ik besloten de ruimte te ontruimen.

Tijdens deze ontruiming is het wederom tot ruzie gekomen. De eigenaar van het pand heeft mij toen in bijzijn van diverse getuigen gesommeerd de sleutels terug te geven. Echter dit weigerde ik omdat ik nog voor deze maand huur betaald had, en we een contract voor een jaar hadden heb ik aangegeven dat ik de ruimte gewoon wil gebruiken voor opslag. De eigenaar was het hier echter niet mee eens en heeft toen de alarmcode veranderd waardoor ik nu tot op heden niet meer zelfstandig het pand in kan, terwijl ik dit voorheen wel altijd kon. Na herhaaldelijk aandringen weigert hij nog steeds mij vrijelijk toegang te verlenen.

Hierop ben ik naar mijn advocaat gegaan en heb deze een brief laten opstellen dat mocht de overlast niet ophouden, en mocht mij de toegang nog steeds geweigerd worden dat ik dan buitengerechtelijk zou overgaan op ontbinding van het huurcontract en de huur alleen nog voor de volgende maand zou betalen om zo de verhuurder tijd te geven om te reageren.

Echter heb ik nu alleen reactie gekregen dat deze hier niet mee akkoord gaat, maar verder geen oplossing voor het probleem. De verhuurder stuurt mij nog steeds facturen voor de huurpenningen. Echter heb ik deze niet betaald omdat ik de ruimte niet kan gebruiken.

Ook ben ik onlangs tot de ontdekking gekomen dat de ruimte die voorheen door mij in gebruik was nu volledig ingericht is door de eigenaar van het pand.

In hoeverre sta ik nu in mijn recht gezien de ontbinding van het huurcontract als men kijkt naar de volgende punten:

- Op het contract staat ''winkelruimte'', echter volgens het bestemmingsplan is hier geen detailhandel toegestaan.

- De zelfstandige toegang word mij ontzegd terwijl ik voorheen wel vrijelijk toegang had tot het hele pand, de eigenaar wil dat ik alleen nog samen met hem naar binnen ga. (dit heb ik zwart op wit)

- Er word overlast veroorzaakt dmv luide muziek, roken in het pand, schade, ontvreemding van goederen, en blokkade van de in en uitgang door goederen van de eigenaar.

- De ruimte is reeds geheel in gebruik door de eigenaar, maar deze maakt echter nog wel aanspraak op de huurpenningen en dreigt via de rechter af te dwingen dat er betaald gaat worden.

- Door mij zijn geen bijlagen ondertekend omdat ik het nog niet eens was met welke ruimte mij zou worden toegewezen.

- Eigenaar heeft via zijn advocaat aangegeven geen rechtstreeks contact meer met mij te willen. (lijkt mij moeilijk gebruik maken van dezelfde ruimte als het huurcontract stand houd).

Wie o wie kan mij helpen met wat nu verder te doen?

Mvrgr,

B1 Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds