Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huisvredebreuk?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
incasso-deskundige



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2017 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij heeft de huur wel opgezegd, maar is niet werkelijk vertrokken (met de intentie om gehoor te geven aan de opzegging). Hij heeft dus ook formeel nadrukkelijk geen afstand van het gehuurde gedaan. Hij meldt ook nadrukkelijk het tegenovergestelde.

Hij geniet daarom (in mijn ogen en ook als je de eerder door mij aangehaalde artikelen en teksten leest (nog altijd gewoon huurbescherming en de huurovereenkomst leeft dus ook gewoon voort. De opzegging of het feit dat het ging om een huurovereenkomst voor bepaalde tijd, verandert hier niets aan.

Je zult formeel dus echt de gang naar de rechter moeten maken voor toewijzing van de ontbinding en ontruiming. Of het risico nemen...

Jij bent, zoals hierboven ook al door iemand anders werd vermeld, (mede) aansprakelijk en verantwoordelijk voor het handelen voor door jou ingeschakelde personen.

De advocaat heeft gewoon gehandeld in het belang en in opdracht van zijn cliënt en dat is in beginsel ook niet strafbaar of tuchtrechtelijk laakbaar. De tuchtklacht is in mijn ogen kinderachtig en zal naar ik mag aannemen geen effect sorteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Klaas55



Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 29


BerichtGeplaatst: do 16 nov 2017 11:12    Onderwerp: Huisvredebreuk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

De (waarschijnlijk) definitieve afloop:

Ik ben overgekomen uit Azie, want appartement was heel erg vies en ex-huurder had veel rommel achtergelaten. Omdat ik gemeubileerd verhuur en er ook nog wat andere spullen van mij in bergkast heb staan, kon niemand anders dan ik bepalen wat van ex-huurder was. Daarom moest ik wel overkomen.

Wat bleek: ex-huurder had alle sleutels achter gelaten in appartement!!! Zijn belangrijkste spullen meegenomen, vanaf begin augustus geen rekeningen (internet, water, g/el) meer betaald en dus 20 augustus definitief de deur achter zich dichtgetrokken (ook omdat hij geen werk meer had in Nederland).

Blijkbaar was deze persoon zo gestoord dat hij er vanuit ging dat ik de borg niet zou terugbetalen (bizar, want als hij in augustus had opgezegd, had ik in september nieuwe huurder gevonden en had hij 1500 euro borg teruggekregen). Dit is de enige reden die ik kan bedenken waarom hij de huur niet direct in augustus opgezegd heeft: hij wilde die borg 'opgebruiken' door de huurovereenkomst in september te laten doorlopen, maar de huur niet te betalen.

Daarvoor bracht hij allerlei vreemde smoezen in. Toen ik hem daarmee confronteerde werd hij blijkbaar kwaad en besloot mij ook nog in oktober te pesten door met advocaten, huisvredebreuk te dreigen zodat mijn makelaar bang werd en geen kandidaat-huurders wilde laten bezichtigen. Allemaal loos alarm: die laatste advocaat hult zich nu in stilzwijgen (want nooit een cent betaald gekregen). Ook van ex-huurder hoor ik niets meer, die heeft mijn e-mailadres zelfs geblokkeerd en aangetekende brief kwam retour.

Mijn totale schade onder de streep: 2700 euro (daarin ook mijn reiskosten).

Al met al gewoon een bizarre idioot!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds