|
Auteur |
Bericht |
Rebel80
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 mei 2010 11:47 Onderwerp: Hoeveel mag de gemeente beslag leggen? |
|
|
Goedendag,
Door een administratief foutje van mijn kant moet ik mijn vorige gemeente nog 553,- betalen en ze willen dus beslag op me loon leggen.
Nu verdien ik netto per maand 1083,- hoeveel mogen ze beslag leggen want ik heb nogal wat bonje al gehad met deze gemeente omdat ze zich niet aan de regeltjes houden, heb ze destijds al voor de rechter gesleept met succes maar dat wil ik dus nu voorkomen.
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 22 mei 2010 13:59 Onderwerp: |
|
|
Veel goedkoper en minder bonje als je het bedrag zelf overmaakt. Maar kun of wil je niet betalen, dan zal de deurwaarder zich heus wel aan de beslagvrije voet houden. De deurwaarder zit niet te wachten op tuchtklachten.
Beslagvrije voet per 1 januari 2010 _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rebel80
|
Geplaatst: za 22 mei 2010 16:47 Onderwerp: |
|
|
Maar ik heb zelf nog niks van een deurwaardersbrief ontvangen, mijn werkgever kwam er vanochtend mee, maar ze kunnen dit alleen via een deurwaarder doen want volgens mij kan de gemeente zo van je rekening afhalen. |
|
|
|
 |
Rebel80
|
Geplaatst: ma 24 mei 2010 13:54 Onderwerp: |
|
|
Ok, ik heb de brief ontvangen van me werkgever die de gemeente heeft gestuurd.
1 of andere medewerker van de Debiteurenbeheer heeft de beslagvrije voet bepaald op 584,57,- terwijl ik 1083,- verdien, lijkt me niet echt een goede beslissing. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 24 mei 2010 14:16 Onderwerp: |
|
|
Waarom niet? Die 1083 zal wel bruto zijn? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 02 jun 2010 13:19 Onderwerp: |
|
|
Het genoemde bedrag is de gehalveerde gehuwdennorm. Dit bedrag wordt gehanteerd als de schuldenaar geen inzicht geeft in de gegevens omtrent bijvoorbeeld loon, lasten en inkomen van een eventuele partner. (zie artikel 475g Rv)
Het kan uiteraard ook zijn dat u een partner heeft die een bepaald inkomen heeft wat bij de berekening van de beslagvrije voet wordt gebruikt. (de bepaalde beslagvrije voet wordt dan verminderd met het inkomen wat uw partner ontvangt). |
|
|
|
 |
|