Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe studeren jullie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Iris1907



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 16:57    Onderwerp: Hoe studeren jullie? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik ben nu derdejaars Rechtsgeleerdheid student in Leiden en ik loop steeds tegen meer problemen aan, met name bij de tentamens. Het eerste jaar haalde ik voornamelijk zessen en heel soms een zeven. In het tweede jaar heb ik bijna de helft niet gehaald en dit jaar gaat ook kut. De onvoldoendes komen mijn neus uit.

Ik heb het idee dat mijn manier van leren niet goed is, ik haal namelijk zelden voldoendes. Een optie is ook nog dat de studie misschien te hoog gegrepen is. Ik overweeg zelfs om te stoppen. Het vergt zoveel energie en de resultaten blijven kut. Ik vind het zonde om te stoppen, maar ik heb momenteel weinig hoop op beter.

Omdat een deel van mij het nog een keer wilt proberen, hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen hoe jullie het vak en het tentamen aanpakken. Ik heb echt hulp nodig.

Alvast bedankt.
Iris
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben je al bij de studiebegeleiders geweest? Zij kunnen samen met jou kijken hoe je het doet en wat er fout gaat.

Hoe anderen studeren heb je niet veel aan, het gaat erom dat je een manier vindt waar jij baat bij hebt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Iris1907



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014 0:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben hiervoor vorig jaar al bij de studieadviseur geweest (toen de schade nog te overzien was) en haar advies kwam er eigenlijk op neer dat ik maar een cursus moest gaan volgen en advies bij mede studenten moest gaan vragen. Niet echt het antwoord waar ik op gehoopt had.

Ik hoop via dit forum nieuwe technieken te ontdekken welke ik op mijzelf kan proberen toe te passen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
1e_jaars_fiscaal_recht



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 125


BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014 3:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- nog slimmer - Vu uitgeverij.
- efaqt methode

en idd beste tip hoe studeren wij.

1. plan (SMART). Ik begin 2,5 week voor tentamen te stampen/oefen tents te maken. Voor de rest houd ik het netjes bij.

1a. WG en HC betaal je voor ga er ook heen.
2. niet teveel hooi op je vork. 1 ding tegelijk. Multitasken in nonsense
3. Gezonde voeding en Sport beïnvloeden je studieprestaties positief. Zuipen, dagelijks snackbar of pizzas en een marathon breaking bad ook maar dan in negatieve zin.
4. Probeer werk tot een minimum te beperken.
5. Heb vertrouwen in jezelf. Snap dat dit punt lastig is als je onvoldoendes blijft halen, maar dat betekent niet dat je meteen de studie niet aan kunt. Dat betekent gewoon dat het normantwoord afwijkt van jouw antwoord. Kijk maar goed waarom: daarom zijn nabesprekingen een must om naartoe te gaan. Waarom zouden docenten er anders aantekeningen naastzetten? Ik ga er ook heen als ik een 7 heb of hoger; docenten schrijven er altijd wel iets naast als tip. Dit is een cadeau voor jou. Haal het op!
6. starttip:'het kost je maar 4-5 minuten om te conditioneren en dan te focussen op je studie en dan gaat je lichaam vanzelf over op de studiemodus en voelt het even leuk en lekker aan als het kijken naar een serie. JA ik ben ook student en JA ik heb er ook last van. Maar hoe je je ook voelt begin gewoon, je lichaam volgt.

7. Mevis: de AANHOUDER WINT en geef je bachelor aub niet op. Het is zo fijn als je die hebt. Je hebt nota bene je P al, terwijl er in Leiden meer dan 50% afvalt het eerste jaar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Iris1907



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je tips! Ik kan hier zeker wat mee, het boekje is toevallig net binnengekomen! Ook heb ik meer herhaal momenten in mijn planning verwerkt. Ik hoop dat het nu weer wat voldoendes gaat regenen.. Smile

Tips van anderen blijven uiteraard altijd welkom!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014 20:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar ik het in Tilburg vaak mis heb zien gaan is 'oh dit college komt me niet echt uit hoor, ik blijf thuis'. En dat vervolgens bij vrijwel elk HC en WC. Als je de college's goed voorbereid (d.w.z. alle stof lezen en eventuele opdrachten voorbereiden) ben je echt al een heel eind. Dan 2 a 3 weken voor het tentamen ga je aantekeningen en studiemateriaal doorlezen. Wat ik altijd het fijnste vind (waar ik ook telkens goede resultaten mee heb gehaald) is om zelf een samenvatting te schrijven. Schema's, zelf jurisprudentie aan leerstukken koppelen en de stof die je niet begrijpt even nazoeken op Navigator.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cognitio



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 20 feb 2014 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beetje laat misschien, maar ik herken je probleem. Eerste jaar in de tweede kans vaak net een 6, jaar 2 eerste semester helemaal verknald. Toen ben ik anders gaan leren, ik heb sindsdien alles in de eerste kans gehaald. Ik pak mijn tentamens als volgt aan:

Tijdens het semester
- De stof per week doorlezen en samenvatten
- Uiteraard voorbereid naar de HC's-WG's gaan. Vaak snap ik zelf op dit moment nog niet veel van de stof.

Voor het tentamen
Ik leer per week. Ik pak het als volgt aan
- eerst samenvatting lezen van die week (eigen samenvatting + een gekochte)
- daarna HCaantekeningen teruglezen
- HC terugkijken (cruciaal!) en aantekeningen erbij maken. Sinds ik dit erbij doe heb ik alles in 1 keer gehaald!
- Je nieuw gemaakte HCaantekeningen doorlezen
- WG van die week maken + nakijken

Op deze manier kun je ongeveer 2 'weken' per dag voorbereiden (als je zo'n 8u per dag leert). Ik sla het boek niet meer open voor de tentamens.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds