Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 3:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe studeer jij ?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sn0w

sn0w


Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 19:16    Onderwerp: Hoe studeer jij ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even twee extremen:

Leer je echt puur alleen voor het tentamen, waarna je een week later weer de helft of meer vergeten bent, of begin je al lang van te voren met het domweg leren uit je kop van dingen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik leer niet puur alleen voor het tentamen, maar ook omdat het recht me interesseert. Echter rond de tentamentijd leer ik dus weer wel puur en alleen voor het tentamen. Sommige dingen daarvan vergeet ik ook gauw weer, wat ik niet altijd even erg vind, want recht is dynamisch en blijft veranderen, dus ik moet ook weer niet te veel vast willen houden aan oude kennis (welke wel een goede basis is).
Ik doe ook altijd mijn best om zoveel mogelijk colleges voor te bereiden en voor een college (en dus ook voor een tentamen) kennis op te doen. Helaas heeft het niet altijd kans van slagen, omdat ik een druk sociaal leven ook erg op prijs stel en ik niet ieder moment van de dag met mijn neus in de boeken kan zitten. Op een gegeven moment is mijn hoofd vol Wink
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2004 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vrees dat ik wat dat betreft echt een soort antichrist ben, want ik leer dus echt nooit. In principe vind ik dat je wel alles moet lezen, dus soms begin ik dan maar weer aan zo'n boek, maar vaak houd ik dat ook niet lang vol. In de tentamenperiode lees ik wel wat meer, en schaf ik de verslagen aan die ik dan een of twee keer doorlees, maar echt gestuurd leren heb ik eigenlijk nog nooit gedaan... Misschien dat ik daarom zo weinig tentamens haal... Rolling Eyes Ik weet het, ik ben erg, en ik moet eigelijk veranderen, maar ja, dat lukt niet zomaar... Ter illustratie: Ik had vanochtend hertentamen van een vak dat ik echt interessant vond, ik had ook anderhalf van de 2 boeken uit, maar ik heb gisteren de hele dag voor de tv gehangen en geen boek aangeraakt... Confused
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 19 aug 2004 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zucht, word je dan niet moe van jezelf, Linde? Wink

Ik ben nog niet echt achter mijn studietechniek. Afgelopen jaar heb ik het redelijk bijgehouden, maar zat toch nog van mezelf te balen vlak voor het tentamen dat ik niet wat harder had gewerkt. Maar ja, een student heeft nooit zo'n goede voornemens als vlak voor het tentamen, is mijn ervaring Wink.
Het is bij mij ook zo, ik vind het recht gewoon heel erg interessant. Maar soms vind ik een pittige discussie of het nauw volgen van actualiteiten, of gewoon een potje bieren met vrienden, ook erg leuk en interessant en dan komt het studeren weer even op het tweede plan... Devil tsja je kunt niet alles tegelijk, wel?
Think Dat wordt nog wat met het Ius bestuur erbij dit jaar... Wink
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2004 8:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hangt er helemaal vanaf wat voor een vak het is. De meeste propedeusevakken heb ik gehaald op uittrreksel, collegeaantekeningen en vooral oefententamens van de Joho. Mijn meeste basisdoctoraalvakken heb ik gehaald op college volgen en vooral oefententamens van de Joho. De meeste mastervakken heb ik gehaald op college volgen, het boek lezen en de collegeaantekeningen van buiten leren. Het grote verschil dat ze bij mastervakken minder moeilijk doen over de format van je antwoord. Het is namelijk bij ons de eerste jaren niet alleen de kunst om te weten wat ze willen horen, maar vooral ook hoe ze het willen horen.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2004 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik word inderdaad regelmatig moe van mezelf, maar dat is tot nu toe nog geen aanleiding geweest om dat te veranderen... Helaas. Mijn ervaring is juist dat de goede voornemens komen vlak na een tentamenperiode, als je weer een aantal tentamens geskipt hebt, omdat je toch niet (goed) had geleerd...
Tja, wat dat betreft ben ik echt hopeloos. Het probleem is denk ik dat ik het tot nu toe altijd gered heb zonder studeren. Ik heb op de Vrije School gezeten (weet niet of dat bekend is), maar dat is een soort bijzonder onderwijs, met als principe dat alle niveaus bij elkaar in de klas zitten (van Mavo tot VWO). Ik was dus altijd de slimste van de klas, en haalde hoge cijfers zonder er iets voor te doen. Omdat je op die school geen (VWO)diploma kon halen heb ik daarna nog een jaar volwassenenonderwijs gedaan (beta), maar dat haalde ik ook zonder problemen. Voor de schoolonderzoeken heb ik eigenlijk nooit gestudeerd, en voor de examens een beetje, en dus haalde ik voor 5 van de 7 examens nog een hoger cijfer dan mijn gemiddelde... Maar ja, op de uni werkte het dus niet meer zo...
Wat ook wel meewerkt is dat ik eigenlijk vooral vrienden heb buiten mijn studie, en wat rechten betreft van andere jaren. Daardoor heb ik ook minder ‘sociale druk’ om de colleges te volgen. In het begin van het semester begin ik vaak vol goede moed, maar na een paar weken skip ik er een of twee, of ik moet een keer werken op die dag, en daarna denk ik: ja, nu volg ik het toch niet meer, ik moet eigenlijk eerst bijlezen, en dan ga ik de rest van het semester niet meer... En dan na de tentamens sla ik mezelf voor mijn kop, en neem ik me weer vol goed moed voor om het NU ECHT ANDERS te gaan doen, en dan gaat het weer precies hetzelfde...
Maar goed, omwille van de traditie heb ik me nu wederom voorgenomen het aankomend trimester echt anders aan te pakken, en misschien als jullie me via het forum virtueel steunen, dat het nog gaat lukken ook!
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2004 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik leer niet puur voor een tentamen. De kennis die je vergaart voor zo'n tentamen heb je over het algemeen toch wel weer nodig voor het verdere onderwijs. Maar ik begin met leren niet extreem ver van tevoren.

Ik probeer tijdens de perioden de stof een beetje bij te houden (praktijk leert dat het er nog wel eens bij inschiet Wink ). Als vervolgens de tentamens eraan komen neem ik mezelf voor zover mogelijk van tevoren te beginnen met leren, maar dat lukt eigenlijk nooit.

Er moet bij mij een zekere druk opstaan, zeg maar een stok achter de deur. Hoe korter de tijd en hoe hoger de druk, des te beter en makkelijker neem ik de stof ik me op. En die methode is mij tot nog toe eigenlijk altijd goed bevallen!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 21 aug 2004 2:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij ligt het er gewoon puur aan of ik het vak(gebied) leuk vind of niet. Vakken die me interesseren hou ik veel beter bij en dan volg ik ook wel bijna alles ( behalve hoorcolleges) maar vakken die ik geen flikker aan vind, en dat heb je dan dus vooral in je bachelor, hou ik echt slecht bij en volg ook bijna niks. Maar dat vind ik dan ook niet eens echt erg ofzo, want ik haal ze dan meestal wel met een zesje en dan ben ik al tevreden dat ik dat klotevak gehaald heb.
Gelukkig begin ik dit jaar met mn master ( strafrecht) en heb ik dus praktisch alleen vakken die ik erg leuk vind dus dat zal wel lukken dan denk ik....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2004 16:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben dus een van die idioten die alles interessant vind.
Ik lees dan ook alles graag.
Sinds de hertentamens afgerond zijn zit ik me dan ook stierlijk te vervelen.
Ik kan niet wachten tot de college's weer beginnen. Eindelijk weer een beetje mentale inspanning.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 26 aug 2004 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderaat: ben zo vrij geweest de hierna geplaatste berichten over hobby's, werk en ziekte tijdens vakantie te verplaatsen naar de Bar.
Hier kan men verder ingaan op de vraag "hoe studeer jij?".
Groeten, M.

_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2004 10:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen ik de opleiding MER volgde ging ik ook elk college voorbereiden door de stof een dag ervoor te lezen en de belangrijke onderdelen uit deze stof met een arceerstift te onderstrepen. Daarnaast maakte ik bijna altijd de opgaven voor deze lessen. ALs het tentamen dan naderde had ik de stof al twee keer gelezen en hoefde ik het nog maar een keer te lezen en maakte ik nog een keer alle opgaven en evt. oefententamens, maar die kwamen bij ons niet zo vaak voor.

Nu ik ga beginnen aan het vrijstellingenprogramma in nijmegen, hoop ik op dezelfde manier te kunnen studeren, maar dat is natuurlijk altijd afwachten.
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 27 aug 2004 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tjeetje, Peetje, jij bent goed! Applause Yesss
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: za 28 aug 2004 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou dat niet, maar ik wist van mezelf wel dat ik niet hele dagen kan leren. Dus als ik voor die tijd niets doe, dan ga ik niet een dag blokken, want dat lukt niet. Zo doe ik elke keer iets. en de laatste dag voor het tentamen ben ik dan ook maar een paar uurtjes bezig, omdat ik er toch niet langer achter kan zitten.

Vandaar die methode.
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: za 28 aug 2004 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beterrr! Yesss
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: di 31 aug 2004 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou inderdaad erg netjes!! Ik ben het me weer aan het voornemen, maar of dat lukt is natuurlijk weer eens wat anders! Ik ben in ieder geval eindelijk door het eerste jaar heen, dus de stof is sowieso interessanter voor mij!!

Dus ik ga dit jaar ook elke week stof voorbereiden enzo. Ik heb op zich de woensdag en vrijdag vrij, dus tijd genoeg, zou je zeggen...
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds