Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 11:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Het nut van integratie?? (1)
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

In een succesvolle samenleving is wederzijds respect belangrijker dan integratie..
Ja, helemaal mee eens!
14%
 14%  [ 2 ]
Ja, mee eens maar integratie is afhankelijk van wederzijds respect.
50%
 50%  [ 7 ]
Ja, mee eens maar wederzijds respect is afhankelijk van integratie.
21%
 21%  [ 3 ]
Nee, helemaal niet mee eens.
14%
 14%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 14

Auteur Bericht
M.E.M



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 16:16    Onderwerp: Het nut van integratie?? (1) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat mij opvalt is dat de laatste jaren alle vervelende gebeurtenissen waarin een of andere allochtoon de hoofdrol in speelt toegeschreven wordt aan een gebrekkige integratie of integratiebeleid.

Nu weet ik sowieso niet wat men -wetgeving en maatschappij- onder integratie verstaat. Hetgeen men van de allochtoon verwacht heeft in mijn ogen meer weg van assimilatie dan van integratie, maar goed, da's mijn persoonlijke mening.

Verdonk bedenkt de ene na de andere wet om integratie te bevorderen. Ik heb zo daar mijn twijfels aan. Naar mijn mening leiden haar ideeen alleen maar tot nog meer opstand vanuit de kant van de allochtonen en bevordert dat alleen de saamhorigheid binnen die groep.

In mijn ogen is integratie niet perse de sleutel tot het slagen van een pluriforme samenleving. Zelf geloof ik dat door mensen te integreren -uitgaande van de huidige betekenis daarvan en de daarop gebasseerde wetgeving - je nooit een succesvolle maatschappij waarin ieder op een vredige manier met elkaar kan leven.

Allereerst geloof ik dat we van het hele integratiebeleid af moeten. Mensen zijn nu eenmaal anders, hebben andere interessen, voelen en denken anders. Dat zul je nooit kunnen veranderen en dat moeten we ook niet willen veranderen. Ieder mens voelt zich het best als ie in z'n waarde gelaten wordt. Ga je uit van een groep mensen, dan horen we de cultuur -normen, waarden en gewoontes- van die groep te respecteren.

Dat we het integratiebeleid niet nodig hebben zullen we pas beseffen op het moment dat we elke voorval dat nu aan een gebrek aan integratie grondig bekijken. Dan pas zal blijken dat er andere oorzaken zijn dan gebrek aan integratie. Als persoon X de cultuur van Y belachelijk maakt en zeer kwetst en Y vervolgens X mishandeld dan is dat een kwestie tussen X en Y. Het wordt nog complexer als X en Y beide academici zijn en de nederlandse taal en cultuur perfect beheersen. Enige oorzaak die ik hierin zie is een gebrek aan wederzijds respect. Hoe verschillende de culturen van X en Y ook mogen zijn, beiden horen elkaars cultuur te respecteren. Y had X natuurlijk nooit mogen mishandelen, maar X had Y ook nooit mogen kwetsen. Wat erger is, is een ethisch vraagstuk.

Respect voor elkaar.. dat is in mijn ogen de sleutel tot succes. Als mensen zich gerespecteerd voelen, zijn ze meer bereid om actief deel te nemen aan de maatschappij. Als ik me niet welkom ben/voel in in een bepaalde setting, dan wil ik er ook zo min mogelijk mee te maken hebben....

-- de rest volgt nog--
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Interessant onderwerp. Ik begrijp dat vorenstaande slechts een fractie van het geheel betreft. Gelieve overige informatie kenbaar maken, tenzij een en ander geen samenhang kent. Handelt men volgens een dergelijke wijze dan kan eventuele miscommunicatie worden beperkt. Ik zie uw reactie met grote belangstelling tegemoet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In mijn ogen is integratie niet perse de sleutel tot het slagen van een pluriforme samenleving. Zelf geloof ik dat door mensen te integreren -uitgaande van de huidige betekenis daarvan en de daarop gebasseerde wetgeving - je nooit een succesvolle maatschappij waarin ieder op een vredige manier met elkaar kan leven.


De volgens mij belangrijkste woorden heb ik even dik gemaakt. Een succesvolle samenleving is een samenleving waarin we met elkaar leven.
Onder het mom van respect ("ik respecteer dat jij jouw ding doet in jouw buurt, als jij respecteert dat ik mijn ding in mijn buurt doe) is echter een samenleving ontstaan waar we niet met elkaar, maar langs elkaar heen leven. Een stadsbeeld is een lappendeken geworden van "marrokaanse wijk" "turkse wijk" e.d.

Zonder actieve integratie gaat het niet meer lukken om de kloven die zo zijn ontstaan te dichten. Neem als voorbeeld de inburgeringscursussen en de eis dat men de nederlandse taal kan spreken. Een gemeenschappelijke taal is gewoon de basis om met elkaar de kunnen communiceren, en communicatie is de basis voor wederzijds begrip. Je kan moeilijk iets respecteren wat je niet begrijpt.

Ik vindt het alleen jammer dat er gehamert wordt op integratie van maar 1 kant, namelijk van de kant van de nieuwkomers. Wel inburgeringscursussen, maar geen cursussen om iets over de nieuwkomers te leren (introductie beginselen Islam bijvoorbeeld).

Quote:
Y had X natuurlijk nooit mogen mishandelen, maar X had Y ook nooit mogen kwetsen. Wat erger is, is een ethisch vraagstuk.

Slecht voorbeeld. Mishandeling is strafrechtelijk verboden, terwijl het belachelijk maken van een cultuur in ruime mate onder vrijheid van meningsuiting valt.

conclusie: 1 stem voor "Ja, mee eens maar wederzijds respect is afhankelijk van integratie."
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat een goed integratiebeleid niet meer is dan één van de middelen om tot wederzijds respect te komen, en daarmee tot een gezonde en aangename samenleving.
Ik ben het met Suijkerbuijk eens dat je elkaar moeilijk kunt leren respecteren als je elkaars taal niet begrijpt.
Echter, integratie zou slechts tot op zekere hoogte moeten betekenen dat de 'vreemdeling' zich de waarden en normen van het nieuwe land eigen maakt. Terwijl het politieke sentiment zo tussen de regels meer overkomt alsof 'zij' hetzelfde moeten worden als 'wij'. Wie dat dan ook zijn. Ik vind het bijvoorbeeld schrijnend dat tegenwoordig zo'n beetje alle niet-blanken 'allochtoon' worden genoemd, ook zij die hier geboren en getogen zijn.
En daar gaat het mis. Daar creëert de politiek enkel onnodige spanning en wantrouwen tussen verschillende groepen, in plaats van de reeds bestaande kloof uit de weg te helpen.
Je mag imho best eisen stellen aan mensen die in je land willen wonen, of aan zij die er al wonen. Allochtoon of niet. Je mag er zelfs sancties aan verbinden als mensen pertinent weigeren zich aan die eisen te houden. Hoe te zorgen dat dit daadwerkelijk effect heeft en vaststellen waar de grenzen liggen is daarbij echter de grote vraag. Zowel politiek als juridisch. In mijn ogen faalt het huidige integratiebeleid op beide punten.
Het uitgangspunt moet zijn wederzijds respect, en daar schort het ook aan. We zijn goed in het beschuldigende vingertje te wijzen naar de anderen, maar geven weinig blijk van enige zelfreflectie. Een aardige integratiecursus voor de autochtonen zou dan ook zijn leren in hoeverre je angst voor de ander te maken heeft met je eigen onverdraagzaamheid, of dat deze echt gefundeerd is op feiten die er toe doen.
Verder kan je je afvragen of het wel zo erg is als groepen langs elkaar heen leven. De Chinezen die hier zijn geïmmigreerd zijn altijd erg op zichzelf geweest, maar daar hebben we als maatschappij nooit last van gehad. In ieder geval is er niet zo'n hype van gemaakt als er een probleem was.
Ook betekent ergens respect voor hebben nog niet dat je het ermee eens moet zijn. Persoonlijk respecteer ik bijvoorbeeld de wens van moslima's om een hoofddoek te dragen, wat daarvoor hun motieven ook zijn. Het is hun achtergrond, hun keuze en hun pad. Het is aan hen om te beslissen waar dat pad leidt. Maar ik ben het er niet mee eens, omdat ik het zie als een symbool van vrouwenonderdrukking. Maar dat is dan weer mijn mening.

Uiteindelijk maakt het beleid en de verzinselen van de academici misschien ook geen fluit uit. Het volk moet het uiteindelijk zelf doen, die mooie samenleving waar we van dromen. In zekere zin is die natuurlijk een utopie, maar ik wil toch pleiten voor de vriendelijkheidsrevolutie. Want haat is niet met haat te bestrijden, de sleutel tot succes is liefde en begrip.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M.E.M



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 20:16    Onderwerp: Het nut van integratie?? (2 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik graag zou zien is dat de problemen onder de allochtone bevolking los gezien worden van de mate van integratie.

A steelt niet omdat ie slecht Nederlands spreekt, A is gewoon een dief. B verkracht vrouwen niet omdat ie uit een cultuur komt waar vrouwen ondergeschikt zijn aan de man, B is gewoon een verkrachter. C zit niet in de bijstand omdat ie wil profiteren, C kan geen baan vinden.

Het hele huidige integratiebeleid is gebasseerd op misverstanden. Misverstanden over diverse culturen. Wat in een bepaalde cultuur gewoon een gegeven is waar iedereen mee kan leven ziet men hier als problematisch. Dat begrijp ik niet.

Ik was het zelf niet van plan om aan te voeren, maar nu het toch te sprake is gekomen zal ik het toch even noemen.

De hoofddoek. Door vele buitenstaanders gezien als een middel ter onderdrukking van de vrouw. Dit is een groot misverstand. Als je de vrouwen die een hoofddoek dragen vraagt of zij zich onderdrukt voelen zal het antwoord "NEE" zijn. Dat er mannen zijn die vrouwen onderdrukken en mishandelen moge duidelijk zijn. Dat is in elk cultuur het geval en in de ene wat meer dan in de andere. De hoofddoek is er niet om de vrouw te onderdrukken. De hoofddoek is een deel van de kledingsvoorschriften voor de vrouw zoals er ook kledingsvoorschriften zijn voor de man. Het islamitisch recht stelt dat enkel datgeen dat nodig is om getoond te worden getoond mag worden. Zo is het dus niet mogelijk om je ogen te bedekken. Het haar en de rest van het lichaam hoort bedekt te worden. Niet omdat de man dat wil, maar omdat het geloof dat voorschrijft. Het is er ook niet om de vrouw te onderdrukken, maar om de vrouwelijke waardigheid te beschermen. Het is absoluut geen middel om vrouwen te onderdrukken, moge dat duidelijk zijn nu. Overigens, ik vind het zelf erg jammer dat men denkt de islam te kennen wanneer men zich in de moslims verdiept. Wil men de Islam leren kennen dan zal men zich toch in de geschriften daarover moeten verdiepen. Dit geldt zowel voor de moslim als niet-moslim. Misverstanden worden namelijk door beide partijen gecreeerd en versterkt.

Verder begrijp ik de hele ophef over de hoofddoek hier in het Westen niet. Als men deze wil dragen laat diegene dan lekker die hoofddoek dragen, wat kan 't jou schelen? Maar goed, genoeg over de hoofddoek.


Wil je een maatschappij laten slagen dan zul je toch ook op andere belangrijkere zaken dan integratie moeten concentreren.

Wederzijds respect was dus een van die zaken. Daarmee bedoel ik geen voorwaardelijke respect. Als aan respect voorwaarden worden gesteld dan is het in mijn ogen ogenschijnlijk respect maar in feite een huichelachtige manipulatieve manier van met elkaar omgaan.

Daarnaast is het stimuleren om van elkaar te leren ook erg belangrijk. Momenteel heb ik het idee dat men zich voornamelijk op de verschillen concentreert. Wat men zou doen is de schijnwerpers eens op de overeenkomsten te zetten. Uiteindelijk, uit welke cultuur je ook komt, wil je hier in Nederland gewoon een goed bestaan hebben. Dat bereik je door met elkaar te leven. Er is geen ene idioot naar Nederland gekomen met het idee om hier lekker eens de boel op stelten te zetten. Die idioten kun je wel creeren door bepaalde onrechtvaardige eisen te stellen aan de binnenkomers. Mensen tot iets stimuleren moet wel een nut dienen. Je gaat een 89-jarige allochtoon die al 60 jaar in Nederland verblijft niet verplichten nederlands te leren. Dat heeft gewoon geen zin. Diegene heeft zich al 60 jaar zonder een woord nederlands te kennen weten te redden. Je verdiepen in de achtergronden van culturen is een verrijking van je leven, het is geen straf. Enkel dan kun je begrip tonen voor elkaars normen en waarden en weet je de juiste regels te stellen die voor allen rechtvaardig en respectabel zijn.

Nederland is een klaagland. Overal wordt over geklaagd. In feite niets mis mee, tenzij je er anderen mee benadeelt. En dat gebeurt nu wel degelijk. Geklaag over hoofddoeken, lange baarden, besnijdenissen enz enz. Ik vind dat belachelijk. Wat bezielt mensen om daar over te klagen? Als er iemand aan je deur klopt en je vraagt of je een hoofddoek wilt dragen of als je in de trein zit en een slapende bebaarde man valt op je blote bovenbeen en veroorzaakt daarmee jeuk of iets dergelijks, dat je dat je daar vervolgens over gaat klagen dat begrijp ik, maar verder .. Question We helpen de samenleving meer door dat geklaag te minderen dan door een pas gearriveerde echtgenote van Ali te dwingen de nederlandse taal te leren terwijl die echgenote er geen zak aan zal hebben omdat ze hoogstwaarschijnlijk zich toch alleen maar onder familie en landgenoten zal bevinden. Daar zal ze overigens vast zelf voor hebben gekozen want anders hadden alle Fatima's die hier al tig jaar verblijven allang een cursus nederlands gevolgd.



-- will be continued--
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Irene24

Irene24

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 95


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat betreft een hoofddoek... In Turkije mogen de vrouwen die niet eens dragen in een openbare functie.... waarom dan hier wel??
_________________
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M.E.M



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Irene24 schreef:
Wat betreft een hoofddoek... In Turkije mogen de vrouwen die niet eens dragen in een openbare functie.... waarom dan hier wel??



Waarom zou je naar de wetgeving in Turkije kijken? In Saoudie Arabie mogen vrouwen geen autorijden, moeten we dat hier ook verbieden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
faya




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 61


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 22:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ben het gedeeltelijk eens met M.e.m. het grote probleem is, als ik de kranten ed mag geloven, de marokaanse jongeren. Zij spreken over het algemeen goed nederlands en hebben soms ook een goede opleiding (Mohammad B. had een havo diploma en zat op de HBO). Tijdens Paars met hun softe beleid mbt integratie, waren de verhoudingen tussen wij en zij niet zo scherp. Je kan dus wel stellen dat integratie ook te maken heeft met wederzijds respect.

Wat je in je 2e bericht stelt mbt tot de vrouw van Ali, die je niet moet vermoeien met een cursus nederlands omdat ze toch tussen haar eigen kringen blijft, ben ik het helemaal niet met je eens. Ik vind de eis dat ze de nederlandse taal in het buitenland moet leren te streng maar ik vind wel dat dit wel degelijk gesteld moet worden wanneer zij zich in Nederland wilt vestigen en dan wel dmv een cursus Nederlands in Nederland.

Ik ben het wel helemaal eens met het feit dat je een oude Marokkaanse man niet moet vermoeien met een curus Nederlands, zij hebben zich nooit in Nederlandse kringen begeven en gezien de leeftijd zullen ze dat ook nooit meer doen, ik denk dat je de grens moet leggen bij 65 jaar je werkt dan immers niet meer en de kans dat je bijv dan opeens Nederlandse vrienden gaat zoeken is gering.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2006 0:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ M.E.M.: de discussie gaat hier niet over de hoofddoek, inderdaad. Ik bracht het enkel ter sprake om te illustreren dat je ergens wel respectvol mee om kunt gaan ook al sta je er niet achter.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2006 5:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst werd bij mij gewekt interesse ten aanzien van de toestand omtrent integratie. Lees ik thans verder dan zie ik dat de berichtgeving doelende op het schrijven van M.E.M. bij mij veroorzaakt, een zekere desinteresse. Het gros van de argumentatie is in mijn ogen gebrekkig. Mocht er gehoor worden gegeven aan mijn eerdere verzoek dan zal ook ik een en ander toelichten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2006 7:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Irene24 schreef:
Wat betreft een hoofddoek... In Turkije mogen de vrouwen die niet eens dragen in een openbare functie.... waarom dan hier wel??

Omdat Turkije (en Frankrijk ook overigens) een strikt seculiere staat is, en Nederland niet.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Eerst werd bij mij gewekt interesse ten aanzien van de toestand omtrent integratie. Lees ik thans verder dan zie ik dat de berichtgeving doelende op het schrijven van M.E.M. bij mij veroorzaakt, een zekere desinteresse. Het gros van de argumentatie is in mijn ogen gebrekkig. Mocht er gehoor worden gegeven aan mijn eerdere verzoek dan zal ook ik een en ander toelichten.


Juridisch taalgebruik is een kunst apart die ik over het algemeen vrij goed versta. Echter hier kan ik echt geen touw aan vastknopen, Abraxes! Wink
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand Sin City gezien? Ik moet ineens denken aan een citaat uit die film:
Klump schreef:
And, if my current state of much-justified petulance permits me to press the point, you are likeways demonstratably bereft of a working understanding of the perimeters of our beforementioned mission at hand. Relevant to said mission is the following query I now put forth to you. Said query concerning matters strictly spatial in nature... Wherein this most streamlined and trunkless of transports, boner-inspiring though it may be, wherein are we to reposit our recently deceased cargo?
Puh

Samengevat: De auto die je hebt meegenomen heeft een kofferbak die te klein is voor de te vervoeren lijken.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2006 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle, Duch.

Redelijk. Ik kom hier graag op terug, eerst bied ik de auteur de mogelijkheid om te reageren. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M.E.M



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: di 21 feb 2006 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Michèle, Duch.

Redelijk. Ik kom hier graag op terug, eerst bied ik de auteur de mogelijkheid om te reageren. Wink



Ik zou niet weten waar ik op zou moeten reageren. Mocht het betoog met bijbehorende argumentatie je niet interesseren, dan weet jij als geen ander waar die interesses wel opgewerkt worden. Ik ben in ieder geval niet van plan je belangstelling in te boezemen. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds