Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Helicopters voor politietaken en gewondentransport
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 23:11    Onderwerp: Helicopters voor politietaken en gewondentransport Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderator, als deze tekst misschien te lang is, dan hoor ik het graag. Dan kan ik hem misschien als 'Visie' laten plaatsen? Maar ik weet nog niet hoe dat moet.
----------------------------



De politie zou veel meer gebruik moeten maken van helicopters voor het opsporen en achtervolgen van verdachten. Bij het gebruik van een helicopter hoeven veel minder risico's te worden genomen door politievoertuigen bij achtervolgingen. Ook zullen verdachten hun vlucht eerder staken, als ze merken dat ze gevolgd worden door een politiehelicopter. Bovendien kan het direct beschikbaar zijn van een helicopter een dader ontmoedigen om een misdrijf te plegen.

Met een helicopter kunnen ook verdachten op scooters en motorfietsen worden aangehouden. Dit lukt nu meestal niet omdat een politieauto niet door nauwe doorgangen kan rijden. Ook de achtervolging door de politie van auto's lukt in veel gevallen niet, doordat de vluchtauto erg grote risico's neemt in het verkeer.

Vanuit een helicopter kunnen ook opnames met een telelens worden gemaakt van personen die zich verdacht gedragen. Die opnamen kunnen later zonodig worden gebruikt bij de opsporing van daders.

Politieheli's sparen veel geld uit aan personeelskosten en voertuigen. Heli's kunnen ook beschikken over een warmtegevoelige camera. Daarmee kunnen verdachten worden opgespoord die zich in het donker verborgen houden, bijvoorbeeld in een park.

Om extra kosten te besparen kan voor deze helicoptertaken gebruik worden gemaakt van de kleine geluidsarme verkenningshelicopters van het leger. Voor zover die zijn ingezet in het buitenland, kunnen die daar waarschijnlijk worden vervangen door andere legereenheden. Dit in overleg met de samenwerkende landen. De helicopters kunnen zonodig extra geluidsarm worden gemaakt door het motorcompartiment te isoleren en door rotorbladen te gebruiken die aan het eind zijn omgebogen op een speciale manier.

Het helicopterpersoneel van het leger krijgt door dit politiewerk een realistische training, want in oorlogssituaties moet het leger ook vaak een politierol vervullen. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de toenmalige inzet van het Nederlands leger in Libanon.


Laatst aangepast door Leo Beek op wo 07 mrt 2007 23:44, in totaal 7 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven



Als er permanent een ambulance-verpleegkundige meevliegt, kunnen die helicopters tevens worden ingezet voor gewondenvervoer. Die verpleegkundige kan tevens meehelpen bij het opsporen van de verdachten, navigatie, radio-contact, enz...

In die heli's kan tevens een derde persoon meevliegen, een politieagent. Als de ambulanceverpleegkundige een geweldstraining krijgt en een vuurwapen, kunnen zij samen ook ingrijpen bij meldingen, waar niet snel een politieauto kan komen, Bijvoorbeeld door een afgelegen locatie, of door druk verkeer. Ze kunnen daartoe ter plaatse snel afdalen langs een lijn via abseiltechniek of via een staalkabel en een lier. Nu zijn namelijk de reactietijden van de politie op het platteland vaak onverantwoord lang, vooral als er meerdere incidenten tegelijk spelen. Dat leidt er toe dat burgers zich eerder zelf gaan bewapenen met een waakhond of een wapen.

Ook de piloot kan meehelpen met een arrestatie als hij de heli ter plekke kan landen en als hij een vuurwapen heeft en een arrestatietraining heeft gevolgd.

Moderne helicopters hebben een voorziening waarbij een passagier zonder vliegopleiding met enige training de helicopter kan landen als de piloot onwel zou worden. De helicopters kunnen zonodig ook worden voorzien van een kogelwerende bodemplaat en andere voorzieningen die het meer bestand maken tegen kogels.

Om de opsporing van burgerauto's vanuit de lucht makkelijker te maken kan het verplicht worden gesteld dat die auto's net als sommige politieauto's op het dak worden voorzien van een groot nummer.

De politiehelicopters kunnen ook geld opbrengen als ze voor tv-omroepen en andere opdrachtgevers luchtopnames maken. Daartoe kan er een cameraman/vrouw meereizen van een (lokale) omroep. (Desnoods kunnen er zelfs touristen meereizen om de kosten te verlagen.)

Om kosten te sparen kunnen er ook kleine tweepersoonshelicopters worden ingezet, die relatief goedkoop zijn en minder brandstof verbruiken. Verder kan er worden geëxperimenteerd met veel kleinere, onbemande helicopters die videobeelden naar de grond zenden, voor gebruik boven afgesloten terreinen. Die helicopters zijn dan bijvoorbeeld slechts een meter hoog.

Vooral voor de bestrijding van de georganiseerde misdaad zijn helicopters onmisbaar. Want door hun professionele organisatie weten onderwereldfiguren nu vaak te ontkomen na het plegen van misdrijven. Bijvoorbeeld door het wisselen van vluchtauto tijdens hun vlucht, door het gebruik van zeer snelle en onopvallend gepantserde auto's, uitgekiende vluchtoutes en automatische wapens. Zo ontlopen de meest gevaarlijke en ontwrichtende organisaties vaak hun straf en kunnen ze steeds rijker en machtiger worden.

Ik vind dat er in ons land ook één Apache helicopter permanent paraat moet zijn voor de politie. Bijvoorbeeld gestationeerd op een centrale plaats in het land. Door zijn bepantsering is die heel geschikt bij het bestrijden van georganiseerde bendes met automatische wapens. Ook kan die door zijn hoge snelheid heel snel ter plaatse zijn om een arrestatieteam te ondersteunen.

Die Apache kan ook goed zijn voor het moreel van de politie. En het kan een ontmoedigend effect hebben op de georganiseerde misdaad om te weten dat een Apache overal in het land binnen een half uur te plaatse kan zijn. En bij geplande gevaarlijke operaties van een arrestatieteam kan die al vooraf ter plaatse zijn.

Een helicopter is niet erg provocerend omdat die zich ongezien kan verschuilen achter bomen, of achter een gebouw. En een helicopter kan ook onopvallend heel hoog vliegen en waarnemen via een camera met telelens. En in het donker is een helicopter nog minder zichtbaar.

Een Apache is natuurlijk erg kostbaar, maar de luchtnacht heeft ze al en ze moeten toch regelmatig oefenen, dus dit plan hoeft weinig extra geld te kosten.

Ik heb aanwijzingen dat de politie het gebruik van helicopters erg tegenwerkt uit angst voor banenverlies. Echter door legerhelicopters te gebruiken die we toch al hebben, zal er niet minder geld overblijven voor politiesalarissen.


Laatst aangepast door Leo Beek op do 08 mrt 2007 22:29, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven



Foto: KLPD politiehelikopter 2012

Hieronder staat een link naar een evaluatierapport met een uitgebreide kostenberekening over het gebruik van een politiehelicopter: www.crimewise.com/library/asu.html Op die website worden de volgende voordelen genoemd van politieheli's:

1. Provide the City with an effective, highly visible community anti-crime program with a highly favorable cost to benefit ratio

2. Enhance the City's pro public safety image in the eyes of both its residents and the criminal element

3. Provide widespread ability to monitor and disperse gang activity

4. Reduce vehicle theft, robbery, burglary, and assaults, etc.

5. Increase criminal apprehension rates

6. Reduce police response time to emergency and "in-progress calls" and provide valuable support to City staff during disasters such as the recent earthquake, the 1992 floods, and others events.

7. Deter street narcotic activity

8. Provide improved narcotic surveillance, increasing the opportunity for seizures of illegal narcotic assets (which could help support the Air Unit's operating budget)

9. Improve safety to Police Officers investigating criminal activity

10. Reduce the number and duration of police pursuits thereby limiting the City's liability exposure and the risk to officers and innocent third parties

11. Reduce man-hours spent conducting searches for missing persons and criminal suspects

12. Facilitate traffic management

13. Provide increased SWAT capabilities

14. Facilitate patrol and off-road enforcement in the open areas surrounding the City

15. Increase the level of fire protection

Nog meer sites over politiehelicopters:
1. www.kxan.com/Global/story.asp?s=+1019522

2. www.google.nl/search?q=%22police+helico … 0&sa=N

3. http://helikopter.startpagina.nl

4. http://www.intel.web-log.nl/log/5616406

5. http://home.swbell.net/robmock/Special% … 0Arrow.jpg

6. http://en.wikipedia.org/wiki/Police_helicopter


Laatst aangepast door Leo Beek op di 11 dec 2012 1:21, in totaal 3 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo,
Voor mij te lang.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2007 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kort gezegd is mijn stelling: De politie moet veel meer helicopters inzetten om boeven te vangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe denk je over iedereen een chip? (Je hebt het hier weliswaar alleen over helicopters, maar je lijkt grote voordelen te zien in het kunnen monitoren van alles en iedereen.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 1:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er geldt al een quotum voor het aantal traumahelicopters dat mag vliegen in Nederland. Vanwege geluidsoverlast en luchtvervuiling, geloof ik. Hierdoor krijgen zwaargewonden niet altijd de snelle en accurate zorg die ze nodig zouden hebben.

In dat licht vind ik het moeilijk verdedigbaar dat er meer helicopters ingezet zouden moeten worden voor actiefilm-achtige achtervolgingen.

Temeer daar er een hoop valt af te dingen op de argumenten in je eerste bericht.
Er zijn altijd nog auto's nodig, ook bij een heli-achtervolging, om de verdachte aan te houden. Of motoren, of scooters, in ieder geval snelle grondvoertuigen. Alleen een chopper is niet voldoende.
Ik geloof niet dat een verdachte zijn vlucht eerder zal staken, als éénmaal een dollemansrit is ingezet stopt dat niet zomaar (sterker nog, een heli achter je aan zou mij nog veeeel nerveuzer maken!).
En dat een politiehelicopter veel geld zou uitsparen aan personeel en voertuigen is denk ik, met alle respect, een grote misvatting.
Een helicopter vliegen, verdachten inrekenen, zwaargewonden verzorgen, televisieopnames maken, pleziervluchtjes maken... dat zijn allemaal hèèl verschillende dingen! Waar iemand vaak ook nog eens een zware opleiding voor achter de rug heeft. Die laat je niet 'voor de zekerheid' meevliegen, dat is toch verschrikkelijk inefficiënt? Bovendien passen zoveel mensen niet in dat apparaat. Het idee van ramptoeristen mee laten vliegen om de kosten te drukken staat me op de één of andere manier ook tegen.
Het leger zal niet staan te trappelen om high-tech materieel uit te lenen. En terecht, het is geen speelgoed.

Dat wil niet zeggen dat er wellicht zaken te verbeteren zijn in de manier waarop de politie verdachten achtervolgt. Inzet van voertuigen, gebruik van techniek, training en weet ik wat er allemaal bij komt kijken, dat zijn allemaal zaken die beoordeeld kunnen worden.
Maar dan zal je wel gerichte kritiek en onderbouwde verbetervoorstellen moeten geven, dààr kunnen we nog een stevig robbertje over discussiëren. Smile Met dit soort wilde plannen en algemene stellingen kan ik persoonlijk echter weinig.

Overigens: weet iemand hoe vaak dit soort achtervolgingen spelen hier in Nederland? Agenten zullen regelmatig een sprintje trekken achter een verdachte aan, maar ik zie weinig loeiende sirenes achter auto's aan op de snelweg. Ik zal het eens vragen aan mijn politieagente-bovenbuurvrouw! I got an idea
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Michele..

Quote:
11. Reduce man-hours spent conducting searches for missing persons and criminal suspects


Staan die missing persons en criminal suspects dan op de grond te zwaaien zodra ze een politieheli over zien vliegen? Het lijkt mij dat je lang niet alles uit een heli kan zien... zeker niet zulke detaillistische dingen als een bepaald persoon...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 22:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Er zijn altijd nog auto's nodig, ook bij een heli-achtervolging, om de verdachte aan te houden. Of motoren, of scooters, in ieder geval snelle grondvoertuigen. Alleen een chopper is niet voldoende.
Dat klopt, maar achtervolgingen mislukken nu vaak, vooral doordat de vluchtende auto in de bebouwing snel afslaat. Ook gebeuren er verkeersongelukken bij achtervolgingen. Als er een heli meedoet, hoeven de politieauto's veel minder risico's te nemen en kan de vluchtende auto worden opgewacht met een spijkermat of een geïmproviseerde wegafzetting. Politieheli's worden in een aantal andere landen niet voor niets vaak ingezet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2007 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Het lijkt mij dat je lang niet alles uit een heli kan zien... zeker niet zulke detaillistische dingen als een bepaald persoon...
Vanuit een heli kun je personen heel goed zien, desnoods door laag te vliegen of met een videocamera met telelens en monitor. En met een warmtegevoelige camera, zie je ze vaak zelfs als ze zich verstoppen in een donker park.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 09 mrt 2007 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
Michèle schreef:
Er zijn altijd nog auto's nodig, ook bij een heli-achtervolging, om de verdachte aan te houden. Of motoren, of scooters, in ieder geval snelle grondvoertuigen. Alleen een chopper is niet voldoende.
Dat klopt, maar achtervolgingen mislukken nu vaak, vooral doordat de vluchtende auto in de bebouwing snel afslaat. Ook gebeuren er verkeersongelukken bij achtervolgingen. Als er een heli meedoet, hoeven de politieauto's veel minder risico's te nemen en kan de vluchtende auto worden opgewacht met een spijkermat of een geïmproviseerde wegafzetting. Politieheli's worden in een aantal andere landen niet voor niets vaak ingezet.


Als een vluchtende auto in bebouwing afslaat, kan die agent er ook achteraan. Als het echt menens is kan je dat gebied gewoon afzetten.
Voor het plaatsen van spijkermatten e.d. heb je geen chopper nodig, maar een goede samenwerking met alle betrokken agenten en goede communicatie. En een stratenboek Wink
Ik voorzie geen afname in verkeersongelukken als er meer heli's worden ingezet. Die vluchtauto zal zich zelfs nog eerder als een dolle uit de voeten maken, en wat dacht je van alle geschrokken kijkers die niet goed op de weg letten? En nog steeds zijn er agenten in auto's nodig om de klus af te maken, dus hoe voorzie je minder verkeersongelukken? Een heli neemt geen van de risicofactoren weg.

Ik denk nog steeds dat het te duur en gevaarlijk is, zonder dat het duidelijke meerwaarde oplevert, om in zijn algemeenheid te stellen dat er meer heli's moeten worden ingezet.
Een vergelijk met andere landen (welke dan?) gaat ook niet zomaar op. In de ongerepte wildernis van Texas stel je andere eisen dan in het drukbevolkte, kleine Nederland.

Nog steeds vraag ik me af of iemand zijn licht kan laten schijnen op het praktisch belang hiervan. Hoewel discussiëren in theorie ook leuk is Smile, heb ik steeds het gevoel dat we hier praten over filmscenario's die met de Nederlandse realiteit niets te maken hebben.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 09 mrt 2007 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leo Beek schreef:
MiriamvL schreef:
Het lijkt mij dat je lang niet alles uit een heli kan zien... zeker niet zulke detaillistische dingen als een bepaald persoon...
Vanuit een heli kun je personen heel goed zien, desnoods door laag te vliegen of met een videocamera met telelens en monitor. En met een warmtegevoelige camera, zie je ze vaak zelfs als ze zich verstoppen in een donker park.


Dat zou een argument kunnen zijn inderdaad, dat je meer overzicht hebt vanuit de lucht en in het donker met apparatuur kunt opsporen.

Maar nogmaals: wat is dan de praktische meerwaarde?

Ik voel er persoonlijk weinig voor om het budget voor defensie en materieel te verdubbelen om jaarlijks 2 verdachten extra aan te kunnen houden. Om nog maar te zwijgen van personeels- en opleidingskosten, mileuvervuiling (zowel qua uitstoot als geluid), en het tekort doen van andere belangen zoals bijvoorbeeld het inzetten van traumahelicopters
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2007 9:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Dat zou een argument kunnen zijn inderdaad, dat je meer overzicht hebt vanuit de lucht en in het donker met apparatuur kunt opsporen. Maar nogmaals: wat is dan de praktische meerwaarde?
Een achtervolging met alleen politieauto's mislukt vaak, o.a. doordat de vluchtende heel grote verkeersrisico's neemt. En daardoor gebeuren ook nogal eens verkeersongelukken. Met een heli zijn achtervolgingen veel minder gevaarlijk voor het verkeer en raakt de verdachte niet kwijt.

Michèle schreef:
Ik voel er persoonlijk weinig voor om het budget voor defensie en materieel te verdubbelen om jaarlijks 2 verdachten extra aan te kunnen houden. Om nog maar te zwijgen van personeels- en opleidingskosten, mileuvervuiling (zowel qua uitstoot als geluid), en het tekort doen van andere belangen zoals bijvoorbeeld het inzetten van traumahelicopters
Ik verwacht dat de kosten-baten-analyse positief zal uitvallen, ook puur financieel gezien. Defensie moet toch oefenen met heli's en dat kunnen ze combineren met politiewerk. Milieu-aspecten zijn belangrijk, maar dat kan worden opgelost door een kleine heli, desnoods eenpersoons heli of een onbemande heli met videocamera. Geluidsoverlast is te verminderen via geluidsisolatie en een speciale rotorvorm.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Persbericht

Apache-helikopters speuren mee naar overvaller

9-10-2012

AMSTERDAM - Twee Apache-helikopters helpen dinsdag mee zoeken naar de overvaller van een winkel van Boerenbond in Ulvenhout.

Dat maakte een woordvoerster van de vliegbasis Gilze-Rijen bekend. Defensie ondersteunt zoekacties wel vaker, al worden over het algemeen politiehelikopters ingezet.

De winkel aan de Molenstraat werd dinsdagochtend overvallen, zo zei een woordvoerder van de politie. Via Burgernet is het signalement van de overvaller verspreid.

Het zou gaan om een gewapende man, die bij het openen van de winkel vermoedelijk een of twee medewerkers heeft opgewacht. Er is waarschijnlijk ook buit gemaakt.

Er wordt ook gepatrouilleerd bij de uitvalswegen rond Ulvenhout, maar voorlopig is nog niemand aangehouden.

http://www.nu.nl/binnenland/2929371/apache-helikopters-speuren-mee-overvaller-.html
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leo Beek



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 380


BerichtGeplaatst: di 16 okt 2012 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De onderstaande filmpjes illustreren waarom een politieachtervolging zonder steun uit de lucht soms geen kans op succes heeft.

Dit is een achtervolging met een politiehelikopter van een verdachte op een motorfiets met zeer hoge snelheden.
motorcycle chase.mpg
http://www.youtube.com/watch?v=CAEnLzNFe8I

FLIR San Diego Police
Het volgende filmpje filmpje toont deskundige toepassing van infrarood-videocamera vanuit de lucht, tijdens een politieachtervolging.

DEZE VIDEO BEVAT SCHOKKENDE BEELDEN.

http://www.dailymotion.com/video/x92tai_flir-san-diego-police_news
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds