Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO recht via LOI, NTI of NCOI
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2012 8:28    Onderwerp: HBO recht via LOI, NTI of NCOI Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze vraag is niet voor mezelf maar een vriend van mij: heeft iemand ervaring met een thuisstudie HBO recht via LOI, NTI of NCOI? Wie kan hij daarover iets vragen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
harpy



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 93


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2012 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een kennis van mij volgt alleen het vak arbeidsrecht via de LOI. Zelf heb ik arbeidsrecht gevolgd aan de Radboud Universiteit.

Laat ik het zo zeggen, als ik de studie aan de Radboud universiteit als 100% kennis mag zien, dan zie ik de LOI variatie als 10 a 20% kennis. Als voorbeeld, bijna aan het einde van haar studie, heeft ze nog nooit een wettenbundel opengeslagen, kent ze de standaard url's niet en heeft ze niet door wanneer je kan spreken van een arbeidsovereenkomst.

Als het niveau van HBO recht via één van die instellingen hetzelfde is, denk ik dat je beter een avond opleiding aan (bijvoorbeeld) de Radboud Universiteit kan gaan volgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
daphne78



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 21 jun 2012 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een beetje een late reactie, maar in dit geval.. beter laat dan nooit!

Ik studeer sinds augustus 2009 HBO Rechten via de LOI.
Je moet gigantisch veel motivatie en doorzettingsvermogen hebben.
Wetboeken? Nou.. bij de opleiding HBO Rechten gebruik je die wel hoor! En ook het vak arbeidsrecht daar heb je gewoon je wetbundel bij nodig.

Soms moet je qua stof een alternatief zoeken wat beter bij je past, je moet zelf veel uitzoeken (hoeft niet, maar je maakt het je uiteindelijk wel makkelijker!). De stof bevat regelmatig fouten! Maar ja.. uit ervaring op het reguliere HBO... ook daar stonden veel fouten in de readers die wij moesten kopen, ook daar moest je veel regelen en overal achteraan.

Ik vind de opleiding verder goed te doen.
Zou ik het overdoen? Nee, op basis van de ervaring en het "gemak" waarmee ik de opleiding doe naast een 32 urige werkweek en 2 jonge kinderen zou ik voor de OU kiezen. Maar dat is nog steeds een optie voor mij als ik klaar ben. En het niveau? Er zijn er bij die fietsen er zo doorheen, en er zijn erbij die binnen een half jaar afgehaakt zijn omdat het te moeilijk is. Is dus heel persoonlijk, maar ik kan wel zeggen dat het op hbo niveau is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ivonne



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 30 jul 2013 16:33    Onderwerp: Rechten via L.O.I Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb zelf HBO Rechten via N.T.I. gedaan. Het gaat hierbij gewoon om een geaccrediteerde opleiding dus het HBO niveau is in orde. Verder slaag je echt niet voor de opleiding - of voor welk vak dan ook binnen de opleiding - zonder een wettenbundel open te slaan en de boeken zijn grotendeels dezelfde als die op de universiteit gebruikt worden. Was inhoudelijk heel tevreden over het NTI. Ben daarna zonder problemen overgestapt - via schakelprogramma - naar de master Rechten via O.U.
Als ik het nog een keer over zou moeten doen zou ik meteen naar de OU gaan. Ik wilde toen een praktische opleiding doen die ik gemakkelijk naast een baan kon doen en de OU had toen nog geen HBO opleiding Rechten. Maar nu is e.e.a. toch een omweg gebleken. En daarnaast heeft het NTI/LOI natuurlijk weinig status (of bekendheid) waardoor je een extra hobbel moet nemen bij toekomstige werkgevers.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lucap



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013 13:24    Onderwerp: Re: Rechten via L.O.I Reageer met quote Naar onder Naar boven

ivonne schreef:
Heb zelf HBO Rechten via N.T.I. gedaan. Het gaat hierbij gewoon om een geaccrediteerde opleiding dus het HBO niveau is in orde. Verder slaag je echt niet voor de opleiding - of voor welk vak dan ook binnen de opleiding - zonder een wettenbundel open te slaan en de boeken zijn grotendeels dezelfde als die op de universiteit gebruikt worden. Was inhoudelijk heel tevreden over het NTI. Ben daarna zonder problemen overgestapt - via schakelprogramma - naar de master Rechten via O.U.
Als ik het nog een keer over zou moeten doen zou ik meteen naar de OU gaan. Ik wilde toen een praktische opleiding doen die ik gemakkelijk naast een baan kon doen en de OU had toen nog geen HBO opleiding Rechten. Maar nu is e.e.a. toch een omweg gebleken. En daarnaast heeft het NTI/LOI natuurlijk weinig status (of bekendheid) waardoor je een extra hobbel moet nemen bij toekomstige werkgevers.


Ivonne,
Ben momenteel aan het overwegen te starten met (HBO)rechten. Deeltijd weliswaar i.v.m. fulltime baan. Vanochtend telefonisch contact gehad met NTI en OU. Medewerker OU vertelde dat het niet nodig is om eerst op HBO je P te halen, om vervolgens met WO te starten. Komt dat overeen met jouw visie, of bedoel jij dat je bij voorkeur eerst HBO aan OU had willen doen, om vervolgens naar WO op de OU door te stromen?

Kijk uit naar je reactie.

mvg,
Luc
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds