Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Rechten
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Milos

Milos

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 48


BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of het in het topic thuishoort, maar ik ben sinds 2 dagen begonnen in Utrecht en tot nu toe gaat het me goed af. Helaas heb ik nu al klasgenoten die gewoon hun spullen niet voor elkaar hebben. Geen wetbundels, boeken studiewijzers ed. Daar zakte vanmorgen mijn broek wel een beetje van af.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
quinty



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 196


BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005 23:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar daar plukken ze later ook wel de vruchten van hoor, wees maar niet bang Cool .....en je weet meteen aan wie je wel en niet iets hebt.....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2005 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals vaak voorkomt (bij 1e-jaars), ontbreekt de motivatie dan al in een vroeg stadium. HBO-"rechten" is m.i. sowieso wat een typische opleiding, dus daar kan ik me enigzins iets bij voorstellen. Confused
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Milos

Milos

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HvU

Berichten: 48


BerichtGeplaatst: di 13 sep 2005 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja het is bij ons op school ook allemaal wel dramatisch geregeld hoor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Pax et iustitia

Pax et iustitia

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 393


BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2005 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit op de HvA en het gaat me goed af Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Deefke



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 25


BerichtGeplaatst: di 18 okt 2005 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Over HBO - Rechten gesproken: Elsevier gaat bekend maken dat de beste HBO - Rechten opleiding die van de Juridische Hogeschool is te Tilburg en Den Bosch.

Als iemand HBO - Rechten wilt gaan moet je zeker deze opleiding doen !

Groetjes,

Deefke Confused
_________________
Gelijk heb je niet ! Gelijk krijg je !
Bekijk profiel Stuur privé bericht
flowerxxx




Geslacht: Vrouw



Berichten: 27


BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2005 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

J.C. schreef:
Zoals vaak voorkomt (bij 1e-jaars), ontbreekt de motivatie dan al in een vroeg stadium. HBO-"rechten" is m.i. sowieso wat een typische opleiding, dus daar kan ik me enigzins iets bij voorstellen. Confused


Waar slaat dat nu op? wat heeft gebrek aan motivatie nu met de opleiding te maken. Het gaat om 1e jaars die (normaal gesproken) bewust voor een opleiding hebben gekozen. Gebrek aan motivatie kom je helaas op alle opeleidingen tegen en ook op het wo.

Ik begrijp al die weerstand trouwens niet. Laat iedereen toch in zijn waarde. Mensen op het hbo zijn niet minder waard dan de collega's op het wo. Beide zijn nog steeds hoger onderwijs en het grootste gedeelte van de nederlanders zal nooit een hogeschool van binnen zien (60% van de kinderen gaat naar het vmbo en maar 40% naar het havo/vwo).

Daarbij zijn er heel veel opleidingen die je op hbo en op vwo niveau kunt doen (bedrijfseconomie, bouwkunde etc). Heb nog nooit gehoord dat daar veel problemen mee waren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2005 21:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat een demotiverende opmerkingen zie ik voorbijkomen zeg Crying or Very sad

Ik heb een Mavo diploma. Omdat mijn docenten mij vroeger altijd maar zeiden 'ach meisje dat kun jij niet, denk daa rnou maar niet aan want je raakt alleen maar teleurgesteld' enz. enz. ben ik, mede omdat ik niet wist wat ik wilde doen, gaan werken. Ik heb me overigens aardig een weg weten te banen in het leven van werk maar goed.

Nu ben ik al een paar jaar ambtenaar, bestuurssecretaresse, bij de gemeente Almere en via hen ben ik nu de Bestuursacademie BA basis gaan doen. Door deze opleiding kwam ik in aanraking met recht en werd ik geconfronteerd met mijn vooroordeel dat recht saai was. En dat bleek dus helemaal niet zo te zijn. Mijn doel nu is BA af te maken en dan de HBDO te doen en af te studeren op JuZa. Dan heb ik mezelf een aardige kans op een fijne en goede functie gegeven. En als me dat gelukt is ga ik via de Open Universiteit verder in de rechten.

Als ik de reacties hier af en toe zo hoor kan ik net zo goed inpakken en wegwezen. Maar ja, dat was nou net niet mijn plan Cool . Ik ga het doen en ik ben van plan het te halen. Dat is mijn persoonlijk doel. En daarbij, als ik het niet zou doen zit ik op mijn 80ste mezelf nog af te vragen, 'had ik het gekund'? Daar heeft deze lady geen zin in. Bovendien moet ik die bewuste docenten nog even een flink stuk **** laten ruiken voor ze de piep uit zijn Wink.

Moraal van dit verhaal? Laat je niet ontmoedigen. Ga ervoor want als je het niet doet blijf je je afvragen hoe het gegaan zou zijn.

Ik heb een Mavo diploma en ik kom er nu achter hoe makkelijk ik eigenlijk leer. Geen garantie natuurlijk, ik heb nog geen examens gedaan, die komen 11 november en ik kan wel helemaal plat gaan daar. Maar dan ligt het niet aan mijn kunnen want de stof zit behoorlijk goedin mijn koppie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2005 23:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Als ik de reacties hier af en toe zo hoor kan ik net zo goed inpakken en wegwezen


Je bent wat mij betreft zeer welkom! En succes met alles alhoewel je dat niet schijnt nodig te hebben. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 2:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Wat een demotiverende opmerkingen zie ik voorbijkomen zeg Crying or Very sad

Nou dat is nou ook weer niet nodig.
Het feit dat veel mensen (nogal) negatief zijn over de HBO rechten opleiding komt door het feit dat de Universitaire studie hierdoor in de ogen van velen ondergewaardeerd zal raken.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@abraxes: dank je wel!

@Nemine: dat snap ik ook wel maar het klinkt zo demotiverend. Sommige mensen stromen zonder problemen door naar de Uni. Daar heb ik ook best respect voor maar niet voor iedereen is zoiets via die weg weggelegd.

Dat was een beetje mijn punt Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien moeten die mensen dan de droom om rechten te studeren vergeten.
Ik zou ook dolgraag een diepgaande kennis hebben van Quantummechanica, de snaar theorie, anti-leptonen of de annihilatie van charm en anticharm.
Maar ja ik heb niet de aanleg om een technische c.q. natuurkundige studie te doen, dus studeer ik rechten.
Niet dat ik daar ontevreden oevr ben hoor, maar als ik af en toe natuur- of wiskundigen op televisie zie ben ik toch wel jaloers.
Zij onderzoeken natuurwetten die gewoon onbekend zijn.
Wat onderzoekt een jurist? De menselijke juridische samenleving met al zijn kleine "Grote" problemen Confused
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Misschien moeten die mensen dan de droom om rechten te studeren vergeten.


Als ik iets geleerd heb is het wel dat als je echt een droom hebt, echt iets wil, je er voor moet gaan. Ik geloof niet zo in het 'geen aanleg' hebben. Je moet wel willen en je moet er iets voor over hebben. Maar dat is aan jezelf.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
flowerxxx




Geslacht: Vrouw



Berichten: 27


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 13:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka volgens mij leer je bij een rechtenstudie om je mening te ouderbouwen met argumenten. Die van jou slaan nergens op.
Sinds wanneer kan jij beoordelen of andere mensen geschikt zouden zijn om rechten te studeren?

Veel mensen hier voelen zich bedreigd door een hbo studie lijkt mij nergens voor nodig. Zoals ik al aan heb gegeven zijn er genoeg studies die je op het hbo en wo kunt doen. Dat geeft toch ook geen problemen?
Er is nog steeds een duidelijk verschil in niveau van de studie en later ook voor de beroepen die je ermee kunt uitoefenen. Dus wat is het probleem?

In de laatste uitgave van de Orde van Advocaten zegt men zelfs dat de hbo-juristen een aanvulling zijn voor de advocatuur. Ik denk dat ik meer belang hecht aan die uitspraak van een belangrijk orgaan binnen de juridische wereld dan aan een stel zeurpieten die zichzelf geweldig vinden omdat ze de uni doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds