Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HBO Rechten
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 7 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 16:51    Onderwerp: HBO Rechten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haii mensen....

Ik heb een vraagje ik wil graag HBO recht gaan doen in Rotterdam of omgeving, in Rotterdam zit alleen inholland....is dit wel een goede school?
Of is de hogeschool in leiden beter?? Alle tips zijn welkom...

En is het te doen om je propedeuse te halen in je eerste jaar en daarna hiermee naar de Universiteit te gaan????


Groetjes..... Sri lanka girl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 17:49    Onderwerp: Re: HBO RECHT? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri lanka girl schreef:
Haii mensen....

Ik heb een vraagje ik wil graag HBO recht gaan doen in Rotterdam of omgeving, in Rotterdam zit alleen inholland....is dit wel een goede school?
Of is de hogeschool in leiden beter?? Alle tips zijn welkom...

Als de helft van de verhalen over inholland waar is, kun je beter naar de LOI gaan Smile
Quote:

En is het te doen om je propedeuse te halen in je eerste jaar en daarna hiermee naar de Universiteit te gaan????

Daar hebben we een mooie zoekfunctie voor...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
sapper



Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 58


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 19:10    Onderwerp: Re: HBO RECHT? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri lanka girl schreef:
Haii mensen....En is het te doen om je propedeuse te halen in je eerste jaar en daarna hiermee naar de Universiteit te gaan????

haha geweldig hbo-"rechten" word niet eens meer gezien als een opleiding maar meer als een 1jarige cursus die word gebruikt als opstapje voor de uni (en dus voor een ECHTE rechtenstudie) Very Happy Good
_________________
Dat is een tessst...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 19:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja sorry hoor... maar dat is toch mijn doel....en aangezien ik geef VWO diploma heb dan maar via het hbo toch... Rolling Eyes

Maar wat is nu een goede HBO opleiding , wat een beetje dicht bij Rotterdam ligt???

Groetjes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri lanka girl schreef:
Ja sorry hoor... maar dat is toch mijn doel....en aangezien ik geef VWO diploma heb dan maar via het hbo toch... Rolling Eyes

Kun je dan niet beter eerst een VWO diploma halen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Paool2

Paool2

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 111


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeg jongens het lijkt me niet aan een van ons om Sri Lanka Girl te gaan vertellen wat ze beter kan gaan doen, maar dat even terzijde.

Als ik alle verhalen moet geloven staat InHolland in een behoorlijk slecht daglicht. Wellicht dat het 'veiliger' is om de opleiding in Leiden te beginnen.
Een goede vriendin van me heeft ook de overstap van HBO naar Universiteit gemaakt (eigenlijk zelfs MBO, HBO, Uni en niet eens een juridische hbo-opleiding) en zij kan zeer zeker goed meekomen. Uiteraard moet je bereid zijn om hard te werken, maar goed dat is overal zo, ook voor mensen die wel VWO hebben gevolgd.

Als dit is wat je wilt doen, probeer het dan gewoon. Er zijn genoeg mensen bij wie het wel lukt en uiteraard ook mensen bij wie het niet lukt, maar zolang als je er echt je best voor doet, moet het naar mijn mening lukken.

Veel succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 22:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Paool2 schreef:
Een goede vriendin van me heeft ook de overstap van HBO naar Universiteit gemaakt (eigenlijk zelfs MBO, HBO, Uni en niet eens een juridische hbo-opleiding) en zij kan zeer zeker goed meekomen. Uiteraard moet je bereid zijn om hard te werken, maar goed dat is overal zo, ook voor mensen die wel VWO hebben gevolgd.

Als dit is wat je wilt doen, probeer het dan gewoon. Er zijn genoeg mensen bij wie het wel lukt en uiteraard ook mensen bij wie het niet lukt, maar zolang als je er echt je best voor doet, moet het naar mijn mening lukken.

Met wat ik tot nu toe van de rechtenstudie heb gezien kan ik dit alleen maar onderschrijven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 23:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thanx...voor jullie uiteindelijke reactie...

VWO doen, daar had ik niet zoveel aan. Want ik kom dus ook van het MBO af, maar kdacht dat laat ik maar even achter wegen voor ik na mijn hoofd geslingerd krijg: dat haal je nooit etc...

Maar hartelijk bedankt:D kga me ff goed laten informeren!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 0:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inholland lijkt me een slechte keuze. De kwaliteit van Leiden ken ik niet. Of je met je HBO-propedeuse de universiteit aankan merk je uiteindelijk vanzelf wel.

Maar Paool, wat een onzin zeg, hard werken op de uni. Kom nou.. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bakbeestje




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf ook mijn P op het HBO gehaald en ben toen doorgestroomd. Ik doe inmiddels twee studies waaronder rechten en dit gaat prima. Het gaat op de uni allemaal zelfstandiger en meer de 'diepte' in. D.w.z. inhoudelijk is het moeilijker. Maar als je met grote hoeveelheden stof en theorie geen problemen heb, dan is er geen probleem om de unie te doen.
Ik heb inderdaad ook niet veel goede verhalen gehoord over Inholland. Ik ken er iemand die communicatie studeert en hij is niet bepaald tevreden.
Het beste is om een hbo studie te doen die in het verlengde ligt van rechten. Dit hoeft niet perse, je kan een ook meer algemene studie doen zodat je ook gelijk meer kan uitvinden wat je wil.
Als je een hbo propedeuse rechten gaat doen, kun je alleen niet rekenen op vrijstellingen, die geven ze bij de unie meestal niet. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 21 bent kun je ook een toelatingsexamen doen. In ieder geval, mogelijkheden genoeg! Veel succes met je keuze.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Paool2

Paool2

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 111


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 9:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Maar Paool, wat een onzin zeg, hard werken op de uni. Kom nou..


Ik weet het de meeste mensen werken niet hard. De een neemt nu eenmaal genoegen met een 6, de ander met een 8.
Als je van de MBO afkomt, is het volgens mij goed mogelijk dat je hard moet werken (tenminste als ik dat om me heen zie).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HEeft iemand van jullie die 21 jaars toelatings test gedaan??

Ik denk in iedergeval niet dat ik naar INHOLLAND ga, er zit ook een opleiding hbo recht in den haag, ik denk dat ik gewoon tegen die tijd wat mee loop dagen ga doen, en ook vraag wat de Uni een goede studie vind,

Ik heb inderdaad ook over die 21 jaar test gedacht, alleen ben ik nu nog geen 21, maar ik denk inverband met de overstap MBO UNI dat het beter is eerst een jaar hbo recht te doen... wat denken jullie??

Nou ik ga vandaag even naar de bieb , wat boeken lenen Wink
gelukkig ben ik echt een boekenwurm, ik kan echt wel elke dag een boek lezen Very Happy

Groetjes Sri lanka girl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Sri lanka girl




Geslacht: Vrouw



Berichten: 11


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 11:10    Onderwerp: wat vinden jullie hiervan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik had een vraag ik wil hbo recht gaan doen en dan met me propedeuse naar de Uni gaan. Maar welke HBO rechten is het best die in Rotterdam(inholland) of de haagsche hogeschool? En is het te doen om met je hbo propedeuse te beginnen op de universiteit?

Bedankt

Antwoord:



Je zult zelf een keuze moeten maken voor de instelling waar je je opleiding gaat volgen, ik kan je daar niks over vertellen.
Of het te doen is om na je hbo-p aan de universiteit te beginnen kun je het beste kijken naar je eerste jaar op het hbo. Als je dat met groot gemak hebt doorlopen met goede cijfers, dan kun je de overstap maken. Wel vermeld ik je dat uit de resultaten van voorgaande jaren blijkt dat van de tien hbo-p studenten er slechts 1 de studie succesvol afrondt.

Met vriendelijke groet,
Petra Frings

Dit gaat over de erasmus Uni in Rotterdam..
Wat vinden jullie hiervan?
Met je HBO P naar de Uni, of met een toelatings test?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 11:49    Onderwerp: Re: wat vinden jullie hiervan? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sri lanka girl schreef:
Met je HBO P naar de Uni, of met een toelatings test?

Als je met een HBO P wil gaan, dan zou ik HBO in een andere richting doen, zodat het een mooie aanvulling is op je rechtenstudie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om eerst de HBO-opleiding af te ronden en daarna over te stappen naar een universiteit.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 7 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds