Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschil met Canaldigitaal en nu met Lindorff
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2015 17:16    Onderwerp: Geschil met Canaldigitaal en nu met Lindorff Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo dames en heren.

Mijn ouders hebben al jaren lang een abonnement bij Canaldigitaal.
Dit koste elk jaar 75 euro, in 2014 verhoogd naar 79,92 euro.
In 2015 werd dit verhoogd naar 90 euro en heeft mijn moeder per email kenbaar gemaakt het niet eens te zijn met deze prijswijziging en het abonnement op te zeggen.
Hierop werd ze gebeld door een medewerkster van Canaldigitaal en heeft ze het hele verhaal gedaan van redenen tot opzeggen.
Waarschijnlijk is ze iets te eerlijk geweest.
Redenen waren:
1:de te hoge prijswijziging.
2:we gebruiken het alleen voor de caravan, mijn man is stervende dus die gebruiken wij niet meer.
Medewerkster was zeer begripvol en zou alles in orde maken.
Een week later werd ze gebeld door een andere medewerker die een minder vriendelijke toon aansloeg.
Ze moest maar zoals in de algemene voorwaarden stond geschreven schriftelijk opzeggen en de prijswijzing was per email kenbaar gemaakt.
De email heeft ze nooit gezien.
Mijn moeder heeft dan ook maar per brief op gezegd en hier een bevestiging van gekregen.
Abonnement loopt van 1-3 tot einde februari van het volgende jaar.
Nu ze uitgaan van opzeggen van datum in de brief, gaat deze in op 1-4-2015 en eindigt het abonnement op 30-4-2015.
Op 9-4-2015 is mijn moeder weer gebeld door een medewerker die uitleg gaf over het opzeggen.
Mijn moeder heeft te kennen gegeven het hier niet mee eens te zijn en op te zeggen per datum prijswijziging 1-3-2015.
Werd er niet vriendelijker op en het gesprek is beëindigt.
Mijn moeder was het er niet mee eens en heeft dan ook niet betaald.
Nu komt in juni Lindorff B.V om de hoek, stuurt een brief met hoofdsom en incassokosten van 55,00 euro.
Werd ook gebeld door Lindorff met de mededeling dat ze bezwaar kon maken.
Dat heeft ze gedaan, maar heeft bijna alle originele stukken mee gestuurd.
Uiteraard wijzen ze alles af.
Nu tegen mijn moeder gezegd zelf niets meer te doen en alle brieven aan mij te geven.

Het komt hier op neer dat ze nog 2 maanden abonnementsgeld willen hebben met de verhoogde prijs 15.00 euro+ incasso kosten maakt 55,00euro.

Ik heb nog een paar brieven:
1-4 brief dat opzegging is verwerkt en eindigt op 30-4.

9-4:reaktie op brief van opzegging.
U geeft aan het abonnement te willen stoppen vanwege de prijswijziging.Zoals onze algemene voorwaarden ook bepaald dienen we u niet de vraag te stellen of u akkoord gaat met de verhoging.Wel dienen we u op de hoogte te brengen hierover.
(in algemene voorwaarden vind ik alleen indexering terug)

22-4:Betalingsherinnering van 90,00euro.

26-5:Betalingsherinnering.
Wij verzoeken u nogmaals het bedrag van 15,00 euro binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief over te maken op IBAN................ onder vermelding van u notanummer........... .Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau.
(geen verdere melding over kosten)

23-6:Brief Lindorff
Afwijzing van bezwaar
Bijlage financiële mutaties van Canaldigitaal.


Wat kan ik nog doen ?
Ben niet juridisch onderlegd.
Bij voorbaat dank voor uw advies.

Vriendelijke groet Jeff.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArneL



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 118


BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het nationale recht geeft hierbij zelf niet directe steun, maar de algemene regel over onredelijk bezwarende algemene voorwaarden (art. 6:233 BW) icm. de bijlage van de EU-richtlijn over oneerlijke bedingen (93/13/EEG) wel. Volgens die bijlage kan het oneerlijk zijn dat een algemene voorwaarde de verkoper van de goederen of de dienstverrichter het recht verleent zijn prijs te verhogen, zonder dat de consument in gevallen het overeenkomstige recht heeft om de overeenkomst op te zeggen, indien de eindprijs te hoog is ten opzichte van de bij het sluiten van de overeenkomst bedongen prijs. De vraag is dus ook of een verhoging van 12,6% teveel is (jij bent van mening dat dit het geval is). Daarnaast heeft het Hof van Justitie inmiddels het een en ander overwogen over deze bepaling, zoals recentelijk over de mogelijkheid op te zeggen:
HvJ EU 21 maart 2013, C-92/11 schreef:
54. Wat — in de tweede plaats — het recht van de consument betreft om zijn leveringsovereenkomst op te zeggen in geval van een eenzijdige wijziging van de tarieven die de verkoper toepast, is het van fundamenteel belang, zoals de advocaat-generaal in punt 85 van haar conclusie in wezen heeft opgemerkt, dat de mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op te zeggen, niet slechts een formeel opzeggingsrecht is, maar ook daadwerkelijk kan worden benut. Dat is niet het geval wanneer de consument, om redenen die verband houden met de wijze van uitoefening van het opzeggingsrecht of met de voorwaarden van de betrokken markt, niet daadwerkelijk de mogelijkheid heeft om van leverancier te veranderen of wanneer hij niet naar behoren en tijdig op de hoogte werd gebracht van de op til zijnde wijziging, waardoor hij aldus de mogelijkheid verliest om de berekeningswijze te controleren en in voorkomend geval van leverancier te veranderen. In dit verband moet met name rekening worden gehouden met het gegeven of op de betrokken markt concurrentie heerst, de eventuele kosten die voor de consument verbonden zijn aan opzegging van de overeenkomst, het tijdsverloop tussen mededeling en toepassing van de nieuwe tarieven, de informatie die op het tijdstip van mededeling is verstrekt, en de kosten en de tijd om van leverancier te veranderen.
Van belang is dus of je daadwerkelijk van de op hande zijnde prijswijziging op de hoogte bent gebracht en of dit zodanig tijdig heeft plaatsgevonden dat je ook echt kon opzeggen voor de wijziging. Overigens moet ik ook even opmerken dat een opzegging per e-mail schriftelijk is (dwz. met schrifttekens).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Arnel,

Dank voor uw antwoord.

Aan wie moet ik dit richten?
Het geschil is met Canal digitaal, maar die heeft het al door gespeeld naar incassobureau Lindorff B.V.
Lindorff reageert nergens op.
Moet ik het bewaren tot dat zij naar de kantonrechter gaan en dan dit in mijn verweer schrijven?

Denk dat bewijzen van mijn kant zeer lastig word, mijn moeder heeft bijna alle originele stukken opgestuurd naar Lindorff en alle e-mails verwijderd.(heb ook al gezegd "hoe dom kan je zijn").
Kan je alle originele stukken nog opvragen?

Wat ik zelf gevonden heb op internet is de wet WIK.
Deze schrijft een 14 daags termijn voor, Canaal digitaal geeft maar 10 dagen.
Het vermeld ook geen incassokosten, alleen dat het uithanden word gegeven aan een incassobureau.
Kan ik hier wat mee?

Het gaat mij niet zozeer om het geld, is ook niet een hoog bedrag.
Gaat mij meer om de manier waar op het is gegaan.
Heb van het jaar abonnement ook een herinnering gekregen, nadat er was opgezegd en een bevestigingsbrief was ontvangen(deze heb ik nog).
Er werd gezegd dat hier een creditnota van is gestuurd, van 75,00euro die heb ik niet ontvangen.
Hier is alleen een wazige copy van Canal digitaal van bijgevoegd door Lindorff.
Krijg ik hier nog problemen mee?

Heb nu tot 5juli de tijd om de 55,00 euro te betalen.
Wat is verstandig, het hele bedrag te betalen en er hopelijk van af te zijn?
Of allen de hoofdsom van 15,00euro en maar zien wat er gebeurd.
Of helemaal niets te betalen en afwachten.

Vriendelijke groet Jeff
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft uw moeder geen betalingsherinnering gekregen met een termijn om binnen 14 dagen te betalen met daarbij de incassokosten als zij niet binnen die 14 dagen betaald?
Die is wel verplicht. Is die niet verstuurd, dan heeft Canal/Lindorff geen incassokosten rekenen.

Als zij niets kan bewijzen, dan wordt het een moeilijke zaak. Mocht de betalingsherinnering niet zijn verstuurd, dan kan uw moeder alleen het abonnementsgeld betalen, dat moet zij dan wel aan Canal Digital betalen en beslist niet aan Lindoff. Bij de betalingskenmerken wel klantnummer vermelden. Anders raakt het zoek in de administratie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo miss marple,

Dank voor uw antwoord.
Kan de brief niet posten, maar type hem over.

Canaldigital

........................
straat
woonplaats


Abonneenummer:............
Referentie:.....................
Betreft:Betalingsherinnering

Datum, 26 mei 2015

Geachte heer/mevrouw,

Reeds hebben wij u verzocht een nog openstaand bedrag te betalen.Tot op heden hebben wij dit echter nog niet ontvangen.

Wij verzoeken u nogmaals het bedrag van 15,00 Euro binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief over te maken op IBAN...............onder vermelding van uw notanummer.................. Indien wij uw betaling niet tijdig ontvangen zullen wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau.


U kunt uw nota's inzien op www.canaldigital.nl/nota

Mocht u inmiddels het openstaande bedrag hebben betaald dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen.

Kijk ook eens op onze website www.canaldigital.nl. Hier vindt u antwoord op veel gestelde vragen en meer informatie over ons aanbod.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice Canaldigitaal



Dit was alles.
Lijkt mij niet echt een juiste brief?

Vriendelijke groet Jeff
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, dat is het zeker niet. Behalve de 14 dagen termijn zijn er geen incassokosten genoemd.
Volg mijn eerdere advies op. Alleen het openstaande bedrag overmaken aan CD, geen incassokosten betalen en absoluut niets aan Lindorff.
Als je aan een incassobureau geld overmaakt, houden ze nl eerst de incassokosten in (die zijn voor hun) en dan pas de oorspronkelijke vordering.

Ik zou er nog wel een mail naar CD aan toevoegen over hoe de gang van zaken tussen u moeder en CD is verlopen. En dat uw moeder betaalt onder protest. Vermeld bij alle correspondentie het klantnummer.
Ik neem aan dat ze nu wel een bevestiging heeft dat het abonnement is stopgezet?

Overigens zijn er al jaren klachten over CD. Het lijkt een onmogelijkheid om van het bedrijf af te komen. Het bedrijf communiceert uiterst moeizaam naar zijn klanten.

http://www.klachtenkompas.nl/canaldigitaal-0
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voordat er door wordt gegaan over de inhoud van de voorwaarden, is het de vraag of überhaupt wel is voldaan aan de voorwaarden voor terhandstelling en akkoord door de consument voorafgaand of uiterlijk bij het sluiten van het contract. Als ze niet ter hand zijn gesteld, kan er überhaupt geen beroep op worden gedaan door CD. En vaak is dit het geval, zeker als het abonnement gewoon in een winkel is afgesloten en niet online. Zelfs het printen van de voorwaarden op de achterkant van een factuur, of verwijzen naar een website waar ze staan, is onvoldoende. Dan is deze hele discussie overbodig en heeft TS ook in principe niks te maken met die derde partij.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015 17:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Nogmaals dank voor uw antwoorden, is allemaal zeer leerzaam.

Volg het advies van Miss Marple, maak het bedrag over aan CD met alle gegevens.
Zal ook een mail schrijven aan CD, is het verstandig om dit in mijn eigen bewoording te doen met het eerlijke verhaal?
Of moet dit meer officieel?

Heb de bevestiging van einde contract datum.

Nog een vraag, is het verstandig om nu een klacht in te dienen over Lindorff bij de NVI.
Ze zijn lid van de branchevereniging, deze schrijft ook voor dat men zich aan de WIK wet houden moet in haar huisregels.
Of kan ik hier beter mee wachten?
Vraag dit omdat ze het telefoonnummer van mijn moeder hebben en die heeft al een moeilijke tijd met mijn vader, vind het rot als ze gebeld word door die mensen.
Heb wel gezegd dat ze deze mensen niet te woord moet staan, alleen melden dat je alles schriftelijk wilt hebben.

Ga nu aan me mail werken.

Vriendelijke groet Jeff
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou heel goed kunnen dat Lindorff helemaal niet op de hoogte is van het feit dat CD geen correcte betalingsherinnering heeft gestuurd. Dus om ze nu meteen bij de NVI aan te melden....

Wat u kunt doen is een mail sturen naar Lindorff waarin u de fouten in de betalingsherinnering aangeeft. Tevens vermeldt u daarbij dat de rekening op zich onterecht is (geef redenen) maar dat uw moeder inmiddels onder protest de oorspronkelijke rekening heeft betaald aan CD om maar van de hele zaak af te zijn.

Vermeld verder dat mocht Lindorff uw moeder (blijven) lastig vallen dat u dan een klacht bij de NVI zult indienen.

De toon kunt u het best zakelijk houden. Netjes, beleefd en scherp. Dan begrijpt 'de andere partij' dat u zich zeker van uw zaak voelt. Probeer correct Nederlands te schrijven (niet 'me mail', maar 'mijn mail' Very Happy)

Vergeet niet om uw dossiernummer/klantnummer te vermelden in al uw mailcorrespondentie.

Vermeld tevens in de mail naar CD dat de betalingsherinnering wettelijk niet correct was en dat alleen om die reden al geen incassokosten mochten worden berekend, niet door CD en niet door Lindorff.
Verzoek om een schriftelijke reactie van CD binnen 14 dagen.

Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Dank aan u allen.

Hoofdsom is over gemaakt en de e-mails verstuurd.
Heb van Canaldigitaal een lees bevestiging gekregen.
Heb een termijn van 2 weken gegeven om te reageren, dus we wachten af.

Laat u de uitkomst weten en lees in de tussentijd lekker mee op het forum.
Zelfs een timmerman steekt hier een hoop op. Very Happy

Vriendelijke groet Jeff
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 08 aug 2015 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Zoals verwacht vandaag nieuwe aanmaning van Lindorff ontvangen.
Het is nu 40,02euro, bedrag dat aan CD is betaald is er af.

Heb beide een email gestuurd en aangegeven dat ze geen recht hebben op incasso kosten.
Beide reageren niet inhoudelijk op de mail, heb wel leesbevestigingen van beide.

Brief van Lindorff.

Uw schuld aan Lindorff is nog steeds niet geheel betaald.

Er staat nog een restantbedrag open van 40,02Euro. Wij verwachten dit bedrag voor 21 augustus 2015 onder vermelding van referentienummer......... te hebben ontvangen op ons rekeningnummer................ten name van Stichting beheer derdengelden Lindorff.U kunt hiervoor gebruik maken van de acceptgirokaart.

Ontvangen wij het restantbedrag niet van u, dan zullen wij u blijven aanschrijven.Wij gaan er vanuit dat u het niet zover zult laten komen en vertrouwen erop uw betaling op tijd te ontvangen.


Moet ik hier op reageren, of een inhoudelijke reactie vragen op de laatst gestuurde mail.

Heeft u nog andere adviezen wat ik kan doen?

Vr.groet Jeff
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ArneL screef:
Quote:
Het nationale recht geeft hierbij zelf niet directe steun

Echter:
Een bepaling die zegt dat een partij het contract eenzijdig kan veranderen maakt de overeenkomst nietig/vernietigbaar (art 6:227BW) verbintenissen die partijen op zich nemen, moeten bepaalbaar zijn. Zou de renteverhoging aan een index verbonden zijn die door beide partijen te raadplegen is dan is dit natuurlijk niet het geval.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuus, Jeff, ik heb uw bericht in augustus gemist. Ik weet niet of dit nog speelt, maar Lindorff heeft geen poot om op te staan. U heeft een mail met leesbevestiging, dus u hoeft verder niets meer te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeff



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Het is nu even stil gelukkig, vader is verleden maand overleden dus kwam dat wel goed uit.

Ik heb na de laatste brief een mail gestuurd dat ik niet betaal en als zij van mening zijn dat ik hun geld verschuldigd ben, een verzoek gedaan om mij alle bewijzen inclusief de brieven van mijn moeder aan mij toe te zenden.
(leesbevestiging gekregen)

Dit heb ik van de NVI site, waar ook uitspraken op staan.
Bij een volgende brief wil ik het bij het NVI melden.

We wachten strijdbaar af.

Vriendelijke groet Jeff.

Ps Dank voor alle andere antwoorden, maar via het BW gaat boven mijn pet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds