Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gemeente plaatst bord voor mijn Huis!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EWP



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 14:46    Onderwerp: Gemeente plaatst bord voor mijn Huis! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Mijn naam is evert en ik heb een vraag omtrent het plaatsen van een verkeersbord door de gemeente.

Recentelijk is er een Invalide bord geplaatst pal voor mijn moeders huis en precies op het grensgebied tussen mij en de gemeente (gemeente grond) geplaatst, uiteraard heb ik de locatie van het bord niet goedgekeurd. daarnaast heb ik aangegeven dat op die locatie, de toegang en de uitgang wordt tot mijn huis (staat nu nog een hekje, maar voortuin gaat op de schop wordt in en uitgang) en mijn moeder zou dan om het bord heen moeten lopen om in haar huis te komen. Er zijn genoeg alternatieven voor een andere plek.

Mijn vraag wat zijn mijn rechten indeze kan de gemeente doormiddel van dit bord mijn toekomstige toegang belemmeren.


Mvgr Evert
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik laat even de fantasie de vrije loop:

https://www.importwegner.nl/872-large_default/makita-ga9030r-haakse-slijptol-230-mm-2400-w.jpg
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Advies: voordat u begint over uw rechten, ga gewoon eens praten, leg uw situatie uit, en vraag of de gemeente even meedenkt om het bord een meter links of rechts om te zetten.

Vaak is meer mogelijk dan u denkt. Maar denk eraan: het is de toon die de muziek maakt.

Afgezien daarvan:
Het plaatsen van een beperkend of verruimend verkeersbord, zoals bijvoorbeeld een invalideparkeerplaatsbord (beperkt immers het gebruik van de openbare parkeerplaats) kan alleen na het nemen van en Verkeersbesluit. Dat besluit is (als het goed is) bekend gemaakt. Tegen zo'n besluit staat bezwaar open, waarschijnlijk 6 weken. Heeft u geen bezwaar ingesteld binnen de termijn, heeft u geen enkel recht meer om tegen de plaatsing te zijn. Sterker nog: als u uw voortuin zodanig veranderd dat vanwege uw in- en uitgang het bord verplaatst moet worden, kan de gemeente verlangen dat die kosten door u betaald worden. U maakt een keus (namelijk de in/uitgang) met kosten voor de gemeente als gevolg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 0:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ro-er schreef:
Advies: voordat u begint over uw rechten, ga gewoon eens praten, leg uw situatie uit, en vraag of de gemeente even meedenkt om het bord een meter links of rechts om te zetten.

Vaak is meer mogelijk dan u denkt. Maar denk eraan: het is de toon die de muziek maakt.

Afgezien daarvan:
Het plaatsen van een beperkend of verruimend verkeersbord, zoals bijvoorbeeld een invalideparkeerplaatsbord (beperkt immers het gebruik van de openbare parkeerplaats) kan alleen na het nemen van en Verkeersbesluit. Dat besluit is (als het goed is) bekend gemaakt. Tegen zo'n besluit staat bezwaar open, waarschijnlijk 6 weken. Heeft u geen bezwaar ingesteld binnen de termijn, heeft u geen enkel recht meer om tegen de plaatsing te zijn. Sterker nog: als u uw voortuin zodanig veranderd dat vanwege uw in- en uitgang het bord verplaatst moet worden, kan de gemeente verlangen dat die kosten door u betaald worden. U maakt een keus (namelijk de in/uitgang) met kosten voor de gemeente als gevolg.


Lijkt mij een beetje errug kort door de bocht ( ongecensureerd: Je schrijft onzin).

Evert kan op elkmomentvan de werkweek een verzoek indienen bij het college, met het verzoek aan het college om een besluit te nemen om het bord te verplaatsen cq te verwijderen.

Als het college weigert het besluit te nemen, kan Evert in bezwaar gaan, een 8-11 (Awb) procedure opstarten bij spoedeisendheid en in het te verwachten geval dat de broeders van de commissie bezwaarschriften het advies geeft én het college volgt dat advies, dat de gemeente geen vervolg dient te geven aan het verzoek, kan Evert in beroep gaan daarna volgt ... affin, je kent de drill.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ro-er schreef:
Afgezien daarvan:
Het plaatsen van een beperkend of verruimend verkeersbord, zoals bijvoorbeeld een invalideparkeerplaatsbord (beperkt immers het gebruik van de openbare parkeerplaats) kan alleen na het nemen van en Verkeersbesluit.

Maar dat gaat, denk ik, om het besluit op die plek een invalideparkeerplaats in te richten en niet zozeer om de precieze plaatsing van het bord.

Nu is het mij alleen niet duidelijk waar het TS precies om gaat: moet de invalideparkeerplaats ergens anders, of moet het bord een stukje opzij?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
@Paul



Leeftijd: 122
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 347


BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 1:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ro-er schreef:
Advies: voordat u begint over uw rechten, ga gewoon eens praten, leg uw situatie uit, en vraag of de gemeente even meedenkt om het bord een meter links of rechts om te zetten.

Vaak is meer mogelijk dan u denkt. Maar denk eraan: het is de toon die de muziek maakt.

Afgezien daarvan:
Het plaatsen van een beperkend of verruimend verkeersbord, zoals bijvoorbeeld een invalideparkeerplaatsbord (beperkt immers het gebruik van de openbare parkeerplaats) kan alleen na het nemen van en Verkeersbesluit. Dat besluit is (als het goed is) bekend gemaakt. Tegen zo'n besluit staat bezwaar open, waarschijnlijk 6 weken. Heeft u geen bezwaar ingesteld binnen de termijn, heeft u geen enkel recht meer om tegen de plaatsing te zijn. Sterker nog: als u uw voortuin zodanig veranderd dat vanwege uw in- en uitgang het bord verplaatst moet worden, kan de gemeente verlangen dat die kosten door u betaald worden. U maakt een keus (namelijk de in/uitgang) met kosten voor de gemeente als gevolg.


Volgens mij kan Evert op elk moment verzoeken de gemeente een besluit te nemen om het bord te verplaatsen. Of staan verkeersbesluiten op de negatieve lijst?

Indien dit njet zo is, kan Evert bij afwijzen/njet reageren op het verzoek binnen 6 weken door de gemeente gewoon in bezwaar gaan en indien nodig in beroep etc.
_________________
Assumption is the mother of all fuck ups.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 1:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Paul schreef:
Indien dit njet zo is, kan Evert bij afwijzen/njet reageren op het verzoek binnen 6 weken door de gemeente gewoon in bezwaar gaan en indien nodig in beroep etc.

Het punt van ro-er is volgens mij dat de gemeente nauwelijks argumenten nodig heeft om het verzoek en het daaropvolgende bezwaar af te wijzen. Het reeds genomen besluit is rechtmatig (want er is niet tijdig bezwaar gemaakt, nemen we tenminste aan) en hoeft dus niet te worden gewijzigd.

Uiteraard valt niet uit te sluiten dat de gemeente bereid is TS tegemoet te komen. De kans daarop is vermoedelijk groter als TS het niet juridisch probeert maar met een gesprek.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Paul:
ik vraag me af of een schriftelijk verzoek zin heeft, als dat verzoek alleen slaat op het linksom/rechtsom verplaatsen van het bord. Het in geringe mate verplaatsen van het bord, verandert de juridische situatie van de invalideparkeerplaats immers niet. Oftewel: het is dan geen Verkeersbesluit of besluit in de zin van de Awb, maar een feitelijke handeling.

Bona Fides snapt mijn punt. Een goed gesprek met de juiste toon (dus niet meteen de juridische dreig-varianten) brengt je over het algemeen verder. het juridische traject kun je altijd nog (proberen) in te slaan. Afgezien van de vraag of dat hier zin heeft...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds