Gegevens in procedure zonder WOB
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Gegevens in procedure zonder WOB Auteur: EU-Import BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 16:42
    —
L.S.,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb laatst een uitspraak gelezen waar een bestuursorgaan gedurende de procedure gegevens moest verstrekken die het argument van de tegenpartij onderbouwde. Het gaat dus niet om een WOB verzoek.

Weet iemand welke uitspraak ik bedoel?

Alvast bedankt!

#2: Re: Gegevens in procedure zonder WOB Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 17:23
    —
EU-Import schreef:
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb laatst een uitspraak gelezen waar een bestuursorgaan gedurende de procedure gegevens moest verstrekken die het argument van de tegenpartij onderbouwde. Het gaat dus niet om een WOB verzoek.

Weet iemand welke uitspraak ik bedoel?

Zoiets zal volledig afhangen van het toepasselijke wettelijke kader en de precieze omstandigheden. Gegevens die de belanghebbende behoort aan te leveren hoeven niet door het bestuursorgaan te worden verstrekt.

Je kunt zoeken naar jurisprudentie over art. 3:2 Awb en art. 4:2 lid 2 Awb.

#3:  Auteur: ro-er BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2015 9:08
    —
Het zou ook kunnen gaan om 8:42 Awb, in combinatie met 8:31 Awb.

Het bestuursorgaan kan van mening zijn dat bepaalde stukken geheim zijn, of anderszins niet van belang. Als de tegenpartij daar anders over denkt, kan de rechter gelastten dat toch (geheim) in te brengen. Het is dan aan de rechter om te beoordelen of de stukken wel of niet relevant zijn.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl