Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gefilmd door Wegmisbruikers... ik wil niet op tv!
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2012 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Judge Tatting schreef:
Onzin.

Er is geen enkele aanleiding om zo te reageren op wat Lexus schreef.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Judge Tatting



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 222


BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2012 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U heeft gelijk Petrus.
_________________
Veritas incognita ergo dubito.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2012 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@bona fides & Judge Tatting

Wat zijn jullie argumenten voor de stelling dat het handelen van de politie (het faciliteren van televisieopnamen) niet onder art. 2 Politiewet valt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2012 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
Wat zijn jullie argumenten voor de stelling dat het handelen van de politie (het faciliteren van televisieopnamen) niet onder art. 2 Politiewet valt?

bona fides schreef:
De enige mogelijkheid voor een wettelijke basis lijkt me art. 2 Politiewet (weliswaar een taakomschrijving, maar soms acht de HR dat voldoende), maar meewerken aan zo'n tv-programma valt m.i. toch echt niet onder de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde of het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mattjeu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2012 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

in de contracten staat dat de cameraploeg niet het werk van de agenten mag belemmeren, en moet stoppen met filmen indien het filmen een belemmering wordt voor het werk van de politie.
als ik door de agenten gestopt wordt en een cameraploeg zie, kan ik toch zeggen dat ik niet meewerk totdat de cameraploeg op houdt met filmen?
als de cameraploeg dan niet stopt belemmeren zij de werkzaamheden van de politie en dat mag niet :p
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Guthman schreef:
Wat zijn jullie argumenten voor de stelling dat het handelen van de politie (het faciliteren van televisieopnamen) niet onder art. 2 Politiewet valt?

bona fides schreef:
De enige mogelijkheid voor een wettelijke basis lijkt me art. 2 Politiewet (weliswaar een taakomschrijving, maar soms acht de HR dat voldoende), maar meewerken aan zo'n tv-programma valt m.i. toch echt niet onder de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde of het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.


Het faciliteren van televisieopnamen valt niet onder art. 2 Politiewet omdat je vindt dat het faciliteren van televisieopnamen niet valt onder art. 2 Politiewet...

Daar kan ik niet zoveel tegenin brengen natuurlijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
bona fides schreef:
Guthman schreef:
Wat zijn jullie argumenten voor de stelling dat het handelen van de politie (het faciliteren van televisieopnamen) niet onder art. 2 Politiewet valt?

bona fides schreef:
De enige mogelijkheid voor een wettelijke basis lijkt me art. 2 Politiewet (weliswaar een taakomschrijving, maar soms acht de HR dat voldoende), maar meewerken aan zo'n tv-programma valt m.i. toch echt niet onder de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde of het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.


Het faciliteren van televisieopnamen valt niet onder art. 2 Politiewet omdat je vindt dat het faciliteren van televisieopnamen niet valt onder art. 2 Politiewet...

Dat schrijf ik niet, lees maar eens.

Quote:
Daar kan ik niet zoveel tegenin brengen natuurlijk.

Een beetje jurist zou aangeven onder welke component van art. 2 Politiewet dit zou vallen: handhaving van de rechtsorde? Verlenen van hulp aan hen die deze behoeven? Maak je keuze. Hang vervolgens een beetje geloofwaardig verhaal op waarom dat zo zou zijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2012 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door televisieopnamen te faciliteren versterkt de politie het effect van de algemene preventiewerking van politieoptreden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2012 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
Door televisieopnamen te faciliteren versterkt de politie het effect van de algemene preventiewerking van politieoptreden.

Maar art. 2 Politiewet spreekt van de daadwerkelijke handhaving.

Daadwerkelijke handhaving draagt zonder meer bij aan algemene preventie, maar dat kun je niet omdraaien. Het actief faciliteren van de opnames draagt wellicht ook bij aan algemene preventie, maar draagt niet bij aan de daadwerkelijke handhaving.

Of bedoel je dat algemene preventie onder "het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven" valt? Ik neem aan van niet, maar je bent daar niet duidelijk over.

Wellicht kun je aan de hand van bronnen argumenteren dat algemene preventie wel degelijk onder "daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde" in de zin van art. 2 Politiewet valt. Puur taalkundig lijkt me dat in ieder geval niet het geval, dus de "argumentatielast" ligt op dit punt m.i. bij jou.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds