Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 3:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gefilmd door Wegmisbruikers... ik wil niet op tv!
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerben_Meulen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 21:55    Onderwerp: Gefilmd door Wegmisbruikers... ik wil niet op tv! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel je bent gefilmd door een programma zoals Wegmisbruikers.

Maar vooraf geef je duidelijk aan dat je niet opgenomen wil worden.

Dat is je goed recht, neem ik aan?

En toch gebeurt het bijna altijd dat je opgenomen wordt, en vervolgens (al dan niet gecamoufleerd) op televisie komt.

Neem dit filmpje als voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=fvwp&v=5-YDkxtoNZA

Tja, wat moet/kun je dan doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je onherkenbaar in beeld komt is kun je er niets aan doen.

Als je herkenbaar in beeld komt terwijl je hebt aangegeven dit niet te willen, dan wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gerben_Meulen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 1:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat maakt het nou uit of je onherkenbaar bent gemaakt, het gaat er in principe om dat je aangeeft dat je niet opgenomen wilt worden, dan vind ik dat ze dan ook gewoon moeten stoppen met filmen, en toch gaan al die filmploegen haarfijn door...

Daar komt ook nog eens bovenop, dat uit iemands stem, gedrag, karakter, auto en eventuele bijrijders, iemand meestal wel te identificeren is (te herkennen is), vooral binnen eigen kringen... ook al ben je 'onherkenbaar' gemaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 441


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 3:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze vraag is al eens bij de rechter terechtgekomen. De gefilmde heeft verloren, omdat het een "educatief" programma betreft en de opnames zijn immers al gemaakt.

Persoonlijk zou ik simpelweg wegrijden op het moment dat de camera's komen. De politie heeft het recht om jou aan te houden, maar niet om je te dwingen mee te werken aan dit soort programma's. Door middel van mis/gebruik van hun bevoegdheden doen ze dat wel, en ik vind dat je een punt hebt als je medewerking weigert.

Maar goed, daar heb je nu niks meer aan natuurlijk.

Voor de liefhebbers:

LJN:AZ3285 schreef:

Voor zover [eisers] vreest als wegmisbruiker te boek te zullen staan, weegt dit individuele belang (dat vrijwel voor alle voor “Blik op de weg” gefilmde verkeersovertreders geldt) niet op tegen het door Leo de Haas c.s. mede gediende algemene belang van een educatief programma.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 9:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wegrijden levert weer een ander probleem op.

Je rijdt dan weg bij een staande houding.
Uiteindelijk zal je dan gefilmd worden in een nog ongemakkelijkere positie, want ze laten je echt niet zomaar gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gerben_Meulen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is dus het ook het hekele punt aan dit soort programma's. Je wordt gedwongen gefilmd.

Onder het nom 'educatief' weliswaar (eerder commercieel).

Ik wil niet gefilmd worden, en daarmee is het basta!

Het zal me verder een zorg zijn of ze je onherkenbaar maken. Uiteindelijk beland je toch WEL herkenbaar in de rauwe archieven van dat soort programma's, waar of niet waar?

En zoals ik al eerder zei, of ze je nou onherkenbaar hebben gemaakt of niet, aan je stem, kleding, gedrag, karakter, taalgebruik, auto, ben je eenvoudig voor mensen uit je nabije kring te herleiden.

Bah.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Judge Tatting



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 222


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 16:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt jezelf de volgende keer ook gewoon aan de verkeersregels houden. Al die mensen die bumperkleven, consequent door rood licht rijden en de maximum snelheid met meer dan 40 km/h overtreden...bah
_________________
Veritas incognita ergo dubito.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gerben_Meulen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt, je verdiende loon is dan een boete -- die al schrikbarend hoog zijn in Nederland -- in de hoop dat je ervan leert en het niet meer doet. Maar het tegen je wil opnemen streeft dat doel (ver!) voorbij.

En even voor de duidelijkheid, ik ben zelf niet gefilmd.

Nog maar een voorbeeldje van iemand die gewoon NIET gefilmd wil worden, en toch gebeurt het.

http://www.youtube.com/watch?v=8IYzraq7kkw
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou zeggen ga in de politiek en verander de wet.

Het is nou eenmaal niet verboden.
Er gebeuren wel meer dingen die sommige mensen niet willen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 441


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 18:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Wegrijden levert weer een ander probleem op.

Je rijdt dan weg bij een staande houding.
Uiteindelijk zal je dan gefilmd worden in een nog ongemakkelijkere positie, want ze laten je echt niet zomaar gaan.


Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

De politie is een overheidsorgaan dat in het leven is geroepen om de regels te handhaven. Daarbij heeft zij bevoegdheden gekregen om dat mogelijk te maken.

Wanneer de politie die bevoegdheden gebruikt om mee te werken aan een commerciele onderneming (want dat is het), valt er m.i. best wat voor te zeggen dat een "verkeersovertreder" (soms gaat het om een opgevoerde bromfiets nota bene) daar niet aan meedoet.

De zaak die destijds voor de rechter is gekomen, is niet OF iemand wel of niet gefilmd mag worden, maar OF dat filmmateriaal wel of niet uitgezonden mag worden. De vraag de politie iemand opzettelijk en met voorbedachte rade in een situatie mag plaatsen waar deze tegen zijn of haar wil wordt gefilmd, is een hele andere. Hoe nobel de commerciele, pardon educatieve, doeleinden ook zijn. En als ik weiger om te stoppen als de politie mij een stopteken geeft met daarachter een TV-crew met de camera in de aanslag, vind ik dat ik een punt heb en zie dat nog wel eens hogerop in de keten van de rechtspraak eindigen.

Ik zit echt te hopen op de dag dat ze een keer de verkeerde pakken en tegen een kogel aanlopen. Oprecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Grappig hoe men zich in allerlei bochten wringt om te motiveren dat de politie haar bevoegdheden misbruikt...

Vertel eens, welke specifieke bevoegdheden worden hier misbruikt door de politie en op welke manier ondervindt je daar nadeel van?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je moet nu eenmaal een stopbevel opvolgen.

Wil je dat niet zal toch echt de wet aangepast moeten worden, maar ik denk toch niet dat er een uitzondering komt voor "niet hoeven stoppen als er een cameraploeg bij is"...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gerben_Meulen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
Grappig hoe men zich in allerlei bochten wringt om te motiveren dat de politie haar bevoegdheden misbruikt...

Vertel eens, welke specifieke bevoegdheden worden hier misbruikt door de politie en op welke manier ondervindt je daar nadeel van?


De bevoegdheid om je aan te houden bijvoorbeeld, tot stoppen te dwingen? En daarna pal met een camera geconfronteerd worden die op het punt staat jou nationaal uit te zenden, tegen je wil in! Nadelen? Genoeg. Voordelen? Leuke televisie, overtreders uitbaten, centjes vangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe meer je tegenwerkt, hoe leuker de tv wordt, hoe eerder ze het zullen uitzenden..

Tegenhouden kun je het toch niet.
Dus meewerken en zorgen dat het geen leuke tv is om uit te zenden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gerben_Meulen



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Hoe meer je tegenwerkt, hoe leuker de tv wordt, hoe eerder ze het zullen uitzenden..

Tegenhouden kun je het toch niet.
Dus meewerken en zorgen dat het geen leuke tv is om uit te zenden.


Hoe leuker de tv wordt, hoe ze het zullen uitzenden, zeg je.

Bewijst des te meer in welke mate dit soort programma's berusten op entertaintment, eerder dan educatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds