Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 09 mei 2024 15:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gedagvaard :(
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
eerstejaarsje



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015 15:02    Onderwerp: Gedagvaard :( Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben gedagvaard Sad. Gaat over een geschil met mijn aannemer; de kosten zijn 240% van de geoffreerde prijs zonder aanzienlijk meerwerk. Het inhoudelijke geschil even daargelaten viel mij wat op aan de dagvaarding.

Ik denk dat zijn broer/neef ofzo advocaat is, want de dagvaarding opent met (waarbij de namen even fictief zijn);

Ten verzoeke van aannemersbedrijf Karel Jansen, gevestigd aan *ADRES*, vertegenwoordigd door mr. Jasper Jansen , wonende aan *ADRES*, nader te noemen “eiser”;


Ik heb nooit gehoord van deze Jasper Jansen, maar het zal vast een juridisch geschoold familielid zijn. Is dit een voldoende volmacht, en is er voor mij de mogelijkheid om dit niet te accepteren? Ik zou veel liever gewoon mijn geschil met Karel Jansen aangaan namelijk. Hij is zeer agressief, en dat mag ook best duidelijk worden aan de rechter wat mij betreft.

Ook ontbreekt er een handtekening. Nu zie ik dit niet in de wet staan als formeel vereiste aan het exploot, maar ik kan me zo voorstellen dat het wel vereist is. Klopt dit, of is een handtekening inderdaad niet nodig?

Alvast bedankt voor de hulp Smile.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArneL



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 118


BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik mag hopen dat die gemachtigde juridisch geschoold is ja, anders is die titel niet geheel op zijn plaats. Overigens is het niet aan jou om een gemachtigde al dan niet zonder schriftelijke machtiging te accepteren, dat is immers aan de rechter (art. 80 lid 2 Rv). De dagvaarding moet inderdaad wel door de deurwaarder worden ondertekend (art. 45 lid 5 Rv), maar als jij door het gebrek niet onredelijk bent benadeeld levert dat geen nietigheid van de dagvaarding op (art. 66 lid 1 Rv).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
gveen1990



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015 14:38    Onderwerp: Re: Gedagvaard :( Reageer met quote Naar onder Naar boven

de volmacht is inderdaad niet aan u om over te beslissen., hier kunt u weinig aan doen dus.

Uw geboorte datum en je gebruikers naam impliceren dat u student bent, hierdoor neem ik aan dat u hoogstwaarschijnlijk niet een hoog inkomen heeft.

Mijn advies aan u is om, zelf een jurist in de arm te nemen, dit kunt u doen door op www.juridischloket.nl een afspraak te maken.
wanneer u wordt doorverwezen door het Juridisch Loket dan krijgt u korting op een advocaat, boven op de vergoeding die door het rijk betaald wordt.
de kosten zullen voor u ,mits u aan aan de inkomsteneisen voldoet, niet boven de 150 euro komen, eventuele griffierechten niet meegerekend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds