Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Fulltime stage & Masterjaar
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011 16:37    Onderwerp: Fulltime stage & Masterjaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik ben op zoek naar ervaringen. Ik heb een kans gekregen om tijdens mijn masterjaar fulltime stage te lopen voor 4 tot 5 maanden bij het OM.

Ik vroeg me af of mensen hier meer ervaring mee hebben en of het überhaupt mogelijk is?

Ik ben al gewend om een tandje harder te werken omdat ik ook nominaal twee bachelors tegelijkertijd heb afgerond. Maar ik wil een Masterjaar zeker ook niet onderschatten want dat is andere koek.

Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Nobility,

Leuk je weer te spreken. Je gaat dus beginnen aan je master strafrecht?
Is de stage bij het OM via de afdeling strafrecht?

Mijn ervaring is dat een stage goed te combineren is in de master. En dan met name in het 2e gedeelte van het 2e semester. Het eerste semester is met 4 vakken en practicum te zwaar om te combineren.Bovendien lijken de mastervakken ook in niets op bachelorvakken, waardoor het toch weer zoeken is. In het 2e semester zit eerst nog privatissimum maar als dat klaar is, is er voldoende ruimte om stage te lopen.

Ik ga zelf stagelopen bij de rechtbank in den haag tot 1 oktober en dat combineer ik met het laatste deel van mijn scriptie.

Succes!
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Nobility,

Leuk je weer te spreken. Je gaat dus beginnen aan je master strafrecht?
Is de stage bij het OM via de afdeling strafrecht?

Mijn ervaring is dat een stage goed te combineren is in de master. En dan met name in het 2e gedeelte van het 2e semester. Het eerste semester is met 4 vakken en practicum te zwaar om te combineren.Bovendien lijken de mastervakken ook in niets op bachelorvakken, waardoor het toch weer zoeken is. In het 2e semester zit eerst nog privatissimum maar als dat klaar is, is er voldoende ruimte om stage te lopen.

Ik ga zelf stagelopen bij de rechtbank in den haag tot 1 oktober en dat combineer ik met het laatste deel van mijn scriptie.

Succes!
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Thessa



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 92


BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond de MA moeilijker dan de BA, maar het is zeker niet onmogelijk. Als jij het in je hebt om s avonds en in het weekend nog te studeren, dan kom je een heel eind.
Ik heb mijn studie ook altijd met vanalles gecombineerd.

Succes en veel plezier bij het OM
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zal bij de OU vast helemaal anders gaan dan bij reguliere Uni's maar ik werk al mijn gehele studie 40-50 uur per week en vind het goed te doen (zit nu in het laatste gedeelte van de master). Wel kost het je natuurlijk veel van je vrije tijd, maar het is nou eenmaal een investering.
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de feedback iedereen ^_^

Ik heb besloten het te doen.

Welke functie ga je uitoefenen bij de rechtbank, Patricia? Ik kreeg laatst nog een LinkedIn uitnodiging van je. Ben je bijna klaar met de Master?

Ik weet niet of ik het op internet mag plaatsen maar ik heb zelf een open stage brief gestuurd en een reactie ontvangen. In 's-Hertogenbosch is een contactpersoon die landelijk alle OM stages regelt. Ik ga eerst in juni op gesprek en als de verwachtingen wederzijds op elkaar aansluiten dan mag ik werken als stagiaire parketsecretaris ter ondersteuning van advocaat-generaal bij het ressortparket (complexe strafzaken dus). Eerst krijg ik goede begeleiding van een senior parketsecretaris en later ga ik zelfstandiger functioneren. Het lijkt mij dus echt een kans die ik niet mag missen.

Momenteel maak ik ook al 50+ uur in de week vanwege twee bachelors, 2 volle dagen werken (juridische bijbaan) en Honours College.

Ik ga inderdaad een groot gedeelte van mijn sociale leven opgeven Razz en het wordt weekendwerk en avondwerk. Bovendien ben ik elke dag wel 1,5 uur in de trein dus kan ik mooi een inhaalslag maken met lezen. Mocht het niet lukken dan switch ik de master naar deeltijd of zet ik ‘m tijdelijk tot februari stop. Helaas geen tweede Criminologiemaster maar ik wil de juridische kant op. En als laatste optie de open universiteit want daar hoor ik ook goede verhalen over.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2011 14:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga beginnen bij de Raadkamer Gevangenhouding en later functioneren als griffier en gerechtssecretaris. Maandag ga ik van start. Ik ben erg benieuwd. Wanneer is jou stage bij het OM?

Ik ben inderdaad bijna klaar met mijn master. Mijn scriptie is bijna halverwege en ik moet in september nog het vak ideeëngeschiedenis volgen. Maandag na mijn beëdiging nog een tentamen en dan is het klaar. Een heel erg raar idee. Maar wel ontzettend fijn. Vorige week heb ik ook een gesprek gehad bij een advocatenkantoor in Waddinxveen. Hier ben ik aangenomen voor een studentstage van zes weken. Direct na mijn stage bij de rechtbank. Ik hoop als dat goed gaat daar ook de beroepsopleiding te volgen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2011 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes Patricia!

Hoelang is je stage bij de Rechtbank? En gefeliciteerd met je studentstage. Jij wil dus advocaat worden?

Inmiddels ook een kleine update van mijn kant: ik ben door een rechtbank gebeld en door een ander parket / locatie van het OM voor stage (volgens mij hebben ze echt mensen nodig Razz ) Jammer dat er zo weinig vacatures zijn. Daarnaast heb ik ook gesproken met de stagecoördinator van strafrecht in Leiden die super aardig was en mij een paar tips heeft gegeven Wink

Ik ga in juni twee keer op gesprek om te kijken of er een klik is en om over en weer een beeld te krijgen. Pas na het gesprek hoor ik of ze mij willen Razz

Erg spannend allemaal!

En het begon allemaal met 1 brief. Ik vind het heel erg leuk allemaal en ben zeer enthousiast!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds