Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 04 mei 2024 1:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Feiten verdraaien mag?
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Noa



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 23:43    Onderwerp: Feiten verdraaien mag? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien een vreemde vraag op deze plek, maar ik hoorde gisteren een voor mij zeer bijzonder verhaal:
Een kennis van me heeft een aantal jaren geleden een onderneming gehad samen met een tweetal andere vennoten. Op een bepaald moment is mijn kennis door de andere twee vennoten, die vrienden van elkaar waren, min of meer uit het bedrijf gezet. Mijn kennis moest een flinke zak met geld mee krijgen, maar de twee andere vennoten waren niet voornemens om dat geld mee te geven. Dit kwam met name omdat er - volgens die twee vennoten - nog flink wat rekeningen vereffend moesten worden.
Uiteindelijk is het bedrijf nog slechts eigendom van 1 van de voormalige twee ex-vennoten van mijn kennis.
De voortzettende vennoot kwam enige tijd bij mijn kennis met de mededeling dat hij nog meer geld nodig had (omdat de te vereffenen rekening toch hoger waren dan het geld wat mijn kennis had achter gelaten).
Mijn kennis vroeg in eerste instantie om een opgave van alle gemaakte kosten, maar zijn ex-compagnon was en is dat niet van plan. De zaak is ondertussen voor de rechter geweest en die heeft een deskundige ingeschakeld om eea te controleren. De rechter heeft obv de bevindingen van die deskundige mijn kennis in zoverre volledig in het gelijk gesteld, dat zijn ex-compagnon in ieder geval niets meer te vorderen heeft van mijn kennis. Mijn kennis is er echter ondertussen van overtuigt dat zijn ex-compagnon hem gewoonweg heeft bedondert en meent nog veel meer geld van hem tegoed te hebben. Ondertussen is hij in beroep gegaan en ook zijn ex-compagnon 'surfte' daarop mee.
In zijn reactie aan de rechtbank heeft de ex-compagnon van mijn kennis echter minimaal 5 dingen aangegeven, die absoluut een verkeerde voorstelling van zaken zijn. Ook een aantal (grove) leugens staan opgenomen. Recht toe recht aan kun je stellen dat de ex-compagnon van mijn kennis met name een flink aantal feiten zodanig verdraaid, dat min of meer geweld wordt aangedaan aan de werkelijkheid. Kan iemand mij aangeven hoe een rechter zal kijken naar dergelijke onwaarheden cq. verdraaiingen van de werkelijkheid? Kan dit allemaal zo maar? Wat is jullie mening?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 15:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Komt de rechter het te weten, dan wordt hij meestal boos en deelt een paar klappen uit.





In juridische zin he
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
volleb



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2006 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
Komt de rechter het te weten, dan wordt hij meestal boos en deelt een paar klappen uit.





In juridische zin he


En dan kom je d'r opeens achter dat hij in een ver verleden als bijnaam Cassius Clay had zeker?Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 0:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je kennis van mening is dat er gelogen is door de tegenpartij, moet hij dat weerspreken. Doet hij dat niet, gaat de rechter ervan uit dat die (onjuiste) informatie juist is. De rechter zou per slot van rekening niet kunnen ruiken wat nu wel de waarheid is en wat niet.

Wat voor bedrijf is/was het trouwens?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 3:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In aanvulling op Volente Deo: de rechter is in het privaatrecht heel passief. Van alles wat niet betwist wordt, wordt in beginsel aangenomen dat het klopt.

Het is daarom zaak om alles, hoe evident onjuist ook, te weerleggen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds