Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Facturen ingehouden op borg
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HuurderUtrecht



Leeftijd: 32
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 02 jun 2017 11:49    Onderwerp: Facturen ingehouden op borg Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Sinds enige tijd zijn mijn oude huisgenoten en ik bezig met een procedure tegen onze oude huisbaas (voor het terugvragen van teveel betaalde servicekosten en belastingheffingen). De huisbaas is hier boos over en probeert nu op elke mogelijk manier ons op slinkse wijze geld door de neus te boren. Nu heb ik bij het verlaten van mijn kamer een deel van mijn borg niet teruggekregen vanwege de volgende redenen:

Er is sinds lange tijd sprake geweest van een verstopping waarbij er vermoedelijk sprake is van een kapotte leiding door nalatig onderhoud (dit probleem steekt af en toe de kop op en speelt al meerdere jaren). De huisbaas heeft mij echter, bij het verlaten van de kamer, een factuur gestuurd voor het ontstoppen van de leidingen à dik 700 euro. Hij heeft hiervan 90,90 euro ingehouden op mijn borg. Ik ben de enige die tot dusver heeft kunnen meebetalen aan de ontstopping. Andere oud-huisgenoten hebben niet hoeven meebetalen hieraan. Op de factuur staan allerlei onnodige kosten zoals ‘digitale fotokosten’ à 7,50 (voor het afdrukken van de foto’s van de ‘haren en vet’ die bij de factuur aanwezig waren) en bijvoorbeeld het ‘inhuren’ van een hogedrukreiniger à 47,50 die de huisbaas zelf in zijn bezit heeft. Wij hebben nooit een offerte gezien danwel een akkoord gegeven op het uitvoeren van deze werkzaamheden. De oorzaak van de verstopping schuift hij op ons (mij en een ander huisgenootje waar hij de pik op heeft) af waardoor wij voor de kosten kunnen opdraaien.
N.B. het bedrijf dat de herstelwerkzaamheden heeft uitgevoerd is tevens zijn eigen bedrijf (al doet hij alsof dat bedrijf geheel onafhankelijk is).

Daarnaast kreeg ik een factuur voor het herstellen van mijn vloer (er zaten inderdaad lichte beschadigingen in de vloer). Hiervoor heeft hij eveneens zeer onredelijke kostenposten berekend: 5 hele laminaatplanken zouden zijn aangeschaft terwijl de beschadiging op slechts 2 kleine hoekjes van de planken zat. Met het vervangen van deze 5 laminaatplanken zou hij ander halfuur bezig zijn geweest. Daarnaast zou hij een uur ‘inkopen van benodigdheden’ hebben gedaan en staan er allerlei kostenposten op de factuur waarvan ik zeker weet dat deze niet zijn ingekocht. Kortom: de kosten zijn uit de duim gezogen. Puur om ons te jennen voor het aangaan van een procedure bij de huurcommissie.

Nu gaat het mij niet zozeer om het geld want het totaalbedrag wat is ingehouden op mijn borg is ‘maar’ 230 euro, maar het gaat mij om het principe. Nu ben ik van plan hem een aangetekende brief te sturen met het verzoek om inzage in de originele aankoopbewijzen. Ik vermoed dat hij dit niet zal doen en mijn brief volledig zal negeren. Wat kan ik doen als blijkt dat hij inderdaad niet reageert op mijn aangetekende brieven?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 06 jun 2017 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er onterecht borg is ingehouden, dan is de kantonrechter bevoegd om kennis te nemen van een dergelijk geschil. Zo'n zaak kun je dus eventueel zelf voeren. De huurcommissie neemt wel kennis van zaken die gaan over onderhoud en reparaties, maar voor zover ik weet niet over zaken die betrekking hebben op de borg.

Het verhaal van de verstopping van de afvoer is wat vaag, maar voor zover de verhuurder het hard kan maken dat dat door jou komt, dan had hij mogen verwachten dat jij dat probleem verholpen had bij oplevering, en mag hij op jouw kosten herstel uitvoeren. Verstoppingen door haren en vet laten zich over het algemeen goed (en goedkoop) herstellen met een ontstoppingsmiddel.

De beschadigingen van het laminaat lijken mij een ander verhaal. Ik weet natuurlijk niet wat voor schade het precies is geweest, maar de slijtage die door normaal gebruik ontstaat mag niet tot schade gerekend worden. Bovendien dient verhuurder te bewijzen dat jij de beschadigingen veroorzaakt hebt door middel van bijvoorbeeld een opleveringsrapport.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds