Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Europese Grondwet - voor of tegen?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 12 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Referendum Europese Grondwet, ik stem
Voor!
51%
 51%  [ 25 ]
Tegen!
48%
 48%  [ 24 ]
Niet!
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 49

Auteur Bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou..... de uitslag is dus een heel duidelijk "NEE".
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil or Very Mad
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is wel heel erg verpletterend spijtig .... Confused
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Angrybye
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 21:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop maar dat het kabinet overeind blijft... dat moeten we er nog eens bij krijgen!
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denk dat Wilders daar wel op hoopt. Hij maakt waarschijnlijk ook nog een goede kans. Begint echt eng te worden hier...eerst Fortuyn als grootste Nederlander nu dit...when does the hurting stop.

Edit: Wilders komt morgen met een motie van wantrouwen No smile Hij is ook heel trots op de Nederlanders!Die kunnen 'nee' stemmers dus mooi in hun zak steken Take it down
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Puke

Ik snap ook niet dat ze dit door de burgers laten beslissen Nooo
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2005 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Ik hoop maar dat het kabinet overeind blijft... dat moeten we er nog eens bij krijgen!

Ik hoop anders elke dag op het vallen van het kabinet. Een aftreden bij de gekozen burgemeester affaire was inderdaad zuiverder geweest, maar ik ben in deze snel tevreden Smile.

We gaan nu wel een periode tegemoet waarin ook de grote partijen zich zullen gaan beroepen op hun anti-Europa standpunten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lu.na








Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er breekt, met de uitslag van vandaag, een nieuwe tijd aan voor Den Haag. Ze zullen zich idd moeten gaan beraden, over wat er niet goed is gegaan. Hopelijk wordt er nu een deur opengezet, voor een luisterend oor naar de bevolking.

Overigens, heb ik op geen enkel moment iemand willen beledigen, als dat zo overgekomen is, bied ik mijn oprechte excuses aan.
Ik heb veel campagne gevoerd voor het NEE-front, maar heb en sta nog altijd open voor andere visie's; vandaar ook mijn keus, om op dit forum te komen.

Mijn NEE was niet tegen Den Haag en ook niet tegen Europa, mijn NEE was gestoeld op diverse onderdelen van de grondwet, waar ik het niet mee eens ben; en met mij dus plm. nog 2/3 van de bevolking. Ik ga ervan uit, dat de meeste mensen een weloverwogen beslissing hebben genomen. Ook de JA-stemmers en dat respecteer ik zeer zeker ook.

Het was te kort dag, voor uitgebreide debatten; de overheid is zelf pas een maand geleden begonnen met informatie en campagnes.

Er is ons erg weinig tijd gegund. Maar gelezen heb ik het helemaal.

Ik hoop op een goede samenwerking in Europa, daar ga ik voor,met behoud van eigen identiteit en veto-rechten.

Bedank voor jullie reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Edde

Edde

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 0:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik snap ook niet dat ze dit door de burgers laten beslissen Nooo


Waarom niet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Edde

Edde

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 0:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ramonkey schreef:
Denk dat Wilders daar wel op hoopt. Hij maakt waarschijnlijk ook nog een goede kans. Begint echt eng te worden hier...eerst Fortuyn als grootste Nederlander nu dit...when does the hurting stop.


Als het al een doorslaggevende rol heeft gespeeld, is het een NEE tegen kabinet Balkenende. Dat is niet hetzelfde als een JA voor Wilders.

Ramonkey schreef:
Edit: Wilders komt morgen met een motie van wantrouwen No smile Hij is ook heel trots op de Nederlanders!Die kunnen 'nee' stemmers dus mooi in hun zak steken Take it down


Hmmm, ik zal proberen dit niet als belediging te zien. Net als de opmerkingen van het kabinet als "het licht gaat uit", "er komt oorlog" en soortgelijke onzin, waarmee ze toch wel heel erg sterk de indruk wekte de bevolking niet serieus te nemen. En eigenlijk een beetje te dom vond om hierover te beslissen.

Zonder een populist als Wilders een hart onder de riem te willen steken; hij leek het gevoel van de kiezers duidelijk veel beter aan te voelen dan de meerderheid van de Tweede Kamer. Dat hij er politieke winst uit probeert te slepen maakt duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben...

Veel sterker vond ik overigens Rouvoet, iemand waarmee ik het anders hartgrondig oneens ben - ik heb het niet zo op de vermenging van religie en politiek: die wist tijdens de debatten heel helder te verwoorden waar het zeer zat. Eerlijk gezegd heb ik wel genoten van de debatten.

Zoals iemand hier al opmerkte zullen de partijen nu wel op de proppen komen met hun anti-grondwetstandpunten. Ik ben benieuwd, ook naar het vervolg. Hoe lang gaan de debatten over de EU nog door, en heeft Den Haag nu eindelijk door dat de bevolking serieus genomen wil worden? Na Fortuyn leek de boodschap immers ook duidelijk over gekomen te zijn...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 0:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lu.na schreef:


Overigens, heb ik op geen enkel moment iemand willen beledigen, als dat zo overgekomen is, bied ik mijn oprechte excuses aan.
Ik heb veel campagne gevoerd voor het NEE-front, maar heb en sta nog altijd open voor andere visie's; vandaar ook mijn keus, om op dit forum te komen.


Ja de groeten. Net als met het verdedigen van de argumenten om tegen te stemmen kom je ook nu weer volstrekt ongeloofwaardig over. Denk jij serieus dat je nog kan beweren dat je niemand wilde beledigen terwijl je andersdenkenden eerst nog het verwijt maakte "domme mensen" te zijn? Hoe zou zoiets nou toch overkomen???
Je was toch ook verontwaardigd over het aantal puberale en domme reacties...je had, naar eigen zeggen, beter verwacht. Je had waarschijnlijk verwacht hier meer kuddedieren aan te treffen die je met een beroep op het gevoel ("jullie verkopen onze ziel!!!") wel even zou kunnen overhalen. Je was immers druk bezig met campagne voeren.
Je ving echter bot en besloot toen maar te gaan schelden. Triest en ongepast. Zoek voor de toekomst het woord 'pluralisme' eens op. Je beweert het te kennen, daar blijkt, op de momenten dat het telt, echter niets van.

Voor de tegenstemmers die wel een weloverwogen beslissing hebben genomen heb ik overigens alle respect...dat had ik ook al voordat de uitslag bekend werd en tijdens de discussies met hen hierover...zou je ook eens moeten proberen en niet als een wilde tekeergaan zodra je merkt dat je niemand kunt overtuigen...

Ik ben ook benieuwd hoe Den Haag dit oppakt, beetje wakker schudden kan nooit kwaad.

Trusten.
_________________
Be the change you want to see in the world


Laatst aangepast door Ramonkey op do 02 jun 2005 0:59, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 0:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edde schreef:
Hmmm, ik zal proberen dit niet als belediging te zien


Die opmerking (over het in de zak steken) was sarcastisch bedoeld, niet beledigend.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Edde

Edde

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 1:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ramonkey schreef:
Edde schreef:
Hmmm, ik zal proberen dit niet als belediging te zien


Die opmerking (over het in de zak steken) was sarcastisch bedoeld, niet beledigend.


Mooi. Want ik heb helemaal niets met Wilders. Net zo min als met Fortuyn. Die vage zo-de-wind-waait-waaien-de-bomen-types mogen van mij vandaag nog uit Den Haag vertrekken. Ze lossen namelijk niets op; ze roepen maar wat. Confused Laat onverlet dat de gewone politici wel eens wat meer mogen luisteren...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 02 jun 2005 2:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
saar schreef:
Nou ik weet nog niet wat ik ga stemmen, dr zijn nu weer argumenten tegen wat betreft dierenwelzijn Crying or Very sad .

Vermoedelijk is dit tegenargument iets als "De Grondwet doet niets tegen dierenbeulen", of iets subtieler "De Grondwet bevat geen verbod op stierengevechten".

Dit zuigde ik op 12 mei eigenlijk uit mijn duim. Ik had toen nog geen idee dat het stierenvechten werkelijk een argument was dat gebruikt werd. Ik schat dat het voor minimaal 5 procent tegenstemmers heeft gezorgd.

Ik snap overigens nog steeds niet op welke bepalingen het 'we verliezen onze identiteit' gebaseerd zou kunnen zijn. De laatste dagen was dat het argument dat ik het meest gehoord heb.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 12 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds