Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 03 jun 2024 23:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Enkele vragen over rechten in deeltijd
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leonardus



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 16 jun 2005 23:47    Onderwerp: Enkele vragen over rechten in deeltijd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Na drie jaar als fysiotherapeut te hebben gewerkt en momenteel werkzaam te zijn voor een farmaceutisch bedrijf ben ik er "eindelijk" achtergekomen wat me nou echt interesseert, gezondheidsrecht.
En dan te bedenken dat ik al van plan was met rechten te beginnen direct na de middelbareschool, mmmmm?
Ik ben dat nu dus alsnog van plan een wel in deeltijd (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen)
Zoals bijna iedere starter heb ook ik enkele vragen waarop ik een antwoord hoop te krijgen.

- Is er een verschil in waarde als je studeert aan de OU of als je dit doet aan een reguliere Uni?
- Is het bij rechten gewenst om veel met werkgroepen te werken?
- Wat is het carriereperspectief voor iemand die nu 31 is en tegen de 40 als hij klaar is op het gebied van de advocatuur en jurist in het gezondheidsrecht?

Zoals jullie zien vele vragen, graag hoor ik jullie reacties en ervaringen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: za 18 jun 2005 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan alleen op je tweede vraag antwoorden. Ik ben erg voor veel werkgroepen. IK heb dat best gemist in mijn masterfase (RuG). Tijdens werkgroep kan je vrij open en laagdrempelig discussiëren over de stof, wat het een stuk interessanter maakt en wat bovendien de beheersing van de stof bevordert.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 18 jun 2005 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je al een HBO of universitaire studie op zak hebt, kun je bij de Universiteit Leiden de rechtenstudie tijdens de avonduren in 4 jaar doen (colleges in Den Haag). Scheelt weer wat jaartjes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leonardus



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben vrijwel zeker van plan om aan de RUN te gaan studeren, mede omdat ik al dacht dat het volgen van werkgroepen belangrijk is.
Verder lijkt het me dat je op een reguliere uni ook sneller kunt studeren als je dat zou willen.

Zijn er mensen die deeltijd Ned. recht hebben gestudeerd op latere leeftijd en nu werkzaam zijn in deze sector?
Ïk zou graag ook jullie ervaringen willen horen.

Nogmaals mijn dank
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

V.w.b. de werkgroepen: de waarde daarvan kan nogal verschillen, heb ik gemerkt. Soms is het een soort extra hoorcollege, soms kun je heel leuk samen discussieren. Het hangt van de grootte van de groep af, maar bij mijn weten is Nijmegen een stuk minder massaal dan Rotterdam.

V.w.b. het beroepsperspectief: ik zie het zelf wel als het zo ver is. De studietijd gebruik ik om eens te kijken naar wat er naast strafrecht en ondernemingsrecht nog meer leuk is en het traject daarna: ach, het balletje rolt wel zoals het rolt en meestal komt hij op een leuke plek terecht. Zo is het me tenminste altijd nog vergaan, dus waarom deze keer niet?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier nog een deeltijdstudent (OU). De OU kent ook werkgroepen/begeleidingsbijeenkomsten. Ik heb het tot nu toe één keer op kunnen brengen daarheen te gaan, maar juist bij de OU tref je (te) veel mensen die zijn gaan studeren omdat ze het vroeger niet konden.

Ik had mij daar slechts voorbereid door de stof door te lezen die we zouden bespreken en kreeg al snel naar mijn hoofd geslingerd 'wat doe je hier nog, je weet alles al', terwijl ik na één keer lezen vooral wist dat ik de stof nog lang niet beheerste. Het feit dat de begeleider de stof nog minder beheerste maakte het al niet beter.

Persoonlijk vind het zelfstandig en volledig in eigen indeling en tempo werken ideaal, maar nu ze bezig zijn om cursussen digitaal aan te gaan bieden, overweeg ik toch over te stappen naar een reguliere universiteit.

Daarnaast heb ik tot op heden nog niet een heel hoge pet op van het niveau.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Leonardus



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hola,

Het balletje gaat zoals het rolt, dat is iets wat in mijn hoofd moet gaan zitten, maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Hoe denk je over de verschillende beroeps mogelijkheden na je studie, denk je dat je voor alles nog in aanmerking kan komen?



Waarom ben je niet onder de indruk van het niveau van de OU?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leonardus schreef:
Hola,

Het balletje gaat zoals het rolt, dat is iets wat in mijn hoofd moet gaan zitten, maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Hoe denk je over de verschillende beroeps mogelijkheden na je studie, denk je dat je voor alles nog in aanmerking kan komen?

Ik ben er, zoals ik hier eerder ook al eens heb gezegd, nog niet eens uit of ik wel iets er mee wil gaan doen.

Wat betreft kansen: ik denk dat ik het voordeel heb ik dat ik binnen mijn netwerk genoeg ingangen kan vinden om werk te vinden. Uiteraard kom je niet meer overal voor in aanmerking, want een (groot) kantoor zal niet graag een 35-jarige ervaren ondernemer als stagiair willen hebben, omdat zo iemand lastig te vormen is.

Quote:

Waarom ben je niet onder de indruk van het niveau van de OU?

Ik denk dat het primair komt door het feit dat de onderwijs heel erg op losse cursussen is gericht en daardoor veel meer op het tentamen dan op beheersing van de stof en het ontwikkelen van een beetje wetenschappelijke vaardigheden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 12:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Wat is het carriereperspectief voor iemand die nu 31 is en tegen de 40 als hij klaar is op het gebied van de advocatuur en jurist in het gezondheidsrecht?


Je hoeft natuurlijk niet het advocatuur-traject in te gaan. Een functie als directiesecretaris is bijvoorbeeld na de studie ook binnen bereik. Gewoon even heel breed denken.

Als je kiest voor gezondheidsrecht, dan is het misschien wel aardig om via de universiteit in contact proberen te komen met oud-studenten.

P.S. Misschien scheelt het in mijn geval dat het beroepsperspectief altijd al waardeloos was. Toen ik afstudeerde zaten we in een enorme economische dip, dus tja, dan ben je jong, maar je kunt weinig, want er IS haast niets. En iedereen vroeg minimaal 3 jaar werkervaring ....
Zo is er dus altijd wel wat ... haha.... Kortom: gewoon doorzetten en eerst maar eens (af-)studeren. Hoe het daarna gaat zie je later wel.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Leonardus



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet het, eerst maar eens beginnen met de studie alvorens ik over mogelijkheden na de studie ga praten. Mijn issue is alleen dat ik nu eindenlijk het licht heb gezien en een baan als advocaat en/of gezondheidsjurist ambieer. Ik probeer mijn huidige en toekomstige werkzaamheden daar ook op te richten.

Ik weet dat als je ouder wordt, je leeftijd tegen je gaat werken. Ik weiger hier overigens mee akkoord te gaan.


Wat is jullie werkgeschiedenis precies en toekomstbeeld?
(behalve dat je niet zeker weet of je er iets mee gaat doen)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leonardus schreef:
Wat is jullie werkgeschiedenis precies en toekomstbeeld?
(behalve dat je niet zeker weet of je er iets mee gaat doen)

Ik ben al een jaar of 15 ondernemer in de IT. Mijn toekomstbeeld concentreert zich momenteel primair op mijn dochtertje Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Leonardus



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2005 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is zeker het belangrijkste!!!
Relativeren in deze dus ook Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: di 21 jun 2005 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
- Wat is het carriereperspectief voor iemand die nu 31 is en tegen de 40 als hij klaar is op het gebied van de advocatuur en jurist in het gezondheidsrecht?


Het carriereperspectief kan ik niet goed inschatten. Ik denk wel dat je een groot voordeel hebt met je achtergrond in de medische kant. Kennis van medisch handelen en medische termen geeft je zeker een voorsprong.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Leonardus



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2005 11:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop hier inderdaad mijn voordeel mee te hebben, we zullen zien.
Bedankt voor je reactie.

Wat is je werk/studieachtergron en hoever ben je inmiddels met je studie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
suusje








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 06 aug 2005 8:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Leonardus,

Gewoon aan de slag gaan in september. Als je het nu niet doet, blijf je er spijt van houden. Zo ging het bij mij althans.
Ik studeer nu 4 jaar aan de RUN (en lig volledig op schema) en het bevalt me prima. De werkgroepen zijn in het deeltijdprogramma geintegreerd. Wel gaat het wat sneller dan bij de dagstudenten (aldus docenten). Zo is er minder ruimte voor discussie en worden vaker de antwoorden gegeven. Maar, als er een discussie op gang komt, dan schijnt die vaak interessanter te zijn dan bij de dagstudenten (aldus docenten) vanwege de 'levens- en werkervaring' die in de zaal zit. Al met al is het studeren in deeltijd erg leuk en het verruimd je zicht.

Met je medische achtergrond is er tegen die tijd altijd wel iets te vinden. Daarover zou ik me absoluut geen zorgen maken.

Ik zou zeker niet voor de OU kiezen. Ik heb er destijds overigens ook over getwijfeld. Echter het contact met medestudenten en docenten (hoogleraren bij HC en UD's/ajo's bij WC) is erg belangrijk en laat de soms taaie stof wat meer leven. Verder heb ik het gevoel dat de universiteit beter staat aangeschreven dan de OU.

Vergis je trouwens niet in de inpact die het heeft op je priveleven. Er gaat in de studiemaanden erg veel tijd inzitten. Gelukkig zijn er de zomermaanden (waarbij je dan om 8.37 's ochtends op een rechtenforum zit te kijken...?).

Succes met je keuze.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds