Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Encyclopedie 1
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kitty88



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2012 3:06    Onderwerp: Encyclopedie 1 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben eerstejaars studente rechten aan de VU en ik heb nu het vak encyclopedie, maar ik snap er helemaal niks van. Op zich vind ik het wel een leuk onderwerp, maar als ik het boek opensla zie ik door de bomen het bos niet meer! Met de rest van de vakken gaat het mij beter af.

De hoorcolleges begrijp ik beter, dus ik zat eraan te denken om dan maar vanuit de hoorcolleges en samenvattingen te gaan werken. Maar dan mis ik misschien bepaalde delen die belangrijk zijn? Zijn er andere mensen die ook moeite met dit vak hebben gehad? Hoe hebben jullie het aangepakt?

We werken trouwens met Recht, orde en vrijheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nerdje



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 18 feb 2012 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik probeerde vorige week zelf samenvattingen te maken maar dan betrap ik mezelf erop dat ik alles overschrijf van het boek Shocked .. Ik ga denk ik aan de slag met de samenvattingen van qbdbd en de hoorcollegesheets etc.

P.S. ik vind R.O.V. trouwens een rotboek voor zo'n "inleidende" vak. Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kitty88



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 3:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nerdje schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik probeerde vorige week zelf samenvattingen te maken maar dan betrap ik mezelf erop dat ik alles overschrijf van het boek Shocked .. Ik ga denk ik aan de slag met de samenvattingen van qbdbd en de hoorcollegesheets etc.

P.S. ik vind R.O.V. trouwens een rotboek voor zo'n "inleidende" vak. Mad


Precies! Het boek is veel te langdradig, de filosofen staan vaak door elkaar heen vernoemd en het is ook niet echt in je eigen woorden na te vertellen.

Heeft QBD goede samenvattingen? Nog nooit geprobeerd eigenlijk, ik heb er een van Stuvia gehaald die me wel handig leek. Misschien dat het met een zesje te redden valt zonder het boek, ik hoop het!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.G. Ton



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 301


BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen ik in het 1e jaar van de VU zat heb ik na een weekje of 6 dit vak maar gelaten voor wat het was. Ook ik zag door de bomen het bos niet meer en wie had wat nu verteld.

Uiteindelijk heb ik vorig jaar het vak gelukkig gehaald, hoewel ik het wel leuk vind om de docent (dhr Zwart) het verhaal te horen vertellen kan ik er weinig mee.

Enige tip die ik kan geven is stampen. Ik zou niet te veel tijd in het boek steken, maar meer richten op de werkgroepen en hoorcollege's. Heb het boek wel gelezen, maar 1 keer en niet voor het tentamen alles nog een keer doornemen.

Als je de hoorcollege's kent, en de werkgroepen dan is een voldoende zeker mogelijk.

En als je dit al zo een leuk vak vind, dan ga je Rechtgeschiedenis helemaal leuk vinden Confused
_________________
Recht is Recht, en voor jou maken ze dat heus niet krom
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Kitty88



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.G. Ton schreef:
Toen ik in het 1e jaar van de VU zat heb ik na een weekje of 6 dit vak maar gelaten voor wat het was. Ook ik zag door de bomen het bos niet meer en wie had wat nu verteld.

Uiteindelijk heb ik vorig jaar het vak gelukkig gehaald, hoewel ik het wel leuk vind om de docent (dhr Zwart) het verhaal te horen vertellen kan ik er weinig mee.

Enige tip die ik kan geven is stampen. Ik zou niet te veel tijd in het boek steken, maar meer richten op de werkgroepen en hoorcollege's. Heb het boek wel gelezen, maar 1 keer en niet voor het tentamen alles nog een keer doornemen.

Als je de hoorcollege's kent, en de werkgroepen dan is een voldoende zeker mogelijk.

En als je dit al zo een leuk vak vind, dan ga je Rechtgeschiedenis helemaal leuk vinden Confused


Ik maak de vragen nu eerst aan de hand van die samenvatting (wat aardig lukt) en zet er daarna bij wat in het werkcollege toegevoegd wordt.

Komen de tentamenvragen een beetje overeen met wat behandeld is in de hoor/werkcolleges? Ik merk bij sommige vakken dat het echt niet nodig was geweest om je blind te staren op het boek, maar bij andere vakken zitten toch antwoorden die je alleen in de literatuur tegenkomt.

Wat ze sowieso vaak doen is gewoon oude tentamenvragen gebruiken, in dat geval wordt het wel makkelijk om een vak te halen Rolling Eyes

Hoe vaak heb je het vak overgedaan eigenlijk? En wat houdt rechtsgeschiedenis ongeveer in?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nerdje



Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2012 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kitty88 schreef:
Nerdje schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik probeerde vorige week zelf samenvattingen te maken maar dan betrap ik mezelf erop dat ik alles overschrijf van het boek Shocked .. Ik ga denk ik aan de slag met de samenvattingen van qbdbd en de hoorcollegesheets etc.

P.S. ik vind R.O.V. trouwens een rotboek voor zo'n "inleidende" vak. Mad


Precies! Het boek is veel te langdradig, de filosofen staan vaak door elkaar heen vernoemd en het is ook niet echt in je eigen woorden na te vertellen.

Heeft QBD goede samenvattingen? Nog nooit geprobeerd eigenlijk, ik heb er een van Stuvia gehaald die me wel handig leek. Misschien dat het met een zesje te redden valt zonder het boek, ik hoop het!


QBD heeft meestal goede samenvattingen. Ik heb samenvattingen van strafrecht en goederenrecht bij ze gekocht. Die van strafrecht was beter dan goederenrecht. Volgens mij waren de laatste 2 weken van goederenrecht niet in de samenvatting opgenomen, dus dat was wel minder Confused ...
Hoe zijn de samenvattingen van Stuvia? En welke heb jij gekocht? Ze hebben zo veel en de prijzen verschillen ook heel erg Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds