Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 09 mei 2024 6:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Eigen hoofdaansluiting GWE niet in koopakte
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aeroblizz



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2015 14:56    Onderwerp: Eigen hoofdaansluiting GWE niet in koopakte Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Allemaal,

Ik heb in juli 2010 een appartment gekocht. Er is mij toentertijd nooit gemeld dat hiervoor geen eigen hoofdmeters waren voor Gas, Water &

Elektra. Dit was naar mijn weten ook nergens anders vermeld.

Even voor de beeldvorming: Het (voormalige) huis waar wij in wonen is in 2009-2010 opgesplitst in 3 appartementen, namelijk: Adres 31-1, Adres

31-2 & Adres 33. Waarbij er voor 31 en 33 een apparte voordeur en ook een eigen hoofdmeter is geplaatst. Echter 31-1 en 31-2 (mijn

appartement) delen deze beide.

Nu hebben mijn buurvrouw en ik ook onderling (gelukkig) een aardige band, en verrekenen wij deze kosten (die op haar naam binnen komen) naar

eerijke verhoudingen.

Nu is het zo dat ik mijn appartement te koop heb gezet. Voor de mogelijk kopers en ook vooral voor mijn buurvrouw zou het fijn zijn als er een

eigen hoofdmeter zou komen. Mogelijk zijn de nieuwe kopers minder goedwillig in het betalen van deze kosten.

Ik heb hiervoor een offerte opgevraagd om dit te plaatsen, de kosten hiervoor zijn ongeveer €2000,-
Nu vroeg ik me af of ik een poot heb om op te staan om deze kosten te verhalen bij de verkoper.

Ik heb mijn koopakte nog even nagekeken. Echt iets specifieks over het niet hebben van een eigen aansluiting van Gas, Water & Elektra staat er niet in.

Wel staat er de volgende regel in: "Koper aanvaardt uitdrukkelijk de lasten en beperkingen die voortvloeien uit feiten die aan hem bekend zijn of aan hem bekend hadden kunnen zijn uit eigen onderzoek, voor zover een dergelijk onderzoek naar de geldende verkeersopvattingen van hem verlangt mag worden"

Maar ik weet niet in hoeverre ik dit moet zien als "eigen onderzoek, wat van mij verlangt mag worden". Lijkt me niet dat je als koper de kruipruimte in gaat om te kijken of je wel een eigen hoofdaansluiting hebt.
Natuurlijk het feit dat we pas 5 jaar later hiermee aankomen, zou een degelijk tegenargument kunnen zijn.

Ik hoor graag jullie reactie.
Bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Panadero



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 37


BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2015 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit, zoals u al schrijft, eigen onderzoek had u al kunnen nagaan dat er geen eigen meter is voor de nuts voorzieningen.
Tevens heeft u er vijf jaar geen punt van gemaakt en vindt u het pas een probleem nu u de boel wil verkopen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2015 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U had dit wel kunnen en moeten onderzoeken. Bovendien hoeft u dit niet te doen, maar kunt u voor veel minder geld tussenmeters laten plaatsen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
aeroblizz



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 10 dec 2015 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
U had dit wel kunnen en moeten onderzoeken. Bovendien hoeft u dit niet te doen, maar kunt u voor veel minder geld tussenmeters laten plaatsen.


Allereerst bedankt voor je reactie! Wat je zegt is zeker waar, dat is ook een fout van mijn kant. Maar ik zou geen echte Nederlander zijn om te proberen het onderste uit de kan te halen Wink

Laat ik ook voorop stellen dat ik een absolute leek ben op technisch gebied, maar tussenmeters hebben ze er wel ingeplaatst. Maar met een tussenmeter kan bijv. een Liander of Vitens toch niet je verbruik meten en dat factureren? Dan blijft dat via de buurvrouw moeten?

Bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 10 dec 2015 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt zich er niet achter verschuilen dat u een 'leek' zou zijn. Bij de koop van een huis is het niet meer dan normaal dat u ook de meterkast (of waar het dan ook zit) e.d. checkt. Zitter er ouden/nieuwe meters, hoeveel groepen zijn er, hoe (oud) is het leidingwerk etc.
En ja, afrekening zal via de buren blijven moeten lopen als u de huidige situatie in stand laat. Past u het aan, dan zijn de kosten voor u, niet voor de vorige eigenaar.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds