Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 06 jun 2024 2:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Deurwaarder!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 20:40    Onderwerp: Deurwaarder! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jawel, het is dan eindelijk zo ver! Morgen krijgen we een deurwaarder over de vloer! Het leuke is dat hij niet voor mij komt, maar voor de vorige bewoner.

Tenminste, als het allemaal goed gaat lijkt het me best interessant om ook maar eens gezien te hebben. Even een opfrissertje, zowel vanuit studie als eigenbelang:

- Mag deze persoon zich je huis binnen forceren? Ik zou denken van niet maar op het briefje staat dat ie dat mag. ??? Er staat niet dat hij gerechtsdeurwaarder is, maar het betreft geloof ik een betalingsachterstand voor de waterschapsbelasting, mag de fiscus zomaar boeman spelen?
- Is het mogelijk dat je als nieuwe bewoner schulden overneemt van de vorige eigenaar? Klinkt misschien raar, maar je neemt een huis toch over met alle daarop rustende 'baten en lasten'. Dit gaat m.i. over dingen als erfdienstbaarheid, of zouden daar ook belastingaanslagen onder kunnen vallen?
- Hoe herken je het id van een deurwaarder? Is daar een speciale algemeen bekende format voor? Als een (gerechts)deurwaarder met een legitimatie zou komen zou ik niet eens weten of die echt is of niet.

Dat zijn zo wat gedachten die hierover bij me opkomen. Misschien is het zelfs wel een fake... ik vind het wel spannend!

Graag jullie mening / inzichten hierover, tips zijn ook welkom!

Grtz Michèle
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2005 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ehm...waar komt de deurwaarder voor? Een beslaglegging op roerende zaken?

Als het gaat om waterschapsbelasting is er waarschijnlijk een dwangbevel uitgevaardigd. Vaag dat hierbij de GBA-gegevens niet zijn gecontoleerd.

Staat de vorige bewoner soms nog op je adres ingeschreven?
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, dank voor je reactie.

Ik heb het waterschap gebeld vanmorgen, en bij hun was idd niet bekend dat hij is verhuisd. We hebben het wel netjes doorgegeven aan de gemeente, dus ik vermoed dat in de communicatie tussen die twee iets fout is gegaan.

Schijnbaar is de man gisteren al geweest want er lag een briefje dat ie vandaag weer zou komen. Daarop stond idd dat hij een dwangbevel heeft voor de vorige eigenaar. Ook staat er dat als er niet wordt betaald, hij beslag zal leggen. Als hij geen toegang tot de woning krijgt "is hij genoodzaakt zich, op door de wet voorgeschreven wijze, toegang tot de woning te verschaffen."
Ik vroeg me af of ie dat ook inderdaad mag. Dit is niet zomaar een incassobureau dat bluft, wat veel mensen vaak ook 'deurwaarder' noemen maar die het volgens mij niet zijn.

Grtz M.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 10:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Hoi, dank voor je reactie.

Ik heb het waterschap gebeld vanmorgen, en bij hun was idd niet bekend dat hij is verhuisd. We hebben het wel netjes doorgegeven aan de gemeente, dus ik vermoed dat in de communicatie tussen die twee iets fout is gegaan.

Schijnbaar is de man gisteren al geweest want er lag een briefje dat ie vandaag weer zou komen. Daarop stond idd dat hij een dwangbevel heeft voor de vorige eigenaar. Ook staat er dat als er niet wordt betaald, hij beslag zal leggen. Als hij geen toegang tot de woning krijgt "is hij genoodzaakt zich, op door de wet voorgeschreven wijze, toegang tot de woning te verschaffen."
Ik vroeg me af of ie dat ook inderdaad mag. Dit is niet zomaar een incassobureau dat bluft, wat veel mensen vaak ook 'deurwaarder' noemen maar die het volgens mij niet zijn.

Grtz M.

De belastingdeurwaarder mag, 'in naam des konings' een dwangbevel uitvaardigen *en* executeren, zonder tussenkomst van de rechter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
kobrakai



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 10


BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005 20:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als hij de deurwaarder de woning wilt binnentreden als de bewoner er niet is moeten er een aantal andere personen aanwezig zijn, politieambtenaar (welke functie weet ik niet uit mijn hoofd) + een slotenmaker die het slot openmaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Iris



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 11 okt 2005 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ook een keer een deurwaarder aan de deur gehad voor mijn huisgenoot. Die had nog voor 1000 euro aan parkeerboetes openstaan. Ook mij werd een dwangbevel voorgehouden. Als rechtenstudent ben ik natuurlijk de discussie met de deurwaarder aangegaan. Dit aangezien mijn huisgenoot nog 3 weken in het buitenland op vakantie zat en ik bang was dat ze mijn huis in zouden komen als ik er niet was! Rolling Eyes

Mijn ervaring is, dat deze mensen geen overhaaste dingen doen. Terwijl hier zeker was dat deze boetes openstonden en deze man bovendien in het pand woonde waar ze voor de deur stonden, zijn ze niet zomaar naar binnen getreden. Na overleg en een telefoontje naar mijn huisgenoot hebben ze een maand uitstel gegeven en mocht mijn huisgenoot de boetes alsnog voldoen. Zonder teveel gedoe dus opgelost. Ik zou zeggen, bel eens met het kantoor en leg de situatie uit. Ze zullen je neem ik aan altijd uitleg geven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: di 11 okt 2005 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er moet een hulpofficier van justitie mee:

Artikel 2 lid 1 Algemene wet op het binnentreden
Voor het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is een schriftelijke machtiging vereist, tenzij en voor zover bij wet aan rechters, rechterlijke colleges, leden van het openbaar ministerie, burgemeesters, gerechtsdeurwaarders en belastingdeurwaarders de bevoegdheid is toegekend tot het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner. De machtiging wordt zo mogelijk getoond.

Artikel 444 Rv
1. De deurwaarder heeft ter inbeslagneming toegang tot elke plaats, voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van zijn taak nodig is.
2. Indien de deuren gesloten zijn, of de opening daarvan geweigerd wordt, gelijk mede indien geweigerd wordt enige kamer of stuk huisraad te openen, alsmede wanneer bij niet-tegenwoordigheid van de geëxecuteerde er niemand gevonden wordt om hem te vertegenwoordigen, zal de deurwaarder zich vervoegen bij de burgemeester der gemeente in wiens tegenwoordigheid de opening van de deuren en van het huisraad zal worden gedaan voor zover dat redelijkerwijs nodig is. De burgemeester kan zich doen vertegenwoordigen door een ambtenaar van politie die tevens hulpofficier van justitie is. Van de tegenwoordigheid van deze ambtenaar en van hetgeen in zijn bijzijn, uit kracht van dit en de volgende drie artikelen, is verricht, zal melding gemaakt worden in het proces-verbaal van beslag.
3. Bij het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner zijn de artikelen 10 en 11, tweede lid, van de Algemene wet op het binnentreden op het proces-verbaal van beslag van overeenkomstige toepassing. Deze artikelen gelden eveneens in het geval dat na het binnentreden geen beslag wordt gelegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
blackdiamond






Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 86


BerichtGeplaatst: di 22 nov 2005 19:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Michèle schreef:
Hoi, dank voor je reactie.

Ik heb het waterschap gebeld vanmorgen, en bij hun was idd niet bekend dat hij is verhuisd. We hebben het wel netjes doorgegeven aan de gemeente, dus ik vermoed dat in de communicatie tussen die twee iets fout is gegaan.

Schijnbaar is de man gisteren al geweest want er lag een briefje dat ie vandaag weer zou komen. Daarop stond idd dat hij een dwangbevel heeft voor de vorige eigenaar. Ook staat er dat als er niet wordt betaald, hij beslag zal leggen. Als hij geen toegang tot de woning krijgt "is hij genoodzaakt zich, op door de wet voorgeschreven wijze, toegang tot de woning te verschaffen."
Ik vroeg me af of ie dat ook inderdaad mag. Dit is niet zomaar een incassobureau dat bluft, wat veel mensen vaak ook 'deurwaarder' noemen maar die het volgens mij niet zijn.

Grtz M.

De belastingdeurwaarder mag, 'in naam des konings' een dwangbevel uitvaardigen *en* executeren, zonder tussenkomst van de rechter.


De belastingdeurwaarder vaardigt geen dwangbevel uit. Een dwangbevel is een executoriale titel. In dit geval wordt het dwangbevel door het Waterschap uitgevaardigd. De waterschapsdeurwaarder betekent het dwangbevel bij deurwaardersexploot en doet bevel om binnen 2 dagen te betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2005 21:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alsnog dank allemaal voor deze reacties! Alle weetjes en regels staan nu wel mooi handig op een rijtje!
En inderdaad liep het bij mij ook met een sisser af, want ik heb gelijk 's ochtends opgebeld en verteld dat de geadresseerde hier niet meer woont. Nooit meer wat van gehoord. Very Happy
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: do 24 nov 2005 9:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens hebben waterschappen (bestuursorgaan) eigen belastingdeurwaarders. Deze zijn bij wet bevoegd beslag te leggen. Dit is niet te vergelijken met incassobureau's.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds