Derde landen en Europese aanbestedingen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Derde landen en Europese aanbestedingen Auteur: maartjedevries BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2013 16:58
    —
Beste allemaal,

Ik ben me voor mijn afstuderen aan het inlezen op gebied van Europese aanbestedingen. Nu weet ik dat men bezig is met CETA, een verdrag tussen de EU en Canada waarbij het onder andere mogelijk moet worden dat Canadese bedrijven meedingen op Europese aanbestedingen.

Nu heb ik gelezen dat er nu bepaalde WTO-landen al alsnog mee mogen dingen naar Europese aanbestedingen, onder bepaalde voorwaarden. Maar dit is een langdurig en traag proces.

Naast dit lijkt mij in eerste opzicht de makkelijkste oplossing om als Canadees bedrijf toch mee te kunnen dingen op een EU-aanbesteding om simpelweg een BV of Ltd. of andere entiteit op te richten in een EU-land en vanuit die entiteit mee te dingen.

Ik kan me daarbij haast niet voorstellen dat hier niet aan gedacht is door de EU en vroeg me af waar ik meer informatie kan vinden over dit onderwerp.

Concreet is mijn vraag dus: mag een derde land dat een vennootschap in een EU-lidstaat opricht met als doel mee te dingen naar een EU aanbesteding (of meerdere) daadwerkelijk meedingen. Wat zijn de regels hieromtrent? Zijn er uberhaupt regels hierover?

Weet iemand waar ik hier meer informatie over kan vinden?



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl