Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 05 mei 2024 15:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

De universiteit aanmerken als "school"?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 13:12    Onderwerp: De universiteit aanmerken als "school"? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Avish schreef:

Geschreven in dit topic
Wees niet getreurd, natuurlijk houdt de school rekening met het feit dat mensen samen gaan werken. Docent Khan zegt hierover het volgende:

Khan: ‘Maar een geslaagde fraudepoging kost wel veel tijd. Die tijd kunnen studenten beter besteden aan het maken van hun opdrachten, daar hebben ze ook nog wat aan.‘ Daarbij mogen studenten van hem best samenwerken. ‘Zolang ze zelf maar hun antwoord formuleren.‘

Bron: Mare (http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/27/0901.html)

Goh? Dus je mag 'best' samenwerken?

Hm... laat ik maar niks zeggen...

Quote aangepast voor de duidelijkheid
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Avish








Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 14:23    Onderwerp: Re: CODAS, samenwerking mag! Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Avish schreef:
Wees niet getreurd, natuurlijk houdt de school

Hm... laat ik maar niks zeggen...


Voel je vrij om het wel te doen Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK doelt erop dat je de universiteit als school betitelt, wat niet echt juist is, en ook nogal suf overkomt... StevenK, indien dit geen juiste interpretatie van jouw opmerking was, voel je vrij mij te corrigeren Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 14:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laten we het er maar op houden dat ik een archaïsch ideaalbeeld van het instituut 'universiteit' aanhang waarin voorrang wordt gegeven aan wetenschappelijke vorming boven beroepsonderwijs Smile en dat de opmerking van TS in ieder geval niet getuigt van enige sympathie voor dat ideaalbeeld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 18:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, ik ben er meer voor om het er inderdaad op te houden dat het gewoon nogal suf overkomt. Very Happy
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Avish








Berichten: 10


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 20:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Nee, ik ben er meer voor om het er inderdaad op te houden dat het gewoon nogal suf overkomt. Very Happy


Ik vind het nogal een kwalijke zaak, zoniet een prejudicie om het woord school van kant te maken door de universiteit geen leerschool te noemen. Overigens, soms zijn het de mensen die erop zitten die iets suf's uitstralen (niet sociaal, gesloten persoonlijkheid, getrouwd zijn boeken, etc.) Niet zozeer de universiteit in haar hoedanigheid in elk geval.

Bovendien staat in mijn synoniemenwoordenboek het woord universiteit als omschreven als wetenschappelijke leerschool, wat volgens grammaticale interpretatie best ruim mag geformuleerd worden als het woord school.

En tjsa, als dat niet interessant klinkt, mijdt dan vooral het woord school.. Smile Het is maar wat je ervan maakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2005 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even terzijde: kan me goed voorstellen dat mensen die direct na de middelbare school doorstromen het instituut als "school" benoemen. Is OK toch? Het gaat er maar om wat er na de opleiding uitkomt.

Zullen we nu maar weer terug naar het eigenlijke topic?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Avish








Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Even terzijde: kan me goed voorstellen dat mensen die direct na de middelbare school doorstromen het instituut als "school" benoemen. Is OK toch? Het gaat er maar om wat er na de opleiding uitkomt.

Zullen we nu maar weer terug naar het eigenlijke topic?


Lijkt mij ook haha! En ik heb voor mijn rechtenstudie geen middelbare school gedaan, een HBO studie juist, maar dat terzijde.

Back to the topic!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Avish schreef:
een HBO studie juist, maar dat terzijde.

Dat doe je alleen maar om mij te zieken Sad9
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Avish








Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 1:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee das echt zo, als het niet zo was had ik het niet gezegd. Maar ik vind het wel keigoed om hier zoveel studenten te zien die zeiken over de universiteit.

Want op teletop kan dat ook niet echt...

En over dat gedoe..zand erover? Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2005 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moest nog even aan deze discussie terugdenken n.a.v. een bericht over deelname aan de werkgroepen voor een van de vakken die ik volg.

Je moet de antwoorden op de werkgroepvragen vooraf uploaden en je naam en examennummer daarbij vermelden. Wanneer je de werkgroepruimte binnen wilt moet je een print van je antwoord kunnen tonen.

Zo schools heb ik het zelfs op de middelbare school niet meegemaakt .... Confused

Ik begrijp wel dat men naar interactie tussen goed voorbereide studenten streeft, maar aan de andere kant: de werkgroepen zijn daar w.s. toch veel te groot voor (we kregen nu al een hint dat het de eerste keer waarschijnlijk niet gaat passen ......)

Werkt dat op andere universiteiten nou ook zo?? Bij ons is dat trouwens niet het geval met alle werkgroepen, hoor (hoewel ze vaak wel erg groot zijn) .... dit is wel een extreem voorbeeld.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2005 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij ons moet je ook voor de werkgroep voorbereid zijn, zo niet, dan staat dat gelijk aan 'afwezig zijn'. Vaak is meer dan 3 keer afwezig uitsluiting van de rest van de curus, bij andere vakken mag je zelfs helemaal niet zonder toestemming vooaf een werkgroep missen. Het ligt wel heel erg aan de docent, de wat oudere docenten die ik heb (gehad) vinden het vaak onzin en erg schools (die aanwezigheidsplicht en 'huiswerkcontrole') en tillen er ook niet zo zwaar aan als je een keer niet voorbereid bent.

Het is trouwens niet zo (tenminste dat heb ik nog niet meegemaakt) dat je voor elke werkgroep ook verplicht de antwoorden moet inleveren, maar wel krijg je bijv. extra punten als je bepaalde opdrachten hebt gemaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2005 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Brrr.. Ik moet er echt niet aan denken. Dat een docent of prof beweert dat je zonder een bepaald werkcollege een vak niet zou kunnen halen, daar kan ik nog inkomen. Voor mij was dat slechts een uitdaging om te bewijzen dat het wel mogelijk was.

Maar dat je echt moet bewijzen je huiswerk gemaakt te hebben en dat het nalaten daarvan kan leiden tot uitsluiting voor een vak vind ik echt van de zotte.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds