Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 9:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

De Wet DNA-onderzoek bij veroordeelden (eva's scriptie)
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: za 31 dec 2005 8:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En hoe vordert de scriptie? Zijn de laatste loodjes zwaar of heb je je voorgenomen om gedurende de feestdagen er niet aan te werken (of denken Wink)
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2006 14:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik heb inderdaad even een pauze genomen tijdens de feestdagen, maar dat was ook weer geen echte pauze want ik moest voor een ander vak ( mn laatste!) ook een paper schrijven.
Maar nu dat af is moet ik weer aan de bak want over twee weken moet mn derde hoofdstuk ingeleverd zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Janine



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2006 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen; ik ben derdejaars rechtenstudente aan de universiteit van maastricht. Ik sta op het punt om te beginnen aan mijn bacheloressay. Ik was van plan om het over de nieuwe Wet DNA-onderzoek bij veroordeelden te houden, of beter gezegd mijn scriptiebegeleider heeft me in deze richting gestuurd. Ik zie hier dat ik niet de enige ben met dat onderwerp! Ik wilde daarom vragen of er over dit onderwerp veel informatie te vinden is, en waar jullie dat zoal gevonden hebben?
Welk soort probleemstelling hebben jullie gekozen?
Alvast bedankt voor de hulp!

XX Janine
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 24 jan 2006 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi janine,
Ja ik zie dat jij dus ook aan de haal gaat met mijn onderwerp! En ik heb het wel helemaal zelf bedacht! Neehoor, geintje. Ik ga je niet mijn probleemstelling vertellen want die moet je op zich zelf wel kunnen bedenken. Is niet zo heel moeilijk, als je die wet bekijkt. Je kunt er trouwens meerder kanten mee op.
Informatie vind je gewoon, heel simpel, in de bibliotheek! En even op internet zoeken in verschillende zoekmachines zoals Kluwer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Janine



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2006 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Eva,

Sorry, ik heb verkeerd gelezen zie ik, ik dacht namelijk dat er meerdere dit onderwerp hadden (vandaar dat ik 'jullie' schreef), terwijl alleen jij dat hebt! Vindingrijk van je om zelf op dit onderwerp te komen!! Nee, ik had zelf bedacht om over het recht op privacy te gaan schrijven, en kijken in hoeverre diverse wetten daar al dan niet mee in overeenstemming zijn...
Toen kwam mijn begeleider met deze wet aan (zelf had ik er nog niet veel over gehoord, moet ik eerlijk bekennen), zo is het dus tot stand gekomen!

Ik heb op internet al veel informatie gevonden, alleen weinig literatuur in de bibiotheek...slechts een boek (is nota bene ook nog net uitgeleend nu), zijn er nog boeken die jij gebruikt hebt die van pas kwamen?

Ik verwachtte uiteraard niet dat jij me jou probleemstelling zou gaan vertellen (heb me blijkbaar niet zo goed uitgedrukt), ik vroeg me alleen af welke richting je bent op gegaan...

Fijn dat je reageerde...Smile

XX Janine
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 1:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neehoor, ik wil je best mijn probleemstelling vertellen, die is niet geheim ofzo, en verder ook terug te vinden hier op dit forum, mijn punt was alleen dat het beter is voor jezelf als je er zelf een bedenkt.
Mijn probleemstelling is in hoeverre de Wet DNA-onderz. bij veroordeelden zich verhoudt met art.8 EVRM.
Ik schrijf alleen wel een masterscriptie, en geen bacheloressay ( weer wat nieuws!) en ik denk dus dat je een nog verder afgebakende probleemstelling moet zoeken. Dat van mij wordt zeker 30 kantjes en dat lijkt me wat veel voor een bacheloressay.
Boeken heb ik genoeg, ik denk dat jij misschien te simpel zoekt en gewoon naar een boek zoekt dat gaat over de Wet DNA-onderz. en DNA ofzo, maar die boeken vind je natuurlijk niet ( de wet is ook zeer recent). Ik heb gewoon boeken vanuit verschillende kleine deelonderwerpen, dus boeken over het EVRM, boeken over art.8 EVRM, boeken over DNA in het strafrecht, boeken over DNA, boeken over privacy, etc. Kamerstukken over de totstandkoming van de wet, tijdaschriften, vanalles. En daar haal je informatie uit en die moet je zelf allemaal gaan rangschikken en der een goed lopend verhaal van schrijven. Nog best pittig hoor!! Laughing
Veel suc6 iniedergeval.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Janine



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 31 jan 2006 11:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, een bacheloressay schrijven is inderdaad weer wat nieuws! Rolling Eyes Masterscriptie komt volgend jaar bij mij pas, als het goed is Wink
Bacheloressay zal ongeveer 8000 woorden moeten bevatten, zal dus toch wel in de buurt komen van 30 kantjes (rekening houdende met regelafstand anderhalf en 5cm rechts van de kantlijn) denk ik althans...

Ik heb heel veel informatie op internet gevonden en ook al enkele arresten over het onderwerp, wat ik niet verwacht had aangezien het inderdaad nogal recent is allemaal...wat boeken betreft heb ik ook zoals jij me aanraadde wat ruimer gekeken en dat heeft zeker geholpen!! Heb jij ook rechtsvergelijkend gekeken, naar bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk?

XX Janine
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2006 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ik heb ook een hoofdstuk dat gaat over DNA-onderzoek in Engeland en Wales.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jeroen Blomsma



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk ns naar DNA-nulmeting van Nijboer e.a. op WODC(.nl) (DNA-onderzoek in opsporing en bewijsvoering in strafzaken, DNA-Nulmeting). Van Nijboer e.a. is ook een recent rechtsvergelijkend onderzoek verschenen op WODC; Meer internationaal is ook te vinden in de paragraaf III.5.14 afname en onderzoek DNA-materiaal in de Commentaar Strafvordering van Melai & Groenhuijsen, Internationale en interregionale samenwerking in strafzaken (suppl jan 06)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja die informatie heb ik al verwerkt in mn scriptie. Ik heb informatie genoeg gevonden. Maar toch bedankt.

@janine: by the way, 8000 woorden 30 kantjes? Ik heb een hoofdstuk van 8 paginas dat meer dan 4400 woorden bevat. Dus dat klopt denk ik niet. je zal op max 16/18 kantjes mogen komen denk ik dan. Best wel weinig om diep in de stof te gaan. Die van mij is nu meer dan 30 pagina's.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Janine



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2006 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen Blomsma schreef:
Kijk ns naar DNA-nulmeting van Nijboer e.a. op WODC(.nl) (DNA-onderzoek in opsporing en bewijsvoering in strafzaken, DNA-Nulmeting). Van Nijboer e.a. is ook een recent rechtsvergelijkend onderzoek verschenen op WODC; Meer internationaal is ook te vinden in de paragraaf III.5.14 afname en onderzoek DNA-materiaal in de Commentaar Strafvordering van Melai & Groenhuijsen, Internationale en interregionale samenwerking in strafzaken (suppl jan 06)

Hey, ja deze informatie ben ik ook al tegen gekomen, erg handig! even goed ontzettend bedankt!! Alle informatie is welkom natuurlijk Wink

@Eva; de reden dat ik dat dacht, was omdat mijn miniscriptie 4500 woorden bevatte en 12 kantjes was, dus dacht ik dan zullen 8000 woorden wel in ieder geval in de buurt van die 30 kantjes komen....maar je hebt zeker gelijk hoor! Miniscriptie was namelijk in totaal 12 kantjes met inhoudsopgave, bronvermelding, inleiding, voorblad etc. Achteraf stomme vergelijking van me dus Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 03 mrt 2006 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wou even melden dat ik sinds gister offcieel afgestudeerd ben en dat mijn scriptie is becijferd met een 8. Ben er zelf heel tevreden mee!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 03 mrt 2006 1:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd meester Eva!

Nu op naar het rechterschap?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 03 mrt 2006 9:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van Harte Gefeliciteerd! Een cijfer om trots op te zijn.

Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 03 mrt 2006 16:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wel grappig dat het afstuderen plaatsvond 1 dag voor de eerste veroordeling op basis van de databank.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds