Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 3:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

De Raio selectieronden... zijn er ervaringsdeskundigen?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hanos



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 02 jan 2008 13:57    Onderwerp: Raio opleiding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Wie kan mij helpen aan een voorbeeld van een sollicitatiebrief voor de opleiding RAIO

Alvast bedankt

gr, Hans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
deniseh



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrepen heb uit de folder, volgt ophet sollicitatieformulier alleen de formele toets.
Je wordt dus sowieso uitgenodigd voor de eerste ronde (iq test), als je aan de formele eisen voldoet (afgestudeerd Nederlands recht, Nederlandse nationaliteit).
Ik begreep wel dat in de latere interview ronden (dat zogenaamde informele gesprek, maar zeker ook in het laatste gesprek) dat formulier met je motivering er weer bij wordt gepakt.

Een standaard tekst voor je motivering lijkt me juist niet goed. Maar dat moet je zelf weten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cynthiabossema



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 12


BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 18:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey!
Zijn er ook mensen die met de ronde meedoen van 19 maart? Ik ben druk bezig met Bloemers, zijn er nog meer internet sites aan te bevelen?
Succes!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
thomasm



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi!

Ik ben van plan om te solliciteren voor de RAIO. Ik ben helaas nog niet helemaal klaar met studeren. Een verklaring van afstuderen is nu vereist.
Weet iemand wat er allemaal in deze verklaring moet zijn opgenomen? Het zal denk ik nog wel een paar (3/ max 4?) maanden kosten om echt klaar te zijn, een einddatum staat nog niet vast. Toch wil ik mij richten op de selectie voor oktober 2009/april2010.

Is het niet af te raden om al te solliciteren op het moment dat je nog niet helemaal klaar bent?

Binnen hoeveel tijd krijg je trouwens ongeveer een oproep voor de eerste testen? Bij een aantal mensen las ik dat dit z'n 2 weken in beslag neemt, of is dit uitzonderlijk snel?

Wat fijn om al deze reacties te lezen zeg, bedankt iedereen.

adios!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anne27



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2009 23:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ook ik wil gaan solliciteren voor de RAIO.
Heeft iemand tips voor het schrijven van de motivering?
Ik begrijp dat het geen standaardmotivering moet zijn, maar een paar tips zouden zeer welkom zijn... En is het noodzakelijk om nevenactiviteiten/vrijwilligerswerk te doen?
Alvast thx!

Anne
Bekijk profiel Stuur privé bericht
W.J.



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 21 feb 2009 15:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ thomasm
Voor mij geldt het zelfde. Ik wil ook gaan solliciteren maar ben ook nog niet afgestudeerd. (4/5mnd)

Volgens mij moet je afgestudeerd zijn op het moment dat de opleiding aanvangt?

Wie kan hier meer over vertellen?

WJ
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 13:08    Onderwerp: rond april 2009 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn er nog meer mensen die opgaan voor de ronde van april 2009?

Succes iedereen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 8:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik heb al gesolliciteerd op het moment dat ik nog niet afgestudeerd was (in maart 2008). Ik ben ongeveer 5/6 maanden later pas afgestudeerd en in oktober 2008 met de raio begonnen. Het is vereist dat je afgestudeerd bent op het moment dat de opleiding van start gaat. Tijdens de introductieweek moet je dan je bul laten zien. Je hebt vantevoren geen afstudeerverklaring of iets dergelijks nodig, althans dat was bij mij niet het geval.

Of het af te raden is om dan al te solliciteren weet ik niet. Bij mij is het gelukt, maar ik moest wel goed motiveren waarom ik op jonge leeftijd al aan de RAIO wilde beginnen. Mijn motivering in de sollicitatiebrief was overigens maar beperkt. Gewoon schrijven vanuit je gevoel en dan komt het later bij de gesprekken aan bod.

Nevenactiviteiten kunnen belangrijk zijn, maar in mijn geval vonden ze het begrijpelijk dat die er weinig waren naast een bijbaan van 20 uur bij mijn studie. Ze vragen wel dingen als: 'heb je er ooit over nagedacht om vrijwilligerswerk te doen of waarom heb je dat niet gedaan?'.

Succes allemaal!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ thomasm: ik vergat jouw vraag. Bij mij duurde het inderdaad ook ongeveer twee weken en wat ik van anderen begreep is dat gemiddeld.

Het is overigens steeds zo dat als je voor april 2009 solliciteert, je meedoet voor de ronde van oktober en als je voor oktober (maar dus na april) solliciteert, je meedoet voor de ronde van april 2010.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anne27



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Linda, bedankt voor de informatie!
Zeemeeuw, ik ben ook van plan te solliciteren voor 1 april 2009, dus voor de ronde die start in oktober 2009.
Ik ben vandaag maar eens aan de slag gegaan met het sollicitatieformulier.
Vast een domme vraag, maar als ik bij werkervaring bij 'voornaamste taken' het e.e.a. invul, komt dit er niet geheel op te staan wanneer ik het formulier print. Wat doe ik verkeerd? Het lijkt me niet dat het teveel tekst is, want er zit een maximum aan het gedeelte waarin je kunt schrijven en dat overschrijd ik niet. Confused Iemand?
Alvast bedankt

groet,
Anne
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: zo 01 mrt 2009 22:34    Onderwerp: geen idee Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Anne,
Spannend dat je het ook gaat proberen. En ik weet niet hoe het zit, ben ook een beetje aan het modderen met dat formulier. Krijg het niet opgeslagen, al een keer alles opnieuw in moeten typen. Zucht.
Succes met alles!
Zeemeeuw
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LindavdS



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 67


BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 8:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem met het sollicitatieformulier. Opslaan kan sowieso niet. Zodra je klaar bent, moet je het printen, anders ben je alles kwijt (mij lukte het in elk geval niet om iets te bewaren).
Ik kwam ook niet uit met de vakjes. Ik heb uiteindelijk een deel in de vakken getypt (wat leesbaar bleef) en als er woorden wegvielen heb ik die er zo netjes mogelijk met pen bijgezet.. Ze hebben dat formulier volgens mij gewoon raar gemaakt.

Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 12:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

*je kunt het wel opslaan als je de volledige (betaalde) versie van adobe hebt...
verder had ik hetzelfde probleem...gewoon een beetje creatief zijn en ook een CV meesturen Wink
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MartijnZ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 25


BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor alle ervaringsbeschrijvingen, daar heb ook ik erg veel aan! Waarom? Omdat ik aan de selectie van a.s. april ga meedoen. Ik dacht ik zoek ook wat lotgenotencontact Wink dus heb maar even een accountje aangemaakt!

Voor het formulier heb je inderdaad de volledige versie nodig. Nou heb ik die via mijn werk maar ik vind het toch ook maar typisch dat ze dit zo online hebben staan. Welke particulier heeft nou een volledige Adobe?

Over de ruimte op het formulier maak ik me niet zoveel zorgen. Ik neem aan dat men wel doorvraagt n.a.v. de hele korte zinsnedes die je kwijt kunt op het formulier.

Mijn sollicitatie gaat dinsdag in de bus. Ik heb mijn motivatie tekstje net scherp geslepen en ben al een tijdje af en aan wat aan het IQ testjes doen en dergelijke. Verder al een tijdje aan het broeden op mijn sollicitatieformulier zodat ik daar niets op vergeet. Ook heb ik met twee RAIO's een keer een afspraak gemaakt om van gedachten te wisselen over de opleiding.

Ik moet zeggen dat ik me het meeste "zorgen" maak over de assessment dag, dat ontrekt zich toch nogal aan je invloed. Ik zou stevig balen als ik op de IQ test "zak", daarom oefen ik die stevig. Trouwens, een goede tip (voor zover nog niet gegeven) is de site: www.neurocampus.nl. Veel oefeningen van verschillende soorten op drie niveaus. Alleen logica ontbreekt.

Dus nogmaals dank voor alle tips & info en ik zal hier ook wel af en toe wat laten weten als het straks los gaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anne27



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MartijnZ succes met het invullen van het sollicitatieformulier!
Thomasm, heb je de eerste testdag al gehad/overleefd? Ik ben benieuwd.

Ik heb mijn sollicitatieformulier vandaag gepost, afwachten dus. Spannend!
Ik ga me nu maar eens verdiepen in het boek van Bloemers.
Het boek over assessment van Bas Kok en Ferry de Jongh schijnt ook heel handig te zijn.

Succes allemaal!

groet,
Anne
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds