Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 18 apr 2024 5:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Consumentenrecht: aankoop op afstand
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stabilo



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 20:53    Onderwerp: Consumentenrecht: aankoop op afstand Reageer met quote Naar onder Naar boven

Acht maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een website van een kleine firma (dus verkoop op afstand) en ik heb ontevreden over de service. Ik heb nog steeds geen product ontvangen, ondanks een aanbetaling van 1000€
1. Is het wettelijk mogelijk om deze verkoop op afstand te ontbinden vóór de levering van het product? De leveringskosten zouden immers 250 € bedragen en als ik de verkoop ontbind na levering, zou het me met de retour 500€ kosten.
2. Volgens de leverancier betreft het maatwerk, volgens mij een standaardproduct, aangezien de maten en het materiaal van het product op de website gelabeld staan als 'Standaard'. Wat is de definitie van maatwerk?
3. De leveringsvoorwaarden stonden blijkbaar op de website, maar ik ben pas 2 weken geleden van het bestaan hiervan op de hoogte. Niet eerder heeft de verkoper het me laten weten, een bericht van mij over ontbinding verkoop (zie punt 1). Is dat wettelijk?
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2016 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga ervan uit dat geen fatale termijn is afgesproken. U kunt het beste wederpartij in gebreke stellen en sommeren alsnog binnen x dagen te leveren bij gebreke waarvan u de overeenkomst ontbindt.
De redenatie over de 500 euro klopt niet. Als u t.z.t.recht zou hebben op ontbinden, hoeft u die kosten deels niet te betalen.
Maatwerk betekent dat iets speciaal voor u samengesteld / gemaakt wordt (6:230p BW). Daarvan is sneller sprake dan u denkt. Een bank in een bepaalde stof is al maatwerk.
Leveringsvoorwaarden moeten vooraf worden verstrekt. Deze gelden dus niet in uw geval. Soms is het overigens juist niet verstandig om u te beroepen op ongeldigheid van voorwaarden ...
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op di 16 feb 2016 10:16, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 16 feb 2016 1:57    Onderwerp: Re: Consumentenrecht: aankoop op afstand Reageer met quote Naar onder Naar boven

stabilo schreef:
Acht maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst bij een website van een kleine firma (dus verkoop op afstand) en ik heb ontevreden over de service. Ik heb nog steeds geen product ontvangen, ondanks een aanbetaling van 1000€
1. Is het wettelijk mogelijk om deze verkoop op afstand te ontbinden vóór de levering van het product? De leveringskosten zouden immers 250 € bedragen en als ik de verkoop ontbind na levering, zou het me met de retour 500€ kosten.

In beginsel kan dat. De consument kan een koop op afstand zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van 14 dagen is verstreken na levering van de gekochte zaak (art. 6:230o lid 1 BW). Als nog niet geleverd is, kan die termijn van 14 dagen nog niet verstreken zijn.

Maar dit geldt niet voor een consumentenkoop betreffende "de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn" (art. 6:230p lid f sub 1 BW). Val je daar onder, dan moet je een fatale termijn stellen e.d.

Quote:
2. Volgens de leverancier betreft het maatwerk, volgens mij een standaardproduct, aangezien de maten en het materiaal van het product op de website gelabeld staan als 'Standaard'. Wat is de definitie van maatwerk?

Ik ben bang dat je dan toch onder art. 6:230p lid f sub 1 BW valt. Tenzij het product geprefabriceerd is.

Wat betreft leveringskosten, wanneer die zijn gemaakt (en voor zover ontbinding op grond van art. 6:230o BW dus wel mogelijk is):
art. 6:230r lid 1 BW schreef:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

maar dit geldt slechts tot het bedrag van de door de handelaar aangeboden minst kostbare wjize van standaardlevering (art. 6:230r lid 3 BW), mocht je voor een duurdere vorm van levering hebben gekozen.

Kosten van retourzending zijn voor jou, "tenzij de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat hij deze kosten moet dragen" (art. 6:230s lid 2 BW).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: di 16 feb 2016 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens webwinkelrecht valt dit WEL onder het herroepingsrecht. Als er sprake is van maatwerk, dan moet U die specificaties hebben bedacht, als er in de webwinkel gewoon een kleur en maat kan worden opgegeven, dan is het geen maatwerk, want dan zijn het standaard maten en standaard kleuren.

https://webwinkelrecht.nl/herroepingsrecht/uitsluiting-herroepingsrecht-wegens-maatwerk-hoe-zat-het-ook-alweer/

Een veelgehoord antwoord van een webwinkelier is dan vervolgens dat hij het product pas produceert of bestelt nadat de klant het heeft besteld. Ook dit argument snijdt geen hout: dat een webwinkelier het product dan pas vervaardigd of besteld, maakt het nog steeds geen maatwerk.

En dan over de overeenkomst bij voorbaat ontbinden, ook dat mag. U hoeft niet een product te laten aankomen, terwijl u al weet dat u het product niet meer wilt hebben.

Hier zijn al eerder uitspraken over gedaan door zowel een rechter in Assen als een rechter in Alkmaar.

Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak te koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak.

zie de blog van Arnoud Engelfriet

http://blog.iusmentis.com/2011/03/24/annuleren-koop-op-afstand-mag-ook-voordat-geleverd-wordt/

Dat is overigens een jurist die een expert is op het gebied van internetrecht en vaak bereid is om op persoonlijke vragen in te gaan. Als u het heel vriendelijk en beleefd vraagt, dat is mijn ervaring althans. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 16 feb 2016 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zonder uitleg van vraagsteller over wat hij besteld heeft, kan niet worden geconcludeerd dat geen sprake is van maatwerk.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: di 16 feb 2016 18:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraagsteller zegt dit

aangezien de maten en het materiaal van het product op de website gelabeld staan als 'Standaard'. Wat is de definitie van maatwerk?

Daar ben ik vanuit gegaan. Ik vermoed dat het om meubels gaat, maar kan me vergissen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 16 feb 2016 20:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

miss marple schreef:
De vraagsteller zegt dit

aangezien de maten en het materiaal van het product op de website gelabeld staan als 'Standaard'. Wat is de definitie van maatwerk?

Daar ben ik vanuit gegaan. Ik vermoed dat het om meubels gaat, maar kan me vergissen.


Ja, en hij geeft ook aan dat de leverancier een andere mening heeft. Dus ik ga er niet zo maar van uit zonder een duidelijke toelichting. Juist omdat het een groot verschil kan maken in deze kwestie.

Als ik zomaar uitga van wat mijn klanten of wederpartijen stellen, kan ik wel opdoeken. Of te wel, ik ben voor ANNA: Alles Nagaan, Niets Aannemen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 16 feb 2016 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

miss marple schreef:
Volgens webwinkelrecht valt dit WEL onder het herroepingsrecht. Als er sprake is van maatwerk, dan moet U die specificaties hebben bedacht, als er in de webwinkel gewoon een kleur en maat kan worden opgegeven, dan is het geen maatwerk, want dan zijn het standaard maten en standaard kleuren.

Het verschil tussen zelf specificaties bedenken en het zelf opgeven van kleur en maat is te subtiel voor mij.

Quote:
Een veelgehoord antwoord van een webwinkelier is dan vervolgens dat hij het product pas produceert of bestelt nadat de klant het heeft besteld. Ook dit argument snijdt geen hout: dat een webwinkelier het product dan pas vervaardigd of besteld, maakt het nog steeds geen maatwerk.

Het "pas bestellen" lijkt mij ook niet relevant, maar als het product noodzakelijk nog op maat vervaardigd moet worden, dan lijkt mij dat voldoende. Een iPad in zilver, goud of "spacegrijs" is natuurlijk niet op maat vervaardigd.

Overigens linkt webwinkelrecht nog naar art. 7:46d BW: "zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper". Intussen is het wetboek omgegooid en moet je naar art. 6:230p BW kijken: "volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn". Het lijkt me dat dit vooral een verduidelijking is en geen inhoudelijke wijziging.

Quote:
Hier zijn al eerder uitspraken over gedaan door zowel een rechter in Assen als een rechter in Alkmaar.

Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak te koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak.

De wet lijkt hier nu duidelijker over te zijn (dat het inderdaad kan).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2016 1:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik lees wat de ACM schrijft, (ACM werkt samen met het ministerie van Economische Zaken en heeft ook een voorlichtende functie aan zowel bedrijf als consument), dan vallen standaard maten en samenstellingen uit standaard tabellen onder het herroepingsrecht.

Situaties die niet onder de uitzonderingen vallen en waarvoor dus wel bedenktijd geldt

Hieronder staan voorbeelden van situaties waarbij de bedenktijd gewoon geldt. En waarvoor dus geen uitzondering geldt:

- Verkoop van producten of diensten op een online veilingsite.
- Gordijnen die in verschillende standaardmaten te bestellen zijn.
- Sieraden die op de website worden getoond en die na bestelling worden gemaakt volgens het voorbeeld op de website.
- Een bepaald aantal knoopjes dat de webwinkelier afgepast in een zakje doet.
- Computers die zijn samengesteld op verzoek van de consument.
- Vitaminepillen die zogenaamd speciaal voor de consument zijn samengesteld.
- Kleding die in verschillende maten te bestellen is.

BRON

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/het-afhandelen-van-een-bestelling-bedenktijd-bij-internetaankopen/uitzonderingen-op-de-bedenktijd/

bonafides schreef Het verschil tussen zelf specificaties bedenken en het zelf opgeven van kleur en maat is te subtiel voor mij.

Ik denk dat het bestellen van kleding het makkelijkste voorbeeld is. Je bestelt op een site een maat en een kleur van een kleding stuk, dat valt gewoon onder het herroepingsrecht. Bijv, maat 40 kleur blauw.

Bestel je echter een maatpak, waarbij jouw specifieke lichaamseigenschappen opgeeft, beenlengte, armlengte, taille enz, dan valt het niet onder het herroepingsrecht.

In het eerste geval geeft de verkoper standaardkeuzes, waar de consument een keus uit kan maken, in het tweede geval geeft de koper zijn specifieke wensen door die niet vallen onder de standaardkeuzes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2016 9:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

miss marple schreef:
bonafides schreef Het verschil tussen zelf specificaties bedenken en het zelf opgeven van kleur en maat is te subtiel voor mij.

Ik denk dat het bestellen van kleding het makkelijkste voorbeeld is. Je bestelt op een site een maat en een kleur van een kleding stuk, dat valt gewoon onder het herroepingsrecht. Bijv, maat 40 kleur blauw.

Koop je kleding die in beginsel is geprefabriceerd, dan ben ik het met je eens (dat jouw maat even niet op voorraad is en eerst moet worden "bijgeproduceerd" doet er dus niet toe).

Koop je kleding bij een kleermaker die na ontvangst van de bestelling zijn stof gaat knippen, dan valt het onder de uitzondering.

Quote:
In het eerste geval geeft de verkoper standaardkeuzes, waar de consument een keus uit kan maken, in het tweede geval geeft de koper zijn specifieke wensen door die niet vallen onder de standaardkeuzes.

Dat is te simpel gesteld.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2016 9:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het volgende voorbeeld dat de ACM blijkbaar geeft van een standaardproduct wel heel bijzonder:

- Computers die zijn samengesteld op verzoek van de consument.

Daar zitten zoveel onderdelen in die kunnen variëren en het is zo arbeidsintensief om samen te stellen en sterk afhankelijk van de individuele voorkeuren van een consument dat ik het ver vind gaan dit geen maatwerk te noemen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
miss marple



Leeftijd: 94
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 126


BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2016 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het met UwJurist.nl eens dat een samengesteld product (uit standaardonderdelen) ver gaat, maar ik ga er vanuit dat dit alles goed is doorgesproken met het ministerie van Economische zaken. (ik heb het zelf ook niet bedacht)

Het uitgangspunt van het herroepingsrecht is dat de consument een product mag bekijken en inspecteren op wat het nu 'in het echt' blijkt te zijn. De diepere gedachte erachter is de consument te motiveren een product te kopen en dan het liefst in de gehele EU, de consument moet zich daarbij beschermd voelen. Als je het aantal producten dat buiten het herroepingsrecht valt heel klein houdt, heb je meer kans dat de consument over de grens gaat kijken. Het gaat er uiteindelijk om de Europese markt te stimuleren en obstakels die dat in de weg zitten zo gering mogelijk te houden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 20 feb 2016 1:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik deel de opvatting van de ACM. Prefabricatie is het proces van het op afstand maken van onderdelen, deze verschepen en dan elders assembleren. De computeronderdelen zijn standaard. De computer kan gedeassembleerd worden en dan heb je weer je standaard onderdelen. Je kunt voor 1500 euro uitgeven aan onderdelen. Vervolgens kun je kiezen om die zelf in elkaar te zetten of om dat te laten doen voor 45 euro. Het gaat te ver om de consument in het laatste geval het herroepingsrecht te ontzeggen.

bona fides schreef:
Koop je kleding die in beginsel is geprefabriceerd, dan ben ik het met je eens (dat jouw maat even niet op voorraad is en eerst moet worden "bijgeproduceerd" doet er dus niet toe).

Bedrijven proberen soms onder het herroepingsrecht uit te komen door de producten pas te maken op het moment dat deze besteld worden. Stel je dus voor dat zo'n klerenwinkel helemaal geen kleding op voorraad heeft, deze zelf maakt en alleen levert in maat S, M, L, XL, XXL. Dit zijn geen specificaties van de consument, maar specificaties van de winkelier waar de consument uit kiest.

stabilo schreef:
1. Is het wettelijk mogelijk om deze verkoop op afstand te ontbinden vóór de levering van het product? (...)

Ja

stabilo schreef:
2. (...) Wat is de definitie van maatwerk?

Er is sprake van maatwerk als het product gemaakt wordt volgens de specificaties van de consument, zonder dat er sprake is van assemblage van standaardonderdelen.

stabilo schreef:
3. De leveringsvoorwaarden stonden blijkbaar op de website, maar ik ben pas 2 weken geleden van het bestaan hiervan op de hoogte. (...)

Hoe komt het dat je niet op de hoogte was?

stabilo schreef:
3. (...) Niet eerder heeft de verkoper het me laten weten, een bericht van mij over ontbinding verkoop (zie punt 1). Is dat wettelijk?

Als er sprake is van een uitnodiging tot aankoop (commerciële boodschap waarin de kenmerken en de prijs van het product worden vermeld) dan heeft de ondernemer een informatieplicht op grond waarvan hij je had moeten voorlichten over het herroepingsrecht. Er is sprake van een misleidende handelspraktijk als hij daarin tekortgeschoten is en daardoor een besluit hebt genomen over een transactie die anders misschien niet had genomen. In een dergelijk geval kun je de overeenkomst op die grond vernietigen.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 20 feb 2016 9:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Ik deel de opvatting van de ACM. Prefabricatie is het proces van het op afstand maken van onderdelen, deze verschepen en dan elders assembleren. De computeronderdelen zijn standaard. De computer kan gedeassembleerd worden en dan heb je weer je standaard onderdelen. Je kunt voor 1500 euro uitgeven aan onderdelen. Vervolgens kun je kiezen om die zelf in elkaar te zetten of om dat te laten doen voor 45 euro. Het gaat te ver om de consument in het laatste geval het herroepingsrecht te ontzeggen.

Als het zo weinig werk is en in zo'n verhouding staat qua prijs (wat ik niet in kan schatten), ben ik het met Alfatrion/de ACM eens.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 20 feb 2016 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor 1500 euro (bron: vonnis) heb je een dure computer. Voor 500 euro heb je ook een goede computer. Voor 45 euro (bron: webwinkel) heb je een basis assemblage. Wil je een nettere afwerking dan ben bij deze webwinkel 60 euro kwijt. De prijs van de assemblage is dan zo'n 10%. Maar het gaat nog steeds om prefabricatie, want standaard onderdelen worden verscheept en elders geassembleerd.

Assemblage zie ik als een reeds verrichte losse dienst, die niet ongedaan gemaakt kan worden. En herroeping brengt m.i. met zich mee dat de winkelier losse onderdelen terug krijgt.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds