Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 9:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Boedelscheiding tussen ouders en zoon
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vanDyk



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2016 10:34    Onderwerp: Boedelscheiding tussen ouders en zoon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Na een mislukte poging aan te kloppen bij het Juridische Loket stel ik mijn vraag hier om alsnog een duidelijk antwoord te krijgen.

Het volgende is gaande in mijn leven: Er is valse aangifte gedaan tegen mij door mijn zus. Hierop hebben mijn ouders de keuze gemaakt om achter mijn zus te gaan staan. Het speelt al sinds half januari en in het begin heb ik het gelaten voor wat het was wat betreft het familie contact. Na verloop van tijd heb ik gezien de stukken die ik gelezen heb en de informatie die mij ten gehore is gekomen het besluit genomen een boedelscheiding te gaan doen en het contact met mijn familie te verbreken.

Het punt waar we dan nu beland zijn is de boedelscheiding zelf. Om hier een zo goed mogelijk beeld op te geven probeer ik zo uitgebreid mogelijk alles hier neer te zetten op uitzondering van gegevens die ik niet openbaar kan en mag maken.

De boedelscheiding gaat zelf over algemene spullen waarvan het eigendom of deels eigendom in mijn handen is.
Een aantal van deze zaken zijn via de mail al toegekend en over een aantal zaken wordt nog moeilijk gedaan.
Het moeilijk doen gaat voornamelijk over een gezamenlijke hobby met mijn vader, modeltreinen.
Hiervan is in de loop van 10 jaar voor ruim € 15.000,- aangeschaft. Na goed speurwerk op mijn bankafschriften en deze afschriften te koppelen aan een inventarisatie die we trouw bijhielden, heb ik een totaal bedrag van € 2278,45 weten te "verantwoorden" als aanschaf die ik heb gedaan in al die jaren. Overige aanschaf die wel te verantwoorden zijn, maar niet in de genoemde € 2278,45 vallen, die zijn toegezegd in de terug te leveren goederen en zullen dan ook verder niet vermeld worden.

Terug naar die € 2278,45. U zult zich afvragen waarom ik specifiek dat bedrag noem? Ik noem het omdat het spullen betreft waarvan ik "afstand" wil doen, maar wel financieel gecompenseerd wil worden.
Mijn reden hiervoor is als volgt: met modeltreinen, mede als echte treinen, kan er een bepaalde uitstraling (ICE, dubbeldekkers, sprinters, goederentreinen, e.d.) uitgebeeld worden. Gezien dat ik samen met mijn vader voornamelijk Nederlands (Tijdperk 1970-1995) reed en mijn persoonlijke voorkeur naar het Duitse (Tijdperk 1955-1968) ging, viel er voor mij heel veel af van de spullen die onder de € 2278,45 vallen. Alles eigenlijk om het maar te zeggen.
Zoals ik al had verwacht werd er moeilijk gedaan over die € 2278,45 en daarom dan ook mijn vraag hier.


Tegenpartij (ouders) zeggen dat ze het geld niet gaan vergoeden (op een paar spullen na die al "ingebouwd" zijn) en de spullen zelf wel willen leveren. De vergoeding zou dan € 81,50 zijn.
Om er extra bij te vermelden. In het mail contact over de boedelscheiding is door mijn vader te kennen gegeven dat ie het laatste halfjaar (Zie verhaal boven) minder en minder zin had om zich nog met de modeltrein bezig te houden. Ik heb hierop aangegeven dat het niet mijn keuze is om te stoppen met de hobby, maar dat ik wel stop met het Nederlandse.
Nu we op dit moeilijke punt beland zijn is de vraag dan ook;
1) Kan ik alsnog het geld eisen? Desnoods via een kort geding als het echt niet anders kan.
2) Men heeft gedreigd met dat er een verjaringstermijn aan zit te komen (Verjaringstermijn die voor bezit te goeder trouw geldt). Verschillende informatie spreekt dit dat weer tegen op internet voor een boedelscheiding. Klopt dit en hoe moet ik dit zien? De oudst gemelde spullen zijn van 14-3-2007 van de goederen die onder de € 2278,45 vallen.


Mocht u nog aanvullende vragen hebben of andere onduidelijkheden, dan zie ik deze graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
vanDyk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds