Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bezwaar niet-ontvankelijk?
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Recht=vrijheid



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2016 15:35    Onderwerp: Bezwaar niet-ontvankelijk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Op 5 juli 2016 kreeg ik een brief inhoudende de invoering van een milieuzone in Amsterdam. Op 8 juli heb tegen de invoering van de milieuzone bezwaar gemaakt om twee redenen:

1) omdat niet is aangetoond dat de invoering van een milieuzones tot noemenswaardige positieve effecten leidt (zie onder andere Utrecht)

2) omdat mijn auto volgens de brief wordt aangemerkt als een bestelauto en wel van de categorie N1 die daarom de zone niet meer in mag.

Zie de uitvoerige onderbouwing onderaan dit bericht.

Nu heb ik eind oktober (bijna 4 maanden later dus) pas gehoord dat het besluit van de raad eigenlijk slechts de instemming met een plan van het college inhoudt en dat daar daarom geen beroep tegen mogelijk is. Zij meende dat het eigenlijke besluit van het college moet komen en dat ik daarvan telefonisch en per post op de hoogte gesteld was, terwijl dat niet is gebeurd. M.b.t. de brief gaf zij aan dat ze die niet gelezen had maar dat het slechts een aankondiging is, ook al is die misschien wat stelliger dan de bedoeling was. Hoe dan ook, ik meen dat dit niet uit de brief op te maken valt. Er wordt helemaal niet gerept over een plan of het college.

In de brief van 5 juli wordt alleen gesteld dat de gemeente een verkeersbesluit zal nemen. Verder staat er dat ik bezwaar kan aantekenen tegen "dit verkeersbesluit." Ik maakte uit de brief op dat het besluit was om de milieuzone in te voeren en mijn auto als zodanig aan te merken dat die daar niet in mag.

Omdat ik geen reactie kreeg van de gemeente op mijn berichten over deze zaak, heb ik na het verstrijken van de 6 weken na het indienen van mijn bezwaar een ingebrekestelling gestuurd die ik heb opgesteld volgens het informatieblad 'Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid' (zie https://www.rijksoverheid.nl/documenten/brochures/2015/04/14/bezwaar-en-beroep-tegen-een-beslissing-van-de-overheid). Nu stelde de ambtenaar die ik zojuist (3 nov) telefonisch heb gesproken dat er van een dwangsom geen sprake is omdat mijn bezwaar niet ontvankelijk is.

Mijn vraag is of de brief van 5 juli een besluit en/of beschikking inhoudt waar ik bezwaar tegen kan maken. Verder vraag ik me af of mij nog iets anders staat te doen. Bij wie kan ik terecht voor advies?

Het gaat mij niet zozeer om de financiële compensatie als wel om de manier waarop haar burgers bejegend. Natuurlijk is het goed om die in een zo vroeg mogelijk stadium te informeren maar niet op deze manier.

Bedankt voor jullie hulp.

Hieronder mijn bezwaar van 5 juli
Quote:

Ik wil bezwaar indienen tegen de invoering van een milieuzone voor bestelauto's met dieselmotor in de voertuigcategorie N1.

Ten tweede wil ik bezwaar indienen tegen het bestempelen van mijn auto als een auto die onder de maatregel valt.

Ten derde wil ik bezwaar indienen tegen het besluit om de regels omtrent parkeervergunningen voor dergelijke voertuigen aan te passen.

Mijn argumenten:

Ten eerste: mijn auto is een camper, kampeerwagen dus, ook al staat er N1 op het kentekenbewijs. Zie nl. bij 'Inrichting' de omschrijving 'kampeerwagen'.

Ten tweede: de invoering van de maatregel treft iedereen, ook als die zijn wagen zelden gebruikt. Dat is onevenredig.

Ten derde: uit onderzoek is gebleken dat het weren van dergelijke auto's de luchtkwaliteit nauwelijks verbetert. Ik verwijs naar dit rapport:
https://www.tno.nl/nl/over-tno/nieuws/2016/5/effect-milieuzone-utrecht-minder-fijnstofuitstoot-maar-bijdrage-aan-verbeterde-luchtkwaliteit-vooralsnog-niet-aangetoond/


En hieronder mijn aanvullend bezwaar van 8 juli
Quote:

​Ik wil bezwaar indienen tegen de invoering van een milieuzone voor bestelauto's met dieselmotor die geregistreerd staan als kampeerwagen in de voertuigcategorie N1, aangezien die auto's hierdoor herkeurd moeten worden puur en alleen om M1 op het registratiebewijs te krijgen. Feitelijk verandert er dus niets aan de auto maar de burger wordt opgescheept met moeite en kosten bij niets af.


Laatst aangepast door Recht=vrijheid op do 03 nov 2016 23:26, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2016 22:12    Onderwerp: Re: Bezwaar niet-ontvankelijk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Recht=vrijheid schreef:
In de brief wordt alleen gesteld dat de gemeente een verkeersbesluit zal nemen. Verder staat er dat ik bezwaar tegen kan aantekenen tegen "dit verkeersbesluit."

Heb je hier over die brief van 5 juli 2016?

Dan werd dus duidelijk aangegeven dat het verkeersbesluit nog genomen moest worden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Recht=vrijheid



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2016 23:41    Onderwerp: Re: Bezwaar niet-ontvankelijk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Recht=vrijheid schreef:
In de brief wordt alleen gesteld dat de gemeente een verkeersbesluit zal nemen. Verder staat er dat ik bezwaar tegen kan aantekenen tegen "dit verkeersbesluit."

Heb je hier over die brief van 5 juli 2016?

Dan werd dus duidelijk aangegeven dat het verkeersbesluit nog genomen moest worden.


Ik had het inderdaad over de brief van 5 juli en heb dat in de post aangepast. Het is inderdaad duidelijk dat er nog een besluit moet worden genomen.

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat er al een besluit genomen is, omdat er letterlijk staat "op 22 juni heeft de de Amsterdamse gemeenteraad besloten heeft een milieuzone in te voeren voor bestelauto's". Dat is geen plan maar een besluit.

Bovendien staat er dat "er op mijn adres één of meerdere bestelvoertuig(en) geregistreerd staan die niet voldoen aan de voorgenomen toegangseisen van de milieuzone". Nu begrijp ik dit als een beschikking omdat mijn auto wordt aangemerkt als een bestelauto terwijl er op het kenteken 'kampeerauto' staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016 17:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zonder exact de letterlijke inhoud van de brief te kennen, is het lastig te bepalen wat er nu wel/niet in de brief stond.
Afgezien daarvan: een besluit moet genomen worden door het bevoegd gezag. Een milieuzone is een verkeersbesluit, het college is het bevoegd gezag.
Vermoedelijk is het de aankondiging dat de gemeenteraad heeft ingestemd met het plan van het college een milieuzone in te stellen.
Dat blijkt uit diverse zaken, zoals "er zal een verkeersbesluit genomen worden" en "voorgenomen toegangseisen"
U kunt dus op dit moment niets doen, want tegen beleid of een beleidsvoornemen staat geen bezwaar/beroep open.
Wel is er vaak sprake van een inspraakperiode op basis van de gemeentelijke inspraakverordening.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds