|
Auteur |
Bericht |
pascalr
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 18
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 15:40 Onderwerp: Bewaartermijn recensies |
|
|
Beste mensen,
U kunt vast wel de site zo**over**.nl (zonder **). Daar kan een gast een beoordeling plaatsen over een accommodatie. Op zich geen probleem (vrijheid van meningsuiting).
Op de eerder genoemde site blijven beoordeling onbeperkt ( = jaren) staan. Vaak zijn deze beoordelingen na aantal jaar niet meer van toepassing. Faciliteiten veranderen, bedden worden vervangen, kamers worden opgeknapt, personeel is vervangen, ontbijt en diner tijden veranderen, enz ...
Beoordelingen van 5-6 jaar geleden zijn dus (vaak) niet meer relevant. Deze gaan namelijk over hoe het toen was.
Is hier juridisch iets aan te doen? Dat beoordelingen bijvoorbeeld maximaal 24 maanden blijven staan. |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22889
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 15:43 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Op de eerder genoemde site blijven beoordeling onbeperkt ( = jaren) staan. Vaak zijn deze beoordelingen na aantal jaar niet meer van toepassing. Faciliteiten veranderen, bedden worden vervangen, kamers worden opgeknapt, personeel is vervangen, ontbijt en diner tijden veranderen, enz ...
Beoordelingen van 5-6 jaar geleden zijn dus (vaak) niet meer relevant. Deze gaan namelijk over hoe het toen was. |
Mensen weten dit. Als recente beoordelingen goed zijn, zullen ze zich weinig aantrekken van oude beoordelingen.
Er iets aan doen is vragen om veel publiciteit. Wellicht heb je geluk dat de rechter met je mee gaat, maar de kans lijkt me niet zo groot. En zelfs als het lukt is het totaaleffect vermoedelijk negatief. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
pascalr
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 18
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 15:49 Onderwerp: |
|
|
Ben er mee eens dat een deel dit weet.
Als er vorig jaar (2010) geplaatst is door een gast bijvoorveeld "slechte bedden - doorgezakt", en volgende week komen nieuwe bedden, en niemand plaatst dat, dan denkt iedereen nog steeds dat er oude bedden zijn.
En dat is nou juist het probleem. De horeca is geen standaard product, maar veranderd constant.
Een videorecorder type SONY 1234AB1 is altijd hetzelfde, tot er een nieuwe type uitkomt, met een nieuw nummer. De horeca krijgt bij veranderingen geen nieuwe naam, dus je begint nooit opnieuw.
Daarnaast zijn horeca-mensen ook maar gewoon mensen die (inschattings)fouten maken. Moet dit je dan eeuwig blijven achter volgen?
Laatst aangepast door pascalr op vr 10 jun 2011 15:55, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
|
Duch Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 15:53 Onderwerp: |
|
|
Je kunt natuurlijk altijd de websitebeheerder vragen of je een officiële reactie mag plaatsen. Zeker als die laat zien dat er iets met het commentaar gedaan is kan ik me voorstellen dat ze dat een goed idee vinden. Het legitimeert de website (in mijn beleving) namelijk enorm. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
|
pascalr
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 18
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 15:57 Onderwerp: |
|
|
Er mag wel een reactie van de ondernemer geplaatst worden. Maar dit kan maar 1 keer. Als ik dat vandaag doe, en volgende maand veranderd er weer iets, dan is het niet meer mogelijk om nog een reactie te plaatsen.
Er staan ook regelmatig beoordelingen over personeel/eigenaren op. Horeca-mensen ook maar gewoon mensen die (inschattings)fouten maken. Moet dit je dan eeuwig blijven achter volgen? En moet je dan jezelf gaan verdedigen, dit komt nl. niet goed over. |
|
|
|
|
|