Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 11:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Beste universiteit!!!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thomasdj



Leeftijd: 29
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 23:01    Onderwerp: Beste universiteit!!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik ben Thomas 17 jaar en wil misschien rechten gaan studeren. Nou vroeg ik mij af waar ik dit het beste kan gaan studeren, en of er een groot verschil zit tussen het niveau van verschillende universiteiten. Bij beroepen als Piloot is het namelijk erg belangrijk waar je dit gedaan hebt.

Het liefst zou ik naar Amsterdam gaan omdat ik dit een erg leuke stad vind. Groningen is trouwens geen optie dat ligt echt te ver weg, maar als iemand mij advies kan geven over hoe en wat zou ik dat erg waarderen.

Thomas.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Leer Ling



Leeftijd: 123
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 185


BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of er echt een beste rechten universiteit bestaat.

Je zal wel antwoorden krijgen van universiteit chauvinisten.

De wereldranglijst gaf wel aan dat Leiden, gevolgd door Utrecht het beste scoorden.
Radboud zou weer het beste zijn volgens studenten.

Volgens mij is elke universiteit voor rechten wel oke. Ik heb zelf wel geen hoge pet op van de VU, maar ook dat zal deels wel onterecht zijn.

Mijn keuze: Radboud natuurlijk. Wink

Wat wel een belangrijk verschil is, is de wijze van onderwijs. Op Radboud is dat gewoon solo studeren. Op Maastricht moet je iets projectmatig doen met andere studenten. Persoonlijk ben ik een voorkeur voor solo studeren en geen projecten. Er staat op je bul niet "mede mogelijk gemaakt door Pietje en Truus".
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: di 28 aug 2012 11:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens de Shanghai Ranking zou Utrecht nummer 1 van Nederland moeten zijn, en Leiden 2.

http://www.shanghairanking.com/Country2012Main.jsp?param=Netherlands

Criteria voor deze ranking zijn:
Quote:
Universities are ranked by several indicators of academic or research performance, including alumni and staff winning Nobel Prizes and Fields Medals, highly cited researchers, papers published in Nature and Science, papers indexed in major citation indices, and the per capita academic performance of an institution. For each indicator, the highest scoring institution is assigned a score of 100, and other institutions are calculated as a percentage of the top score. The distribution of data for each indicator is examined for any significant distorting effect; standard statistical techniques are used to adjust the indicator if necessary. Scores for each indicator are weighted as shown below to arrive at a final overall score for an institution. The highest scoring institution is assigned a score of 100, and other institutions are calculated as a percentage of the top score. An institution's rank reflects the number of institutions that sit above it.


Dus of je daar nu veel wijzer van wordt...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2012 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of een rechtenopleiding nu wel de juiste keuze is, als je piloot wilt worden Smile

Maar het ligt er natuurlijk ook aan welke richting je op wilt, welk onderwijssysteem het meest bij je past, welke universiteit dichtbij genoeg (of juist ver weg genoeg) bij je huidige woonplaats ligt, etc.

Er zijn bij mijn weten geen hele grote verschillen in toekomstperspectief tussen de juridische opleidingen van de verschillende universiteiten.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gorgi Wolf



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 11 mrt 2013 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoor de laatste tijd veel over Tilburg Law School en dat het zo’n goede universiteit is, ik studeer er nu zelf ook. M'n school heeft laatst ook dit filmpje gemaakt. Check het ander even.
http://www.youtube.com/watch?v=a16pblm3MxM

Hoop dat het helpt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pleitnota



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 65


BerichtGeplaatst: wo 16 okt 2013 20:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tilburg heeft paar voordelen:

1. Goedkope kamers en geen kamernood
1a. Opzich goed openbaar vervoer.
2. Onderwijs is van hoog niveau
3. Kleine groepen, geen massale groepen als bij de UvA. Grote vergissing is dat mensen denken dat de EUR grote groepen heeft. Dat is onzin. EUR werkt tegenwoordig met PGL systeem als in Maastricht en heeft max 10 studenten in een onderwijsgroep. Het niveau hangt af van de groep. In een goede PGL groep ligt het niveau erg hoog. Helaas of niet werkt tilburg nog met het normale systeem. Dus leraar voor de klas en je kunt de hele wg stil zijn en niks toevoegen. Eigen keuze.
4. Groene campus
5. Ruimste openingstijden UB van heel nederland denk ik.
0800-0000 doordeweeks. 1000-0000 in het weekend.
6. Goede koffie.
7. Compacte campus.



Nadelen:

1. Je maakt de tentamens soms in een collegezaal.
2. Het eerste jaar verscheidene vakken door elkaar. Net als bij de UvA.
3. Tilburg is gewoon niet zo boeiend als stad vergeleken met noem maar op welke andere studentenstad. Maar dit kan juist ook goed in je voordeel werken. Je komt er tenslotte voor je studie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: vr 18 okt 2013 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn eigen ervaringen in Utrecht zijn goed. Het onderwijs wordt goed georganiseerd en het niveau van de colleges en werkgroepen is dermate goed (toen ik het deed) dat je ook zonder een boek open te slaan (wetten-/jurisprudentiebundels uitgezonderd) de tentamens kon halen, zeker tijdens de bachelor. En als lakmoesproef ook bij capita selecta vakken die bij advocatenkantoren werden gegeven niet alsnog onderuit ging op je kennis. Ook zijn er veel richtingen, ook binnen de toga-richtingen zijn er meerdere sporen waarin je ook ruimte hebt om deels zelf je eigen curriculum te bepalen.

Het wordt alleen wel over de hele binnenstad gegeven en dat moet je liggen. De een vindt het geweldig, de ander heeft liever een grijs gebouw op één plek op de campus. Persoonlijk vond ik de gebouwen leuk maar het is wel elke keer een gedoe met parkeren of OV; lange wandelingen als je net je bus hebt gemist of geen parkeerplek kon vinden zijn niet OK als je daarmee ook al te laat bent voor je tentamen. Ook zijn sommige zalen echt niet geschikt voor mensen met benen of een laptop. Maar goed dat zijn first world problems natuurlijk. Wink

Je bent nu nog 17. Ga open dagen langs en bepaal dan je keuze. Laat de stad niet het belangrijkste zijn en vooral niet of al je vrienden er ook heen gaan (dat maakt het hebben van een OV juist leuk), uiteindelijk ga je je er toch wel thuisvoelen als je er jaren zit.

Kamerbeschikbaarheid en andere praktische zaken moet je ook bekijken, met name in de Randstad; het kostte mij destijds 1,5 jaar om voor een studentenkamer in aanmerking te komen, hetgeen als gevolg had dat ik zo wanhopig werd van elke dag 4,5 uur blootgesteld te worden aan het OnrendabelenVervoer (veevervoer was het meer, zowel met de NS als met de bus, in het hele traject Eindhoven <=> Utrecht) dat mijn ouders al na een paar maanden een auto voor me hebben gekocht om me te ontlasten. In die tijd had je (bij geneeskunde in ieder geval) nog echt weken van 40 uur aanwezig zijn (excl. werk wat je thuis nog moest doen, ca. 10-20 uur), dus feitelijk was het onmogelijk om daarnaast nog een leven te hebben.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds