Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bedrijven e-mailen voor gratis vermelding bedrijvengids
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NECAnGeL



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 11:00    Onderwerp: Bedrijven e-mailen voor gratis vermelding bedrijvengids Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedrijven e-mailen voor een gratis vermelding in onze online bedrijvengids

Beste lezer,

Laatst ontving ik een e-mail met daarin de vraag of ik me gratis aan wou melden voor een vermelding in een online bedrijvengids. Dit geheel kosteloos en zonder verdere verplichtingen. De verzendende partij was mij totaal onbekend en kan me niet herinneren ooit contact met hun te hebben gehad waardoor je zou denken dat dit dus spam is. Wel was er netjes een afmeld mogelijkheid en kon je zien waar de email vandaan kwam.

Maar ik was toch wel nieuwsgierig naar deze wijze wat wel en niet mocht omdat ik zelf ook eigenaar ben van een internetportaal met gratis bedrijvengids vermelding voor bedrijven (http://www.ietsdoenofferte.nl/bedrijvengids). Het zou betekenen dat ik dit dan ook zou kunnen uitvoeren want ik bezit over bestanden met email adressen van bedrijven uit Nederland i.v.m. onze telemarketing activiteiten.

Na behoorlijk wat onderzoek op o.a. spamklacht.nl & opta.nl liep ik tegen het volgende aan:
---------------------
5. Welke inhoud heeft een spambericht?
Er zijn drie soorten spamberichten. Als het bericht één van de volgende kenmerken heeft – en zonder toestemming is verzonden – zegt de wet dat het spam is:
1.commercieel: de meeste spamberichten proberen (direct of indirect) een product of dienst te verkopen. Let op: ook het indirect promoten van het imago van een bedrijf is commercieel (zie ook het antwoord bij vraag 11). Ook het versturen van berichten waarvoor de ontvanger betaalt, kan commercieel zijn. Het begrip commercieel wordt dus ruim uitgelegd.
2.charitatief: bijvoorbeeld goede doelen die u vragen om een bijdrage.
3.ideëel: berichten van bijvoorbeeld vakbonden of politieke partijen die u een denkbeeld willen voorleggen of aandacht vragen voor een ideaal of overtuiging.

bron: https://www.spamklacht.nl/ik-verzend-elektronische-berichten/veelgestelde-vragen/#6

---------------------

Als ik dit bekijk zou ik in eerste instantie niet denken dat het hier binnen valt. Want we sturen geen commerciële boodschap omdat:
1. De vermelding is gratis en zonder verdere verplichting.
2. Bezoekers van ons kunnen gratis kijken naar de gegevens van een bedrijfsvermelding en gratis contact opnemen met een bedrijf.
3. Wij hebben geen banners of andere dingen waar we geld aan verdienen op de pagina van de bedrijfsvermelding.
4. De e-mails worden verstuurd vanuit mijn naam en mijn e-mailadres met onze bedrijfsgegevens.
5. Elke email heeft ook een afmeld optie.

Het enigste waar ik aan twijfel is dat bedrijven via ons registratieformulier (http://www.ietsdoenofferte.nl/registreer) aan kunnen geven dat ze ook de e-mails willen ontvangen van de offerte aanvragen die worden gedaan door de bezoekers. Deze optie is ook geheel kosteloos en vrijblijvend en ze hebben de keuze om ja of nee te kiezen met een duidelijke vermelding waarvoor die optie is op het formulier. Deze optie kan ik eventueel weg halen en zouden ze dan gewoon via hun account kunnen activeren. De e-mails die wij dan aan de bedrijven versturen bestaan uit informatie over een nieuwe geplaatste aanvraag met hyperlink naar de aanvraag maar dat is alleen als ze voor deze optie kiezen.

Tot aan hier lijkt mij er nog steeds niks aan de hand volgens de Opta regels maar nu komt het wat misschien niet mag. De pagina waar je uitkomt na de offerte aanvraag die je per e-mail ontvangt is een mogelijkheid om te reageren als bedrijf. Deze optie is vrijblijvend maar wel tegen betaling als ze hiervoor kiezen en dan zou het nu dus commercieel worden en ze dus op indirect kunnen komen als overtreding.
Dus de vraag is nu mag ik bedrijven mailen met de vraag of ze een gratis vermelding willen in de bedrijvengids ?

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag om te bepalen of ik iets fout ga doen want dat willen ik niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de ontvanger van het bericht geen klantrelatie is en ook geen toestemming heeft gegeven om berichten van u te ontvangen, dan mag u geen berichten versturen. Uw bericht lijkt mij overduidelijk wel van commerciële aard. Er staat nota bene dat het begrip breed wordt uitgelegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NECAnGeL



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar welk stuk is dan commercieel ?
Is dat vanaf de ja / nee optie.
Want de gratis vermelding lijkt me niet commercieel toch ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jazeker is de gratis vermelding commercieel. Daarmee probeer je immers je site aantrekkelijker te maken voor bezoekers en dus voor adverteerders, dus probeer je indirect een product of dienst te verkopen.

Overigens zou ik erg voorzichtig zijn met denken dat als een andere bedrijvengids iets doet, het wel goed zal zitten. Er zijn erg veel schimmige bedrijvengidsen die door middel van acquisitiefraude-achtige praktijken via spam proberen zoveel mogelijk bedrijven te misleiden om zo een zo groot mogelijke database en dito inkomsten te genereren. Daar wil je als serieuze bedrijvengids liever niet mee geassocieerd worden.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NECAnGeL



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb precies mijn antwoord en vroeg het niet voor niks want ik vertrouwde het al voor geen meter.

Bedankt voor de info.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds