Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bedenkingen bij vonnis
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer het feitelijke belang gaat over een aanschafbedrag van nog geen 5000 euro zou ik het hoger beroep maar laten zitten tenzij U er een principe zaak van wilt maken want uw advocaten kosten zullen dat belang verre overtreffen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martha



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 412


BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015 11:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Wanneer het feitelijke belang gaat over een aanschafbedrag van nog geen 5000 euro zou ik het hoger beroep maar laten zitten tenzij U er een principe zaak van wilt maken want uw advocaten kosten zullen dat belang verre overtreffen.


Dat is natuurlijk een verder argument een hoger beroep te laten zitten.
Persoonlijk zie ik hierin ook noch een argument. Kennelijk mangelt het onder Nederlandse juristen aan een gevoel voor rechtvaardigheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 11:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er bij laten zitten is sowieso waar het op neer komt. Ik heb al genoeg geld in deze bodemloze put gestopt.
Ik heb de 750 euro die ik moest betalen voldaan aan wederpartij. Voor mij is het klaar verder.

Hoe dan ook kan ik "is geschikt om mee te rijden" op geen enkele manier plaatsen bij "grondige reparatie noodzakelijk binnen 1500km na aanschaf".

Inmiddels heb ik ook in een andere zaak omtrent dezelfde auto een duw gekregen, waaruit ook naar voren kwam dat men schijnbaar enkel vrij oppervlakkig hoeft te informeren over zaken.
Allemaal prima, de enige les die ik er dus voor mezelf uit kan trekken is om alles wellicht 100 maal diepgaand na te vragen.

Quote:
Is uw vonnis al gepubliceerd? Het procesverloop is mij namelijk niet duidelijk. In kantonzaken is het gebruikelijk dat de rechter na de conclusie van antwoord van gedaagde een comparitie van partijen gelast. Tijdens die comparitie kan de rechter vragen stellen en onderzoeken of een schikking nog mogelijk is. Dat is geen 'getuigenverhoor' in de zin van de wet en de rechter kondigt aan het einde van de comparitie meestal aan dat hij of zij vonnis zal wijzen. Als partijen alleen nog wachten op het vonnis van de rechter, mogen zij geen nieuwe stukken meer indienen. Na een comparitie is er in beginsel geen gelegenheid voor een nieuwe schriftelijke ronde.

Als het een daadwerkelijk getuigenverhoor was, dan zou het procesverloop iets anders zijn geweest. Na de comparitie zou de kantonrechter dan een tussenvonnis hebben gewezen waarin de gedaagde een bewijsopdracht had gekregen. Om aan die bewijsopdracht te voldoen heeft gedaagde vervolgens de verkoper als getuige gehoord. In dat geval worden na het getuigenverhoor meestal wel schriftelijke stukken uitgewisseld.


Het verloop is geweest:
Op papier de eis, reactie (antwoord) en daarna de gebruikelijke ronde van repliek en dupliek. Hierna volgden opdrachten van de rechter en wat zaken die direct waren afgewezen. Wederpartij heeft binnen de opdrachten aangegeven getuigen te hebben. Dus alzo geschiedde.
Het verhoor heeft dan ook niet direct plaatsgevonden na conclusie van antwoord maar pas verder in het proces.
Dat weet ik zeker, want ik heb hier bv nog een conclusie van repliek liggen die mijn advocaat heeft opgesteld. Later heb ik de advocaat aan de kant gezet en toen volgde pas het verhoor. Dus pas na repliek en dupliek is besloten tot een getuigenverhoor.

Het vonnis kan ik niet terugvinden op rechtspraak of jure.

Ik vraag me inmiddels ook af of mijn advocaat niet anders had moeten adviseren bij het aannemen van de zaak. Hetgeen in het getuigenverhoor is verklaard is namelijk ook in beginsel per mail door verkoper gemeld. Daar van was mijn advocaat op de hoogte. Ondanks dat hield deze vol dat je ook verwachtingen mag hebben van een 2e hands auto. Dat is gebleken uit de rest van de zaak, ahum.


In een andere zaak was de procesgang wel zoals je beschrijft: eis, mijn antwoord met tegeneis, nog een reactie van wederpartij en kort daarna comparitie van partijen. Hierna direct een vonnis. Iets dat ik ook weer opmerkelijk vond. Verder opmerkelijk was dat in die zaak ik dingen teruglas die niet klopten, zoals dat de rechter oordeelt dat partijen het ergens over eens waren, wat ik expliciet niet was in die zaak. Lezen rechters soms erg willekeurig ofzo?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jpst schreef:
Allemaal prima, de enige les die ik er dus voor mezelf uit kan trekken is om alles wellicht 100 maal diepgaand na te vragen.

Of gewoon te luisteren naar wat de verkoper je vertelt in plaats van je schouders erover op te halen, die uitlatingen nota bene een "vooroordeel" te noemen, en het zelf beter te weten?

Quote:
Verder opmerkelijk was dat in die zaak ik dingen teruglas die niet klopten, zoals dat de rechter oordeelt dat partijen het ergens over eens waren, wat ik expliciet niet was in die zaak. Lezen rechters soms erg willekeurig ofzo?

Dat partijen het eens waren over wat de verkoper heeft medegedeeld lijkt me een feit. Dat volgt ook uit wat je hier eerder hebt geschreven.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds