Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bama structuur
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

De BaMa is een goed idee voor het (nationale) universitair onderwijs
Ja, nu al fantastisch
5%
 5%  [ 4 ]
Ja, ookal heeft het nog kinderziektes
42%
 42%  [ 31 ]
Nee, ontzettend slecht idee
23%
 23%  [ 17 ]
Nee, maar het kan in de toekomst nog wel een goed idee blijken
28%
 28%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Auteur Bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2003 0:48    Onderwerp: Bama structuur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door de succesvolle implementatie van de BaMa structuur in Tilburg is het nu mogelijk om 2 vakken niet te halen in je eerste jaar (Strafrecht en willekeurig een ander vak) en dus maar 42 ECTS te halen en daardoor een héél jaar over te moeten doen. Shocked
Strafrecht is opgedeeld in 3 deeltentamen die gedurende het hele jaar worden afgelegd.
Hierdoor is het dus niet mogelijk om te voldoen aan de vrij strikte norm van 48 ECTS om aan tentamens van het tweede jaar deel te nemen. Sad
Als men echter alleen Strafrecht of privaatrecht niet gehaald heeft mag men wél deelnemen aan de tweedejaars tentamens. Very Happy

En nou komt het meest frappante, in het tweede jaar bestaat 28 ECTS van de 60 uit privaatrechtelijke vakken, maar hieraan mag wel worden deelgenomen als privaatrecht in het eerstejaar niet gehaald is. Shocked


Rarara wie verzon de BaMa???
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Amit








Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2003 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Bachelors hebben het uitgevonden, of de bachelorettes? Idea
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: di 23 dec 2003 16:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt erop dat dit is bedacht door dezelfde mensen die de Tweede Fase / Studiehuis hebben bedacht met dan vooral de talen die zijn gesplitst in deelvakken. Wat een heldere mensen waren dat... Twisted Evil
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 25 dec 2003 0:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tweede fase ? Studiehuis ?
Toen was ik al bijna 6 jaar van m'n middelbaar af gelukkig.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Gast
Gast









BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2003 14:34    Onderwerp: BaMa in TILBURG is niet per definitie HEL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn beste Kafka

Even een correctie op het eerste. Als je strafrecht niet haalt + een willekeurig ander vak kun je WEL verder (12 ECTS van strafrecht + gemiddeld 4 ECTS maakt 16 ECTS, waarbij je op 44 ECTS totaal uitkomt = doorgaan (tussen 44 en 48 mag je door)

Ten tweede: privaatrecht niet halen in jaar 1 = geen verbintenissenrecht A , B en goederenrecht in jaar 2, althans het tentamen. !!

Bovendien is het gevolg van het niet behalen van de vereiste 48 punten niet dat je alle vakken over moet doen, maar slechts degene die je niet haalde en je mag ongekoppelde vakken van het 2e jaar (vakken waar geen voorkennis van jaar 1 voor nodig is) al volgen vanaf 10 ECTS!!!

Voor de mensen die begonnen zijn in de BaMa Crying or Very sad zoals ik: Het valt allemaal best wel mee. Alleen weten de Tilburgse studieadviseurs er NIETS van!!!

BaMA = kaf van het koren scheiden denk ik. Beetje jammer voor mensen die wel heel graag willen, maar moeite hebben met de grote vakken zoals privaat en strafrecht.

En al dat privaatrecht in het 2e jaar is gewoon verschrikkelijk. Als je dat niet echt ligt heb je een probleem. Bovendien overlapt de studie internationaal recht grotendeels met Nederlands recht, op slechts een paar vakken na. Wat een nut van deze studie!

Aan al deze studenten de tip: doe er zoveel mogelijk bij! Anders weet je nog niks!

Groet Simone
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2003 22:42    Onderwerp: Re: BaMa in TILBURG is niet per definitie HEL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anonymous schreef:
Bovendien is het gevolg van het niet behalen van de vereiste 48 punten niet dat je alle vakken over moet doen, maar slechts degene die je niet haalde en je mag ongekoppelde vakken van het 2e jaar (vakken waar geen voorkennis van jaar 1 voor nodig is) al volgen vanaf 10 ECTS!!!


Dit laatste is ofwel niet waar (wat ik dekn) ofwel de studieadviseurs hebben gelogen.
Deze vertelden mij dat de BaMa een strikte scheiding zou invoeren waardoor als iemand niet voldoet aan de norm hij of zij niet zou mogen deelnemen aan de tentamens van het tweede of derde jaar.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Gast
Gast









BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2004 18:44    Onderwerp: ZE hebben gelogen Reageer met quote Naar onder Naar boven

De studieadviseurs hebben gelogen!!!

Diverse medestudenten die niet aan de 48 ECTS gekomen zijn volgen al vakken van het tweede jaar waar geen voorkennis voor nodig is.

Luister vooral niet naar die studieadviseurs, want die snappen er zelf niks van.

Kijk op de website van de uvt of in de studiegids, dan weet je veel meer!

MVG

Simone Wink
V. van den Bos



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 40


BerichtGeplaatst: za 10 jan 2004 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij het Erasmus (Rotterdam Wink ) is er geen koppeling van vakken in het 1e jaar aan het 2e jaar. Je kan dus zonder problemen verbintenissenrecht volgen, en het tentamen maken zonder dat privaatrecht gehaald is.

Als je de volle ECTS niet gehaald hebt, mag je echter wel alleen maar 2 vakken tentamineren. En als je onder het minimum aantal punten komt (waar ik zo 1,2,3 niet op kan komen..) dan mag je helemaal niks volgen.

Groet,
Vincent
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2004 1:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het volgen van College's zal inderdaad het probleem niet zijn simone, het probleem is dat je niet mag deelnemen an de tentamens.
Het is natuurlijk altijd nutttig om alvast de stof te leren zodat je bij de volgende tentamenronde (herkansingen in Augustus of reguliere tentamens in het volgende jaar) alvast meer voorkennis hebt.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: za 31 jan 2004 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben nu 3e jaars bestuurskunde en val nog in het oude doctoraal gebueren. WAT EEN RAMP. Ik ben een maand bezig geweest om mijn rooster in elkaar te zetten voor het 2e semester. de makers van het rooster waren zo slim geweest om 2 verplichte vakken op hetzelfde tijdstip te zetten. ze waren vergeten dat 1 vak niet alleen een 1ej aars vak was maar ook een 3e jaars. oplossing die ze voorstelden: ga nu alvast een keuzevak volgen uit het 4e jaar en volg volgend jaar het overlappende vak maar.......voila zo simpel is het volgens hun...maar zie maar eens een keuzevak in te plannen die je EN leuk/interessant vind EN op het juiste tijdstip plaatsvind zonder overlap met je verplichte vakken.

daarnaast was er nog onenigheid over de te volgen vakken. volgens het programma moesten we Bestuurskundig colloquium volgen, volgens de docenten mocht het vak wetgevingspraktijk ook. na veel gemail met docenten, onderwijsbestuur en al die andere mensen hadden ze weer een oplossing: je mag nu kiezen! toevallig (!??) vielen beide vakken op hetzelde tijdstip, dus moest je een keuze maken........tja dilemma's

en de studieadviseurs maar zeggen: jullie doctoraalstudenten hebben geen last van de BAMA..............droom lekker verder
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2004 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat wij allen ofwel 5 jaar eerder hadden moeten gaan studeren, of 5 jaar hadden moeten wachten.
De transitie periode is nou eenmaal niet ideaal qua onderwijs en organisatie.
Maar ja zo lang het plezier in de studie groter blijft als de irritatie maakt het toch allemaal niks uit?
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Mailand








Berichten: 32


BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2004 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet zeggen, zeer blij met BaMa...

Na 3 keer uitgeloot te zijn bij geneeskunde en na 4 jaar aankloten door mij bij Beleid en Managment Gezondheidszorg aan de Erasmus... moest ik toch iets afmaken... Ik heb mijzelf door laten ploeteren door een studie die ik niet zo leuk vond, maar wel ooit aan begonnen was... toen door omstandigheden 2 jaar ertussen uit.... en wat nu? Ik had bijna 3 volledige jaren aan punten binnen...

Geweldige universiteit laat mij nog 3 vakken afmaken en dan krijg ik mijn Bachelor uitgerijkt: geen stage, geen scriptie, geen problemen... GEWELDIG.

Mocht ik dan nog een master willen, dan begin ik gewoon met een frisse start in september. 1 nadeel: 1 vak wat ik moet doen begint pas in december dit jaar, dus ik ben nog een jaar bezig. Het voordeel: kan lekker doorgaan met rechten, wat ik wel helemaal toppie vind.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 03 feb 2004 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij bent de uitzondering op de regel denk ik.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
yordy








Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2004 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had 42 punten en mocht wel deelnemen aan de tentamens van het tweede jaar. Uiteraard gold dit niet voor de privaatvakken. Het enigste wat ik moest doen is toestemming vragen. Nou ja vragen, gewoon gelijk krijgen eigenlijk... Hebben ze je misschien toch genept Kafka
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2004 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm.
Ik had Privaat juist wél gehaald (gemiddeld een 7 komma zoveel of zo)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds