Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Anonieme melding AMK, weet iemand er meer van?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pippi



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: zo 29 sep 2013 22:40    Onderwerp: Anonieme melding AMK, weet iemand er meer van? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus excuseer me als ik mijn vraag niet juist plaats.

Ik had een vraag. Er is enige tijd geleden een anonieme amk[1] melding gemaakt. Nu is het zo dat ik al een tijdje wordt lastig gevallen door mijn ex. Ik heb bewijzen dat hij me zwart maakt bij andere mensen en heb haat brieven van hem. Nu vermoed ik dat hij diegene is die een valse melding bij het amk heeft gemaakt. Ze zijn langs geweest en de zaak is gesloten omdat er niks aan de hand was. Nu wil ik stappen ondernemen, maar het is een anonieme melding. Is er een mogelijkheid dmv aangifte erachter te komen dat het laster is??? Ook amk zag in dat het een valse melding was. Heb meerdere aanwijzingen dat hij het is, zal de politie me helpen om deze valse anonieme amk melding als laster te kunnen ombuigen?? Heb trouwens geen specifieke aanwijzingen, maar heb wel op papier staan dat hij me kinderen van me af wilt pakken... Kan de politie hier iets mee??? Via het amk krijg ik de naam niet los, kan de politie er wel achterkomen en hem vervolgen?? Kan iemand me helpen hoe ik verder moet handelen??

MOD
[1] Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is de centrale instantie voor het vragen van advies over of het melden van kindermishandeling.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
winningst



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF

Berichten: 20


BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte Pipi,

Als eerste, erg vervelend deze situatie. Een melding bij het AMK is inderdaad anoniem, en blijft ook anoniem. Iedereen heeft namelijk het recht om anoniem dingen te melden, en dan moet dit ook anoniem blijven. Je schreef dat je bewijzen had, dit is al een goed begin. Het zou de eventuele toekomstige zaak een boost geven als je letterlijk bewijs hebt, dit wil zeggen dat je ex 'zegt' dat hij die melding vals heeft gedaan. Dit kun je echter niet doen dmv stiekeme geluidsopname, omdat dit niet is toegestaan bij een getuigenis in de rechtszaal.
Geef alle uitspraken en acties die je ex tegen jou doet door aan de politie, zij bouwen een bestand op.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Met vriendelijke groeten,

S. Timmermans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
EdwinW1972



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 03 okt 2013 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Dit kun je echter niet doen dmv stiekeme geluidsopname, omdat dit niet is toegestaan bij een getuigenis in de rechtszaal.


Dit is onzin. Het criteria is o.a. dat je zelf deelnemer bent aan dat gesprek. Lees voor de duiding.
http://blog.iusmentis.com/2011/09/12/mag-een-stiekem-gemaakte-geluidsopname-gebruikt-worden-als-bewijs/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
winningst



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF

Berichten: 20


BerichtGeplaatst: vr 04 okt 2013 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EdwinW1972 schreef:
Quote:
Dit kun je echter niet doen dmv stiekeme geluidsopname, omdat dit niet is toegestaan bij een getuigenis in de rechtszaal.

Dit is onzin. Het criteria is o.a. dat je zelf deelnemer bent aan dat gesprek. Lees voor de duiding.
http://blog.iusmentis.com/2011/09/12/mag-een-stiekem-gemaakte-geluidsopname-gebruikt-worden-als-bewijs/


Het is maar vanuit welke context je het bekijkt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pippi



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 05 okt 2013 19:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, opnemen met gesprek is duidelijk!!!!

Als ik genoeg bewijs en getuigen heb dat hij laster heeft gepleegd, kan de politie er dan ook voor zorgen dat amk de naam vrijgeeft??? Amk ziet zelf ook in dat het laster is! Dat heeft ze mondeling tegen mij gezegd!

Heeft iemand tips hoe ik achter de naam kan komen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 05 okt 2013 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pippi schreef:
Oke, opnemen met gesprek is duidelijk!!!!

Als ik genoeg bewijs en getuigen heb dat hij laster heeft gepleegd, kan de politie er dan ook voor zorgen dat amk de naam vrijgeeft??? Amk ziet zelf ook in dat het laster is! Dat heeft ze mondeling tegen mij gezegd!

Heeft iemand tips hoe ik achter de naam kan komen?

Als iemand vermoord is kun je daarvan aangifte doen ook als je niet weet wie de dader is.

Als iemand laster pleegt is het niet anders.

Dus als je hier echt een zaak van wilt maken, doe dan gewoon aangifte. Grote kans dat de politie aan deze zaak geen prioriteit geeft gelet op de ernst van de zaak (de boel is opgelost en je kunt er ook gewoon overheen stappen) en het privékarakter van de feiten, maar dat zou in ieder geval de juiste weg zijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 05 okt 2013 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is hier trouwens helemaal geen sprake van laster in de zin van het strafrecht, want het kennelijke doel om ruchtbaarheid te geven aan het ten laste gelegde feit ontbreekt. Zie art. 262 in combinatie met art. 261 Sr.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

EdwinW1972 schreef:
Quote:
Dit kun je echter niet doen dmv stiekeme geluidsopname, omdat dit niet is toegestaan bij een getuigenis in de rechtszaal.


Dit is onzin. Het criteria is o.a. dat je zelf deelnemer bent aan dat gesprek. Lees voor de duiding.
http://blog.iusmentis.com/2011/09/12/mag-een-stiekem-gemaakte-geluidsopname-gebruikt-worden-als-bewijs/

Volgens de link worden opnames ook als bewijs geaccepteerd als je geen deelnemer bent aan gesprek. De grens ligt bij een erge schending van de privacy.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
EdwinW1972 schreef:
Quote:
Dit kun je echter niet doen dmv stiekeme geluidsopname, omdat dit niet is toegestaan bij een getuigenis in de rechtszaal.


Dit is onzin. Het criteria is o.a. dat je zelf deelnemer bent aan dat gesprek. Lees voor de duiding.
http://blog.iusmentis.com/2011/09/12/mag-een-stiekem-gemaakte-geluidsopname-gebruikt-worden-als-bewijs/

Volgens de link worden opnames ook als bewijs geaccepteerd als je geen deelnemer bent aan gesprek. De grens ligt bij een erge schending van de privacy.

Of meer algemeen: slechts bij hoge uitzondering wordt onrechtmatig verkregen bewijs niet geaccepteerd.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rotje



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 23


BerichtGeplaatst: ma 17 mrt 2014 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat je kan doen is bij het AMK het dossier opvragen. Dat moet schriftelijk. Het AMK kan je hier verder over informeren.
Aan de hand van de inhoud van de meldingen in het dossier, is de valse melder misschien wel te herleiden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds